(tips)Hoe kunnen mensen besparen in hun uitgavens?

Natuurlijk spreek ik in de prijsklasse van 150bath dat er in sommige guesthouses een loopje wordt gehouden met de hygiene.
Lakens die nooit worden ververst,vuile vloer met kakkerlakken,muggenplaag,vuile toiletten.
Had dit ondervonden bij “lek house” op de kao san road,ook sommige Indische uitgebaten hotels&guesthouses kunnen er ook van mee spreken.
Natuurlijk lieve Jenny,de meeste goedkope guesthouses zijn wel oke,zoals je al vermelde de Baan Sabai.
Nu deze toestanden die ik al heb meegemaakt waren van enkele jaren geleden,ofdat dit nu nog het geval is?
Gewoonlijk neem ik hotels in de prijsklasse van 800 a 1200bath en er kan ook gebeuren dat er aan deze kamers het één en andere schilt,vuile overgordijnen ,haar in de sifon,en nog wat euchhh spulletjes van de vorige logee in het toilet(emmertje)

Van horen zeggen,Harry!:smiley:

een beetje lol op vakantie mag toch wel ik kan niet heel de dag water drinken. Alcohol is relatief duur in thailand dat klopt.

Thailand is een vd de goedkopere plekken in de wereld om te duiken. Maar welke spullen wil jezelf meenemen dan. Als je de hele vakantie moet rond sjouwen met je wetsuit, ik duik in Thailand altijd zonder, en je bcd lijkt me ook niet echt handig en als je je eigen tanks gaat meenemen heb je denk ik te maken met overgewicht met vliegen wat ook niet goedkoop is.

wat vaak bij mensen een groot probleem is ze blijven uitgeven omdat het goedkoop is en dan aan het eind vd vakantie komt men erachter dat 20x maar een tientje ook 200 euri’s is bijv.

Neem de lokale bus ipv de taxi of tuk tuk… of nog beter gebruik de benenwagen!

Ik neem altijd alles mee behalve tank en lood. Ik heb nog nooit bij hoeven te betalen.

Bij veel maatschappijen mag je idd duikspullen (en golftassen) gratis als extra bagage meenemen…

winkelen… in Ned houd ik er helemaal niet van. Op vakantie (helaas) wel. Alles is dan anders, mooi handwerk o.a. Alhoewel Thailand goedkoop is moet ik hierop letten, ben gek op mooie sieraden, zilveren ringen, geen goedkope ordi bling bling.

Verklaar eens nader voor de nieuwkomers Gg lol2

hier mag idd een woordje meer uitleg bij , straks gaan de mensen nog denken dat je voor het kopje thee dat je meestal aangeboden wordt na de massage 1000 baht moet betalen lol2lol2lol2

In sommige massage palors wordt er hand en spandiensten gedaan!laten we zeggen consumeren.

hand en span (alhoewel …span ??? )…héél goed uitgedrukt lol2

voor een juiste verklaring van "hand en spandiensten zie hier :http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/hand-en-spandiensten-herkomst

Bij veel maatschappijen mag het helaas niet. Maar goed, je moet er ook nog mee slepen. Mijn backpack weegt nooit meer dan 20-21 kilogram. Dat zijn dus duikspullen EN kleren.

Jenny, je hebt helemaal gelijk wat duikspullen betreft. Dank voor de correctie (en excuus voor de foute info). Duikspullen gratis indien binnen de normale bagagevrijdom past, daarboven bijbetalen.
In het verleden had Malaysia Airlines nog wel eens aan promotietarief waarbij je als extra voorwaarde gratis je duikspullen mee mocht nemen (tot aan bepaald gewicht).

(Golftassen mogen overigens bij meerdere airlines wel gratis meegenomen worden naast de normale bagage…)

@ Dave: het verschil tussen golfbagage en duikbagage heb ik nooit begrepen. Althans, dat er andere spullen in de tas zitten is me duidelijk, maar dat het een gratis meemag en het ander niet (wanneer je de 20kg passeert) dat snap ik niet…

@ de rest: is het omdat ik vrouw ben, of ben ik gewoon naïef? Ik heb nog nooit een plek gezien waar je massage met happy ending krijgt. Of moet je daarvoor naar Patpong? (Ik ken Patpong niet goed. Ben slecht een keer bij de nachtmarkt geweest, en nergens naar binnen…)

Ik weet eigenlijk niet hoeveel het scheelt als je je eigen duikspullen bij je hebt, ik duik vaak gratis of ik moet alleen het vullen van een tank betalen.

@Jenny, denk inderdaad dat de mannen op andere “masage” plekken komen, waar ik niets te zoeken heb, en niet wil komen! Tuurlijk is het best leuk hierover te grappen, maar het wordt nog steeds gedaan vanuit armoede!
Bij mijn vorige bezoek aan Thailand, lagen we met 2en op het strand, zit iets verderop een thais stel, waarvan de man door de vrouw richting ons geduwd wordt voor sex, nou dan heb ik helemaal geen zin meer in een “happy ending”, want je ziet de nood waarom ze dit doen. Ik weet dat de normen over sex anders zijn in Thailand maar het is toch niet enkel de vrijheid in denken die dit maakt. Zien andrene dat niet, of maakt het ze niet uit:confused:

In Thailand zijn de meeste dames juist heel erg preuts, al zou je dat niet zeggen als je bardames ziet. Maar ja, deze meisjes doen het ook niet voor hun lol, maar om de familie en evt kinderen te onderhouden…

mijn vriendin verkoopt sjaaltjes op het strand om de kinderen en haar zelf te onderhouden ; ik help haar een klein beetje als het ECHT nodig is …dus geen huis , geen auto , geen fancy clothes ,geen geld om te verprutsen aan kaartspelen ,drank of drugs …
in de bar verdien je natuurlijk een pak meer …dus vraag ik me af hoeveel dat die dames denken te moeten verdienen om hun kinderen te onderhouden ??

Ik denk dat grofweg 95% van de bardames in de prostitutie zit omdat ze gedwongen worden door de omstandigheden, om kinderen ouders en evt overige familie te onderhouden.
de overige 5% doet dit werk omdat ze het luxe leventje leuk vinden en het “makkelijk” geld verdienen is.

Het werken in bijv een 7-11 levert maar 6000 baht per maand(dat gok ik een beetje) op tegenover 20000 en meer per maand in een bar.

wat betreft massages is het natuurlijk ook zo dat er meer dames zijn die massages doen en de extra’s eerder aan een man aanbieden dan aan een vrouw. Maar je moet over het algemeen wel naar de massage salon met extra’s “zoeken” hoewel zoeken een groot woord is natuurlijk als je in bkk of pattaya bent.

de percentages zijn persoonlijke schattingen dus niet op enig onderzoek gebaseerd, doe dus een diedrik stapeltje