Tips:Thailand algemeen.

Hallo,

Wat is er met je tekst gebeurd de helft is niet te lezen. Wel handig dat je deze tips hier hebt neergezet. Voor mij zijn ze oud nieuws maar inderdaad voor de mensen die voor de eerste keer gaan kan het zeer handig zijn.

nog een tip:

ga niet in bikini een temple binnen.
als je het strand verlaat trek wat anders of over je bikini aan,thai begrijpen het niet echt als je bijna naakt een restaurant of winkel binnen stapt.

loop niet indereen een wai(de thaise begroeting) te geven hier zit een batterij aan spelregels aan vast.de thai begrijpt het wl als je het niet doet.

blijf verre van drugs. in het gunstigste geval kost het je een hoop geld in het slechste geval een verblijf in het bkk hilton.

ps

george heb je de tekst vertaald met google?

Ja,heb je misschien een suggestie?

nee heb geen suggestie.

google translation is de snelste manier niet perfect helaas maar wat is dat wel?

De Engelse variant erop zetten :chin:.

Ik maak 27 juni mijn eerste trip naar Thailand, en vind het super handige tips! Meer tips zijn uiteraard welkom… :zon02:

Google Translate is idd een drama. Vertaalt wel erg letterlijk.
Het beste is om het evt te vertalen via Google Translate en het vervolgens in je eigen woorden te schrijven.
Ik kan hier idd geen touw aan vastknopen… Vertaling van Google Translate zou ik dan ook niet zo overnemen…

Ach t is best te lezen, mijn schoonmoeder schrijft ook zolol2 Ben t gewent dus…haha

Don’t wear a crash helemet ???
Het lijkt me wel verstandig om een helm te dragen ook al is het heel warm natuurlijk. Ik heb regelmatig reizen op de motor gemaakt en mij vaak een gekookt ei :redface::redface: gevoeld met een helm op.
Ik zou echter nooit zonder helm op brommer of fiets gaan rijden.

Groetjes antonietta

Sorry mensen zal het in vervolg alleen de “Engelse versie” geven!Zag het nadien dat er sommige teksten nog kant nog wal raakten,mijn excuses.gegroet:georgessiam.

Nou Georges, ik kon t anders prima lezen (dacht ook al aan google Translate, dus hield er al rekening mee) Vind ook dat jij rekening hebt gehouden met de mensen die de Engelse taal niet goed machtig zijn, dus dan is deze vertaling altijd nog beter dan in het Engels! Je doet je best en daar gaat het om!

Georges het is inderdaad een echte computer vertalling maar daardoor niet geheel onleesbaar en voor mensen die het engels slecht beheersen is dit altijd beter maar mischien in de toekomst zowel in het engels als de vertaalde versie posten, kunnen we ook allemaal lachen om de google vertaling want die is soms echt hilarisch

Iemand nog meer tips dan de Nederlands/Engelse (Google Translate) tips? :chin:

wat voor tips had je graag gekregen? vertel wat meer over waar in thailand je naartoe gaat en wat je daar gaat doen er is natuurlijk veel verschil tussen aan het strand liggen of een tempel bezoeken
maar in het algemeen behandel de lokale bevoling met veel respect, glimlach veel, proef de sfeer van het land en GENIET

My programm, min of meer dan:

Bangkok: cultuur, fietsen, tempels, winkelen, eten, shoppen (me vriendin, moet verplicht mee)
Koh Samui: watervallen bezoeken, bigbudha, overige culturele uitstapjes, snorkellen.
Phuket: Kitesurfen, shoppen, e.d.
(Totaal 28 dgn).

Wat ik graag zou willen weten is o.a.; afdingen, Eet gewoontes, begroeten, als je met politie in aanraking komt (hoop het niet), pinnen in het buitenland, groot geld meenemen, zakkenrollers, waar aan te denken bij het huren van een scooter/auto e.d.

Dat soort puntjes :zon02: Of is dit deel van het forum daar niet voor?

Thanks in advance :chin:

Hier zou je al wat info kunnen vinden omtrent eten in Thailand:

http://www.reisdoorthailand.nl/algemene-informatie/eten-drinken

Shoppen in Bangkok:

• MBK (MahBoonKrong): zeer populaire shopping mall
  • Siam Paragon: zeer luxueuze shoppingmall, alleen naar toe gaan met je vriendin als je een goedgevulde portemonnee hebt
  • Pratunam: soort overdekte markt, veel goedkope kleding
  • Chatuchak weekendmarkt: verschrikkelijke grote markt waar echt van alles verkocht wordt

Groot geld meenemen ? Vanuit NL bedoel je ?? Niet doen, overal kan je gewoon pinnen in Thailand (dus ook in Bangkok, op Samui en op Phuket).

afdingen moet je als een soort spel zien, in iedergeval altijd vriendelijk blijven en glimlachen en dan maar kijken wat voor prijs je er van kan maken zolang je beleeft blijft kan dit niet fout gaan en je zult zien dat je aan het eind van je vakantie hier al een stuk beter in bent dan in het begin
het huren van een scooter, draag in ieder geval een helm al zal het weer uitnodigen dit niet te doen de politie “bekeurt” graag toeristen zonder helm let er ook op dat men in thailand links rijd en dat je hier aan moet wennen doe voorzichtig en zeker als je in een regenbui belandt dan word de weg vaak heel glad door al de olie e.d. die er op ligt zeker in het begin van een bui
een auto huren, geen idee zelf nog nooit gedaan, vind zelf auto rijden in thailand best wel eng
begroeten, begroet een thai net zoals je iemand hier ontmoet gewoon beleeft blijven probeer niet de wai :chin: te doen want hier zitten vele regels aanvast en dit word van jou dan ook totaal niet verwacht
zakkenrollers, deze zullen er vast wel zijn net als overal op deze wereld en dan vooral daar waar het druk is en zeker daar waar vele toeristen verblijven, gewoon goed opletten net als in amsterdam of in antwerpen
mocht je de politie nodig hebben om wat voor reden dan ook ga dan naar de tourist police volgens mij hebben die landelijk telefoon nummer 1155 (corrigeer me als dit fout is)
eten en drinken, daar kan ik kort over zijn VEEL TE LEKKER maar het kan wel spicy zijn :lol:
geen groot geld meenemen nergen voor nodig gewoon daar pinnen

Ik verheug me wel op het lekkere eten maar ik maak mij wel zorgen over de rode pepers die ze schijnbaar overal ingooien.
Ik ben een makkelijke eter maar mijn maag kan daar absoluut niet tegen.Hoe ga ik de mensen daar duidelijk maken dat ik weinig (liefst geen) pepers in mijn eten wil ?
Ik ben bang dat dat moeilijk zal zijn…
Hebben jullie tips over wat ik dan wel kan eten en toch mijn maag te vriend kan houden ?

Groetjes Antonietta

Heel veel restaurants bieden ook Thais in Westerse stijl aan. Vaak staat het ook aangegeven op de menu kaart. En dat ook vaak in de vorm van pepertjes;) dus 4 pepertjes is mijden en 1 pepertje is gewoon lekker van smaak. En je kan het gewoon zeggen hoor, dat begrijpen ze heus.

Ze bieden ook veel zoetigheid aan, en “saaie” noedels. En vraag het sausje erbij ipv erop! Zo kun je zelf bepalen hoeveel je erop wil.

Geloof me, dat gaat echt helemaal goed komen.

Mijn maag kan er wel tegen, maar ik houd er gewoon niet van. Ik houd van smaak maar het moet niet overheersen. Dus alleen maar pepers proeven en verder niets.

Mijn man dacht ooit in een lekker stukje paprika op een spiesje te bijten van de bbq…ghe dat was een grote peperlol2 Heb nog nooit zo snel MIJN glas cola leeg zien gaan! (dat stond het dichts bij)

Gelukkig maar. Heb ook eens in een thais restaurant in Amsterdam gegeten.
Volgens de dame in de bediening was het gerecht echt niet pittig.
Na een hap dacht ik dat in brand stond ! Ik had meteen een stukje peper te pakken. Verschrikkelijk.
De andere gasten vonden het wel mee vallen maar die zijn gewend aan pittig eten en ik niet!
Ik ben dol op eten en wil ook echt van alles proberen.Het ziet er ook allemaal zo lekker uit.:biggrin: Ik denk dat ik maar een extra hoeveelheid maagtabletten meeneem…

Groetjes Antonietta

Hallo,

Als je kiest voor een massaman curry of yellow curry die horen niet spicy te zijn. Zeg altijd als je besteld even not spicy wil helpen. Verder Chicken with cashewnut is ook een recept wat niet heet is. Daarnaast kun je het natuurlijk ook afwisselen met westers eten.