(tips)Hoe kunnen mensen besparen in hun uitgavens?

Veel mensen gaan op reis met een low budget naar Thailand,daar is niets mis mee, maar hoe kunnen mensen besparen in hun uitgavens?
Ik had op een ander topic al een tip gegeven,dat men in Bangkok “gratis” met de bus kan rijden(namelijk de rode stadsbussen met blauwe band op de voor en achterruit!
Weet jij nog andere tips,om de kosten te drukken? Je kan hieronder je tips posten.
Gegroet:georgessiam :chin:

Eet op straat bij een straatstalletje, net als de locals…

Drink niet teveel biertjes, en al helemaal niet in toeristische buurten…

Reis je alleen, pak dan voor kleine afstanden in Bangkok geen taxi, maar een brommertaxi (zijn nog sneller ook)…

Nu sommige goedkope guesthouses(prijsklasse:100/150bath)hebben geen toilet in de kamer,dus ben je verplicht op de gang te gaan.(het zijn gewoonlijke thaise toiletten,dikwijls in heel vuile omstandigheden)
Nu deze toileten hebben geen toiletpapier,als je het vraagt aan de eigenaar van het guesthouse dan kun je er voor betalen.
Dus breng je eigen toilet papier van thuis mee of loop ff de 7/11 binnen.

maar niet de veiligste optie heb in bkk wel wat ongelukken gezien met motorbike taxis

Heb er nog geen een gezien (gelukkig) en vind het zelf wel een ideaal vervoermiddel !

Blijf niet te lang op de eilanden
De eilanden van Thailand zijn prachtig, maar alles moet geïmporteerd worden. Dit maakt het leven op de eilanden een stuk duurder dan op het vasteland. Koop er geen spullen die je niet dringend nodig hebt.

:chin:wil je je verplaatsen over grote afstanden neem dan de nachtbus of trein schilt je weer een hotel nachtje aan kosten.:thailand::cambodia:

In Thailand leef ik sowieso zuinig, jullie tips zijn mij wel bekend, en ik houd me er redelijk tot goed aan.

Maar : In Thailand (en ook in Cambodja) kun je ook geld verdienen:

Koop kleding of laat het maken, veel goedkoper dan hier.
Verschillende artikelen zijn in Thailand veel goedkoper: Voorbeeld: Tijgerbalsem, hier 4 euro tegen 1 euro daar.
Bij aankoop van grote artikelen, vraag een BTW formulier, op het vliegveld krijg je dan 7 procent VAT terug. Let er wel op dat het artikel of de artikelen in de handbagage moet zitten, m.a.w. controleerbaar moet zijn voor de douanier die het moet regelen.

In Cambodja zijn computers en camera’s goedkoop, mede door de koppeling van de riel aan de dollar. Koop alleen de goede merken, en
alleen bij een flink prijsverschil, je garantie geef je ervoor op, dus dan moet het echt een goede prijs zijn.
In Phnom Penh is er de Russian Market, omdat in de omgeving van PP veel merkkleding in fabrieken wordt gemaakt, duikt deze op voor nog geen 10 procent van de prijs hier.

Al met al verdien ik door flink te shoppen ongeveer 30 procent van de totale kosten weer terug. Ik ben er een dag of vier aan kwijt.

Hans.

1 like

*neem je tijd voor een guesthouse te zoeken en boek nooit 2@3 nachten tegelijk , zo kan je indien het toch niet voldoet 's anderendaags gaan rondshoppen .

ik slaap zelden voor meer dan 600 Baht ; netjes , TV, ijskastje en warme douche en toilet en een meer persoonlijke service dan de dure luxehotels .

**ook veel toilet artikelen zijn goedkoper en moet je niet van thuis meebrengen vb : tandpasta , deo , bodylotion ed (zonnecreme is wel duur)

Als u vrienden of kennisen heeft wonen in Thailand , dan kunt u er eens goed over nadenken om bij hen te blijven. Dit bespaart u een klein bergje met geld.
Pak met meerdere reizigers een tuk-tuk of taxi zodat je de kosten kunt delen!!

ha…ha…nog niemand aan gedacht : blijf van de vrouwen weg!:wub:
dit halveert je budget , nietwaar collega’s :tongue:

“nogal wiedens” Harry!
Ook massages met een happy ending,als je het niet kunt veroorloven,wegblijven!je betaald al voor een massagebeurt van een uurtje:200bath komt er nog eens minimum 1000bath bij voor de after service(als je weet wat ik bedoel)

jij kent de prijzen daar goed hé Georgeslol2lol2

99% van de dames willen idd geld zien…je moet net die andere 1% tegenkomen… :slight_smile:

en die 1% , daar ben ik al met weg:wub: , ze verkocht wel geen saparot maar sjaaltjes op het strand:cheer:

Verblijf niet midden in het centrum, maar net een beetje er buiten. Zorg uiteraard wel dat het loopbaar is, anders ben je veel geld aan vervoer kwijt.

Boek geen toertjes, maar regel alles zelf. Attracties als Ayuthaya en Erawan Falls zijn prima met het openbare vervoer te doen.

Ik ben het niet met Georges eens dat goedkope accommodatie altijd vies is. Als je een beetje goed zoekt vind je ook voor weinig geld iets schoons. Als ik alleen reis verblijf ik meestal bij Baan Sabai in BKK. Vlak bij Koa Sarn Road, maar niet de drukte en de prijzen.

Hang niet aan westerse merken en westers eten, maar koop (op straat, op de markt) locale producten. Dat geldt zeker voor fruit! Drink water, en geen alcohol of frisdrank. Koop je fles niet in het restaurant, maar in de supermarkt of op straat.

Neem een laptop of smartfoon mee, veel plekken hebben gratis Wifi.

Ga niet duiken. Ook daar spaar je veel geld mee uit. En als je toch gaat duiken: neem je eigen spullen mee, dan krijg je korting op de prijzen :wink:

:chin:Leer wat basis Thai zo dat je altijd wat kan terug zeggen tegen mensen die geld aan je willen verdienen zo dat je een antwoord paraat hebt als je het gevoel hebt dat je (veelste)veel moet betalen vaak zijn ze over donderd en zakken dan snel met de prijs.
:thailand::cambodia:

Ben heel blij met al deze info!!! toevallig net gisteren tijgerbalsum gekocht inderdaad niet voo 1 euro, maar goed is niet zo erg. Het adres van Jenny houd ik in gedachten mocht shantie me niet bevallen in Bangkok. Lees nu voor het eerst weer eens over Tuk Tuk op het forum, ik dacht echt dat die niet meer bestonden, want las steeds over taxi’s en brommertaxi’s op het forum. Achja romantische nostalgie van lang geleden. smkiek

Nog tuk-tuks genoeg in Bangkok :smiley:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“3onugDGcdF0” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

1 like