Super maar toch erger ik me regelmatig .....

Wat die frieten betreft heb je helemaal gelijk georges ! Als er ooit een bijeenkomst komt voor het WW Thailand-forum, mag jij dus Belgische friet voor ons maken :slight_smile:

Maar idd, wij Nederlanders (en Belgen waarschijnlijk ook) klagen te veel over kleine dingen…

Maarre…moet je je koffer niet eens gaan pakken georges ???

dit doe ik morgenvroeg,hoop en al 5minuutjes werk!!mijn passport en geld ligt al gereed,dat is het voornaamste.kom je me niet uitwuifen??ha ha ha!!groetjes:georgessiam.

>Die mensen moeten hun gezinnen onderhouden,en ze hebben al een laag inkomen.Het is al wat ik gezegd heb in mijn vorige quote:als je niet tevreden bent dan moet je maar op restaurant gaan.Straks gaan ze nog klagen dat het te warm is in Thailand.Wat zijn wij toch verwend*g.s

Och houd toch op, je overdrijft mijn reactie compleet.
Zoals jij reageert lijkt het; omdat ze arm zijn kun je wel van zo’n tentje eten, ondanks de potentiele hygiene.

Dat bedoelde ik hier toch helemaal niet?

EBK, je moet echt meer vertrouwen hebben en volgende keer echt het eten van de stalletjes proberen, want dat is vaak het lekkerste eten in Thailand. En oke, de hygiene zal niet zo zijn als in Nederland, maar ik heb ook eens in NL in de keuken van een restaurant gewerkt en je wilt ook niet weten wat daar allemaal gebeurt…

Ik eet altijd bij stalletjes in Thailand en ben in al die jaren slechts 1x een dag ziek geweest van het eten van een vis in Hua Hin…

En stukken vlees vol met vliegen…daar let ik al niet eens meer op, op alle marktjes in Thailand (en in de rest van ZO Azie) komt dat voor. Van dat zelfde vlees maakt schoonmoeder 's avonds de heerlijkste Thaise gerechten…

Roeien met de riemen die je hebt,dat het allemaal niet hygiens is moet je erbij nemen in die landen.g.s

Goed vooruitzicht Mike ! En helemaal leuk dat het de eerste keer Thailand wordt…hoewel leuk…hierna ben je wel verslaafd aan Thailand en wil je dus elk jaar terug !

Maar laat na terugkomst hier eens weten hoe je het gehad hebt…en vooral, wat je van het eten vond !

In Puhket zag ik een grote stapel gefrituurde kippen stukken, ik heb sterk het vermoeden dat deze de volgende dag gewoon weer opgewarmd worden.
Het smaakt allemaal goed maar van hygiene snappen ze niks.

Hahaha ‘van hygiene snappen ze niets’ Grappig met welke perceptie toeristen in Thailand rondlopen. Ze snappen echt niets van dat land. Ga de volgende keer maar weer naar Benidorm.

Zeg Mike ff off topic:Hoe ben je op het idee gekomen om naar Thailand te gaan?Nu om terug tekomen op de quote van Dave(verslaving)ikzelf ben heeeeel verslaafd aan Thailand,het is een ziekte geworden.En ik geraak er niet vanaf,ha ha ha !!In iedergeval heb je een mooie keuze gemaakt om naar het prachtige Thailand te reizen.En je zult zien als je terug komt naar huis,dat je ook ben aangetast door de thai-microbe!!Nog een goede reis naar het aard parradijs.gegroet:georgessiam.

Bedankt Dave, dat was de reactie die ik zocht :slight_smile:

Benidorm, zucht… je kent me echt niet.
De hygiene lijkt me in zovere aanwezig omdat ze alles verhitten, dat is een geluk.
Maar neem nou dat verhaal van die kippen, die knappen echt niet op na een dag liggen, gelukkig worden ze weer opgewarmd en lijkt je er niet zo’n last van te hebben.
Aangenomen dat ze idd de boel bewaren + dat je een gezond persoon bent die wel tegen een stootje kan.

Ik moet wel zeggen dat ik in 1 week Laos nauwelijks vlees gegeten heb, dat mag je als verwend beschouwen maar imo voorkomen is beter dan genezen.

Nou dag hoor…

Overigens smaken de gegrilde kippetjes in Thailand heerlijk ! Het ene moment lopen ze nog vrolijk rond, het andere moment liggen ze heerlijk gegrild op je bord :slight_smile:

waar een mens zich op een dag druk over kan maken. Zoals ze in Australie zeg No Worries dat werkt prima.

krijg al goesting Dave,nog een lekkere “beerlao” erbij of een "singhatje"en mijn dag kan weeral niet stuk!!g.s

zoals een taxi chaufeur in bangkok mij vertelden bij mijn eerste reis naar thailand terwijl we lang een paar eet stalletjes reden “don’t worry eat a curry”

groet dirk

Tegen mij hebben ze vroeger gezegd als ik naar Thailand ging:don’t be silly put a condom on your w…!kan het weer niet laten hé dirk, het lach op mijn tong!!g.s

haha george dat hebben ze mij ook verteld en hoewel ik meer keren niet doe wat ze me vertellen dan wel heb ik dit advies wel altijd opgevolgd :slywink:

groet dirk

Hygiéne? Ik werk zelf in de voedingsmiddelen industrie en ik denk dat we hier in het westen behoorlijk door slaan wat dat betreft. Ik erger me er regelmatig aan… Echter er zit een reden achter, de grootgrutters willen dat alles steeds langer houdbaar is zodat het langer in de winkel kan liggen.

In Thailand is het voedsel veelal dagvers.
Onderstaande foto heb ik gemaakt in Korat, daar in de morgen vlees gehaald. Vervolgens een tijdje achter in de pick-up in de volle zon… En 's middags op de BBQ en het smaakte heerlijk, geen nare herinneringen aan {oftewel niet ziek}.

http://img.photobucket.com/albums/v691/j_inazuma/Thailand%202009/IMG_3444.jpg

Kocht het de laatste keer dat de koe net geslacht was, verser dan vers.
Dat is het voordeel van het platteland, maar daar rukken de grootgrutters ook al op.

Geweldig toch om die tuktuk drivers in de maling te nemen of te onderhandelen over een ritprijs!
haha…
na een maand in thailand mis ik dat soort dingen gewoon.haha

jeroen