De september enquête: Is Thailand een duur land?

Maar dan spreek je ook over een club/discotheek met wat klasse. Bij een bar zijn ze al stukken goedkoper, maar door de hoge belasting op alcohol zal drank altijd relatief duur blijven in Thailand.

Dat is inderdaad een voordeel van de 7/11, en wat ik ook een groot voordeel van de 7/11 vind, is dat je nooit ver hoeft te zoeken!

Ton, ik weet niet of deze al bekend is bij je: Suda Restaurant.
Erg simpel restaurant gelegen in Soi 14 van Sukhumvit Road, tl-verlichting, oud pand, maar o, wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk eten. En ons na al die keren toch telkens weer afvragen of de rekening wel klopt.
Wat je in dit restaurant zeker moet proberen is de sticky rijst met mango. GODDELIJK !

Nee, je tuurt even en je ziet er al één!

Tja wat is duur? In vergelijking met NL is drank goedkoop (vind ik) had op een avond 5 cocktails voor omgerekend €13,- dat red je hier in NL niet! En een biertje voor €1,50 vind ik ook reuze meevallen! We hadden bijvoorbeeld verwacht dat Heineken veel duurder zou zijn, maar in de meeste gevallen viel de prijs gelijk of het was maar een paar baht duurder. Mijn man is nogal een fanatiek bier drinker, haha! En ook een typisch NL’er wat een boer niet kent dan drinkt ie niet! (eten trouwens wel!, Vandaar drinkt) Dus Heineken voor hem. Maar moet m nageven, Heineken is wel lekkerder dan Singha of Leo. Maar das natuurlijk heel persoonlijk.

Ja wat is duur ? Wat ons een beetje stoorde in patong was een tuktuk vaste prijs 200 bath , daarentegen in BKK met een metertaxi ongeveer 45 minuten rijden 80 bath. In CEI in hotel 180 bath voor ne grote singha !!! Leve 7/ 11 .
Nephemden in MBK 170 bath / st en na 4 jaar nog prima.
Eten , vervoer, (nep ) kleding zijn meestal goedkoop electro duur.
Soms laten we ons eens gaan op hotel of restaurantje maar dan krijg je ook een goddelijke maaltijd en bediening.
Waar veel toerisme is , is het ook duurder!

Haha, hier in Nederland drink ik nooit Heineken. Maar in Thailand smaakt het me wel. Ik heb het ook vergeleken, en de smaak is ook anders. Wat waarschijnlijk komt doordat de Thaise Heineken plaatselijk gebrouwen wordt.

Is de smaak anders? Hmmm zal straks de kenner hier eens vragen, :slywink:

Was mij idd wel opgevallen dat die daar gebrouwen word. Etiketje even bestudeerd…

Heb t wel gedronken daar, maar drink het in NL weinig. Zoiezo weinig drank trouwens, maar als ik het doe…
Na 2 begint ie pas te smaken:D Dus eentje voor de fun werkt bij mij niet.

Maar hoort dit niet op een ander topic thuis? Ghe het bier topic!

Maar nog even over de prijzen.

Viel mij op het vliegveld gelijk op! Zulke andere prijzen dan in BKK of elders. Gaat echt richtig westerse maatstaven! Nog steeds goedkoper dan NL, maar toch?!

Ja inderdaad, maar is dit niet het geval op elk vliegveld? Ik snap nog steeds niet waarom de prijzen zo duur zijn terwijl het “BTW vrij” shoppen zou moeten zijn. Iemand een uitleg :smile:?

Zit er überhaupt smaak aan Heineken?

Misschien omdat ze er alleen maar dure merken verkopen? Al heeft mijn man een flesje parfum gekocht voor €26,- wat hier €50,- kost!

Maar je hebt gelijk hoor, op een NS station bijvoorbeeld betaal je ook de hoofdprijs voor een broodje ofzo. Is overal zo, mensen kopen het toch wel…
BTW vrij shoppen doen wij alleen maar met sigaretten…
En op Schiphol hebben we een CF card gekocht voor in de camera, hadden we nodig en vergeten te halen thuis. Prijs kwam nu overheen met Hema zeg maar.

Hahaha!!! Zoals mijn vader zegt, alsof er een engeltje over je tong piest!

Maar jij lust geen bier? Al kun je natuurlijk best bier lusten maar geen Heineken. Orangeboom! Blegh! Drink nog liever water!

Ik ben een wijn gebruiker maar in TH schakel ik zonder problemen over op singha ( large ).

Ik lust graag een biertje, maar Heineken is zo ongeveer het meest smaakloze slootwater wat wij hier produceren. Maar inderdaad, Oranjeboom is nog een slagje erger. En ook Bavaria is ook niks beter. Doe mij maar een Alfa, Brand, of Hertog Jan. Of iets van onze ooster- of zuiderburen. Of een Budweiser natuurlijk. Maar dan wel eentje uit Tsjechië, niet dat slootwater uit de VS…

Wacht maar tot mijn vrouw dit maakt :kus:.

Ik lust geen wijn…erg he?! Schijnt echt een gebrek te zijn…

Dat is altijd een voordeel dat je elke dag "thais"kunt eten hé Jan!Ik moet altijd een paar maanden wachten voor al dat lekkers!!Natuurlijk zal je zeggen,ja maar je vriendin komt toch naar Belgie,dat is waar maar ze kan nog geen ei bakken(koken)bij manier van spreken!Hou je nog een beetje over als ik in de geburen van Amsterdam vertoef Jan?groetjes:georgessiam.:wacko:

We dwalen met zijn alle wel giga af van het onderwerp maar is de peiling alweer 3 jaar oud so what the …

Eten altijd genoeg George als je in de buurt vertoefd en neem van me aan daar kan geen restaurant tegenop wat dat betreft ben ik een verpest maar gezegend mens op meerdere fronten.

En wat betreft Thailand is duur: Elk land kent inflatie, maar gelukkig kan je het in Thailand zo goedkoop of zo duur maken als je portemonee het toelaat.

Wat betekend die …(puntjes)Jan?? ha ha ha!!dat is belooft,als ik in Amsterdam ben,dan zullen we eens afspreken!!En nu maken we een bocht van 180graden en we belanden terug bij het begin,Is Thailand een duur land?En wat zegt georgessiam…nee!!groetjes:georgessiam.:smiley:

hoi allemaal ik woon op koh samui.
kwam hier al 10 jaar voordat ik er ging wonen
en zie alles hier steeds duurder worden.
voor de toerist val het mischien mee.
hoewel je hier ook in bars en hotels.
5 euro voor een heineken bier betaalt
en de wijn is ook erg duur hier.
als je er echt woont zie je de prijzen wel stijgen.
en als je dan van een thais salaris moet leven.
heb je het niet echt breed vooral niet op koh samui.
groetjes riekske

Riekske, viel mij ook op bij het kijken naar hotels. Koh Samui is over het algemeen duurder dan Koh Chang. Maar dat kan er misschien aan liggen dat Koh Samui tot nu toe veel toeristischer is. Maar kan me voorstellen dat als je er woont je alles duurder ziet worden en het ook haast onbetaalbaar word. (ivm Thais loon)

Zie dat nu hier al, dom voorbeeld. Mijn vriendin woont in Frankrijk, maar vind NL goedkoop. Of iig een stuk goedkoper dan bij haar! Zal een stuk anders zijn als ze weer in NL komt wonen en ook een NL loon heeft.

Wel prachtig dat je trouwens op Samui woont!