Wat kost het

heej,

Ik vroeg me af wat je ongeveer moet rekenen voor de alledaagse dingen. Ik wil namelijk niet een 3x zo hoge prijs betalen als de locals daar doen.

wat reken je voor ( beetje budget bekeken dan):

guest house (goedkoop hostel) per nacht
taxi
maaltijd
biertje
etc.
etc.
etc.

wat moet je ongeveer per dag rekenen?

thanx

Jeronimo :zon02:

Hoi Jeroen,

Nu met de dalende waarde van de euro zal je budget iets groter moeten zijn ben ik bang, maar als je de volgende dingen onthoudt hoeft het nog steeds niet duur te zijn!

• Als je gaat eten, eet dan aan straat - naast dat dit meestal lekkerder is, is het ook nog eens goedkoper! En eet zegmaar niet in de “hoofdstraat”, maar aan het straat/soi daarnaast. Bijvoorbeeld, de backpackersstraat van Bangkok zal relatief duurder zijn dan de naastgelegen soi’s!

-Als je in Thailand bent, ik neem aan dat het je eerste keer is, wen dan zo snel mogelijk aan het afdingen. Hier in Europa is het ongewoon, maar daar de gewoonste zaak van de wereld.

-Een guesthouse budget, schat ik rond de 200-300-400 baht per dag.
-Taxi ligt eraan waar je heen moet, maar als dit in de buurt is zou ik 100bath aanhouden.
-Maaltijd+drinken zo’n 75-100 baht
-Biertje tijdens uitgaan kan oplopen tot 250 baht, maar als je 'm gewoon koopt in de 7/11 zit je rond de 50-60-70 baht, ligt eraan welk biersoort!

Als je een beetje overweg kunt met een scooter, en je wilt veel verschillende plekken aandoen op een dag (buiten Bangkok!) is het misschien een idee om een scooter te huren, je kunt er al een huren voor 100-150 baht per dag en benzine zijn ook de kosten niet.

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik ze wel!

Alles is praktische gezegd door Thomas(Massiv)Wel ook zien dat je een budget voor het verplaatsen in thailand,hebt.(trein,bus vliegtuig)vb;een trein nemen van Bkk naar Chiangmai(650bath 2deklasse)met een bus kun je al gaan voor 400bath(voor minder zul je het niet vinden)vliegtuigen die richting Chiangmai vliegen zijn oa:thai airways en de goedkope Air Asia,alsook One two go.prijzen kunnen wel schommelen (dagelijks)zie websites http://www.airasia.com . ook de hotel&guesthouses prijzen kunnen lichtjes aangepast zijn naar gelang de periode dat je afreis naar Thailand.
Normaal is het noorden goedkoper dan in verschillende badsteden en eilandjes.

http://www.airasia.com/, je had per ongeluk een “n” achter asia gezet Georges. Of anders kun je Bangkok airways proberen, http://www.bangkokair.com/. Of Nok Air, http://www.nokair.com/.

Goeie tip Georges, deze was ik even vergeten! Als je voor 500-600 baht per dag in het noorden kunt leven, zal je in het zuiden misschien rond de 1000 zitten bijvoorbeeld.

Let wel een scooter bestaat niet, het is een Motocy dus heb je eigenlijk een motor rijbewijs nodig want als er wat gebeurt ben je dus officieel niet verzekerd en bij een ongeval ook al is het niet jou schuld ben je bijna altijd de pineut huren is geen probleem het zal hun en rotzorg zijn, dit alleen als waarschuwing dat je ervan weet.

Ik heb zelf ook geen motor rijbewijs maar rijd daar ook gewoon, verplaats me ook per auto wel in bezit van rijbewijs wetende van de haken en ogen maar heb me (thaise) echtgenote bij me dus bij calamiteit is dat wel wat makkelijker, en let natuurlijk wel goed op vooral op die kamikaze piloten want men kan er sturen etc maar verkeersregels daar heeft niemand verstand van.

welke verkeersregelslol2lol2lol2 de enige regel die ik ken is de grootste heeft voorrang.

rij zelf ook gewoon op alle motorbikes en auto hier op het eiland is er heel weinig verkeer maar als ik in suratthani ben dan komen de motorbikes van alle kanten maar het gaat tot nu toe goed.

Het is inderdaad lol2wekkend, kom je op een kruispunt aan gaat men de alarm lichten aan doen want dan ga je rechtdoor, beetje lastig te zien als je van links of recht’s nadert, maar goed thai logica.

Spreek er maar niet over hoe mijn vrouw destijds aan haar rijbewijs is geko(cht)em, song pan baht nung i tiem kien mai, mag ook alleen rijden als we rechtdoor gaan en ik al me zegeningen heb ontvangen.

Hebben ze helemaal geen gewone scooters zoals hier in Nederland? Ik heb geen motorrijbewijs vind het dan toch wel een beetje eng om op zo’n ding te gaan rijden, want als er toch iets gebeurt…

Hier in Nederland zijn de meeste scooters iets van 50CC - en in Thailand zijn ze 125CC. de CC geeft zegmaar de kracht van de motor aan, en hier in Nederland wordt 125 CC onder een motor gerekend, vandaar!

ik heb ze nog nooit hier gezien, ze zien er wel net zo uit als in ned. maar ze zijn allemaal rond de 125 cc of hoger.

en er gebeuren een hoop ongelukken zowel bij thai als met toeristen.
bij schade aan de motorbike, ook als het niet jou schuld is, dien je alles te betalen

Dit is puur vanuit verzekering oogpunt gezien, de gashendel bepaal jezelf hoe hard je wilt rijden, en ook al rij je 30 km p/u en er gebeurd wat dan is de Farang vrijwel altijd de pineut, ga daar maar vanuit.

trek ook kleding aan op de motorbike want ik zie vele dames in een bikini op de mb zitten, de thai waarderen dat echt niet en bij een ongeluk lig je helemaal open.

zie bijna dagelijks motorbike slachtoffers die flink openliggen.

Dit “vriendje” heeft ons 9 dagen verplaatst! Zo op het eerste oog dus een gewone scooter. Dit was een 125cc.

http://i808.photobucket.com/albums/zz6/Thailandvakantie/IMG_2933.jpg

Een Honda Click !

die zijn 125 cc

Dat is ook wat ik dacht, dus of het naamplaatje van de scooter is verkeerd - of onze Esther heeft gelogen over het aantal CC lol2.

Dat laatste duslol2 100cc heb je daar volgens mij niet…???

Topsnelheid op vlakke weg was iig tegen de 100 km per uur. (Mijn man reed zo hard, ik niet! Ben d’r gek!)

Dus bij deze zal m corrigeren;)

Maar vertel! Hoe zie je het aan het naamplaatje? Of bedoel je nummerbord? Ben nogal kippig, dus maak mij wijzer;)

Moet je op eten ook afdingen als je de prijs aan de hoge kant vind in straattentjes/ kleine eethuisjes?
En hoe zit dat dan in echte restaurants? Daar staan toch prijzen ‘vast’ op de kaart?

Hoi Sabina,

Op straat kun je ook afdingen als je de prijs aan de hoge kant vind, althans - dat deed ik als ze aan mij een hogere prijs vroegen omdat ik farang/geen thai was.

In restaurants is afdingen iets minder gewoon geloof ik!