De september enquête: Is Thailand een duur land?

Ieder jaar gaan vele Nederlanders naar Thailand. Maar is Thailand in vergelijking met Nederland wel aantrekkelijk qua prijzen van producten en/of diensten?

Maak een keuze uit de bovenstaande enquête en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

Dat alles duurder wordt kan je nooit tegenhouden - Ik kom er regelmatig (periode 1980 - heden) en zie dus de prijzen oplopen. Voorts gaat het Thailand economisch voor de wind en dat heeft als logisch gevolg dat de prijzen oplopen. Er is echter een groot verschil tussen de toeristische- en minder-toeristische gebieden. Last but not least de Thaise Baht is een redelijk sterke valuta. Alles bij elkaar genomen is het voor de westerling nog steeds een eldorado.

Groet,
Joe

Mijn vriendin uit Chiang Mai kon laatst ergens een curry op straat eten voor 15 baht… Terwijl je een straat verderop in een wat ‘luxer’ restaurant 400 baht betaalt voor dezelfde maaltijd (waarschijnlijk nog minder van smaak ook) Dus… het is inderdaad maar waar je komt…

Helemaal waar Daan, langs de straat eet je zeer goedkoop; evenzo in de foodcourts (minder dan THB 200 voor 3 personen en dat is incl. frisdrank). Maar goed ik heb het dan niet alleen over eten…

Groet,
Joe

Wanneer wij in Bangkok komen weten we wel een paar adressen waar het goed betaalbaar is. Wanneer we een rondreis maken dan spreken we altijd met de gids af dat we gaan eten waar hij dat zou doen. Met z’n drietjes rond de 3 à 4 euro incl. frisdrank. Maar zoals al eerder is gezegd: er zijn grote verschillen. Op de night-market bij Lumphini betaalden we ook zo’n bedrag bij een eethuisje terwijl bij het drukste gedeelte daar het dubbele werd gevraagd.

Het is niet verstandig om dit altijd aan een Thai te vragen, zo is mijn vader een keer “opgelicht” bij het eten, en kwam de uiteindelijke rekening op meer als 400 euro uit :tongue:. Ik weet niet of ze deze truc nog steeds proberen, want dit is inmiddels al weer bijna 4 jaar geleden.

Ik hou het trouwens vrijwel altijd bij de straat, ten eerste kost het minder en ten tweede vind ik het in de meeste gevallen lekkerder dan in een restaurant :smile:!

Had overlaatst in een winkelcentrum bij een bekende fastfood(mag geen reclame maken)een lekkere “pizza” gegeten,als ik dezelfde “pizza” in mijn thuisland moest bestellen dan betaal ik zeker 40% meer!In de zelfde mall had ik ook prachtige hifi-apparatuur gezien voor een prikje!Dus Thailand is relatief een goedkoop land om te shoppen,alsook het vervoer over land,lucht en water!gegroet:georgessiam.

Viel mij juist op dat de electronica duur is! Of dezelfde prijs als in NL. We zochten daar een klein handzaam cameraatje, hebben zelf zo’n lompe EOS;-) maar voor die prijzen niet gedaan. Net zoveel of misschien een paar euro minder dan in NL. Als je dan wat hebt met het ding heb je nog pech ook want gaat niet even terug naar Thailand om het te ruilen/repareren.

En speelgoed, ook “duur” heb het nu over kwaliteit speelgoed hoor. Bij Toys R us bijvoorbeeld. Wilden wat leuks voor de kids kopen, niet gedaan want duurder dan in NL! Hebben daarna bij een leuk Thais winkeltje, thaise instrumenten gekocht en een soort “rammelaar” groot succes hier en dat koste dus echt geen drol! En nog veel leuker ook!

Maar misschien heeft dit met de invoerkosten te maken?

Maar andere dingen, de dagelijkse…wat goedkoop zeg! Het land van de glimlach, nou die glimlach kregen wij ook bij het betalen:D

Had onlangs in central pinklao(bkk)tv’s gezien (groot model)voor een prikje,echt waar!!17000bath,als je bij ons dezelfde tv toestel koopt,ben je garandeerd meer kwijt!Nu heb je ook een punt,als er iets aan mankeerd dan ben je gezien!:so:hmmm toch maar een tv kopen in Belgie?greetings:georgessiam.

Ben ik met je eens. Electronica is vaak duurder, evenals speelgoed. Komt inderdaad door invoerkosten.

Maar zo lang het dagelijks leven hier goedkoper is hoor je mij niet kagen.

Iemand die weet wat een pilsje kost in patong?Ben erg benieuwd,

Witte

65bath/klein 95bathgroot,het is te zien in wat voor gelegenheid je verblijft!:hihi:hmmmm in een bekende getallen winkel(mag geen reclame maken)zal het nog iets goedkoper zijn dan in een restaurant&bar.gegroet:georgessiam.

1 like

een pilsje in patong is voor thaise begrippen duur zie antwoord georgessiam
ik lees in andere vraag van je dat je graag vist wel dan zou ik lekker een paar biertjes in 7/11 kopen en mee nemen als je gaat vissen
en als je vis vangt geef die dan aan een thai die daar ergens in de buurt is (even in plastic zakje doen) en de kans is groot dat het je een heerlijke maaltijd opleverd echt op zijn thai’s bereid

groet dirk :chin:

1 like

Beste Dirk

Vooreerst bedankt voor je antwoord. Die heerlijke maaltijd zou fantastisch zijn maar spijtig genoeg lust ik geen vis,pff

Witte

Een pilsje in een discotheek kost 200(Tiger) tot 250(Hollywood) bath. Geen verschil tussen Chang, Singha, Leo of Heineken. Wat je het beste kunt doen is inderdaad langs de 7/11 en je biertje opdrinken aan het strand met een mooi uitzicht :smile:!

ff off topic,misschien Masserman kai proberen(kip in cocosmelk+rijst)heeeerlijk!! ik zelf ben er zot van,en nu nemen we een bocht van 180graden en belanden we terug naar de topicvraag!Thailand is relaltief een echt goedkoop land,dan spreek ik niet alleen over het eten en etc…maar kwestie vervoer: bus,taxi,trein en vliegtuigen zijn de tarrieven “spotgoedkoop”!! gegroet:georgessiam.

Het zal een van de eerste dingen zijn die ik zal proberen als ik terug ga, je maakt me nu wel erg benieuwd Georges haha.

Zal je een adres geven;prakop house in kao san road! het kost 80bath en een frisdrank inbegrepen!Ik weet zeker dat je een tweede portie ga vragen Thomas,ha ha ha !!:dag:gegroet:georgessiam.

Das best duur! Net zoveel als hier in NL! Misschien nog wel duurder!

Voordeel van 7/11 je hebt er koelingen:thumbsup:

Ikzelf zit niet met mijn"zuur"verdiende centjes in deze gelegenheden,red:teveel lawaai,en teveel bedronken farangs!Maar zoals je al hebt gezegd,het is duur!!gegroet:georgessiam.