(tips)Hoe kunnen mensen besparen in hun uitgavens?

o dat klopt dus niet over die vrijheid, dan heeft mijn reisleider mij toen verkeerde dan wel subjectieve info gegeven, ik denk dat hij zelfde smulde van deze`vrijheid´.
Dank voor je reactie Dave. Anders voel ik me een te serieuze, kritische zeurkont op het forum. Maar een kritische noot vond ik ff nodig in deze, het is een openbaar forum wat iedereen leest. Ook wie niet al jaren naar Thailand gaat, of er woont, of er met verkeerde bedoelingen naartoe wil gaan.smkiek
de schattigste smile er maar even bij…

geld werkt verslavend zoals je weet en de druk van familie is groot, vaak groter dan je denkt en de ene dame is daar beter tegen bestand dan de ander.

geloof me nou maar de meeste zitten niet voor hun lol in de bar, zie mijn vorige post.

Geld is verleidelijk, alhoewel niet in een bar, heb ik ook wel dingen gedaan, of juist niet gedaan, om 6 weken naar Thailand te kunnen gaan:redface:>>>:vak01:

Ze hebben ook soms broers die de hele dag niks uitvoeren, maar wel geld willen zien…voor een motorbike of andere zaken.
Of er moet een huis gebouwd worden, want ja, een mooi huis in de Isan, waar het merendeel vandaan komt, is natuurlijk status.

De hele mooie dames die het ‘spel’ goed kunnen spelen, kunnen zo 10.000-en Baht per maand verdienen door met een farang mee te gaan (iig in BKK).
En dan hebben ze soms ook nog wel ‘vriendjes’ in het buitenland die maandelijks een bedragje schuiven.

Maar goed, we dwalen een beetje af… :slight_smile:

niet alleen de hele mooie dames hoor ik ken er 1, en die was echt niet mooi, die had altijd meerdere sponsoren en nu woont ze in Noorwegen.

Zal nooit meer vergeten dat ze me niet geloofde dat Norway in december yen mak mak was toen ze terug was moest ze toegeven dat ik gelijk had, maar nu woont ze er dus.

Men kan goedkope “second hand” boeken kopen van Lonely planet in de soi rambuttrie(omgeving kao san road) voor slechts 450bath.
Nadien kan men deze boeken als je de laatste dag van je vakantie in Bkk vertoefd terug verkopen aan passanten of tegen aan een lagere tarief waar je ze eerst hebt gekocht.

Raad jij het meenemen van een smartphone aan ja? Want ik twijfel er momenteel erg over. Ook omdat de batterij natuurlijk niet lang mee gaat en ik niet wil dat er iets mee gebeurt…

Neem gewoon je eigen lakenzak mee :chin: Ik heb vorig jaar een hele goedkope (van zijde) in vietnam gekocht en die gaat nu standaard mee. Dus bij muf ruikende lakens, slaap ik lekker in mijn eigen lakenzak:biggrin: (oja, incl. overlap die over het kussen kan) Indiërs hebben inderdaad minder op met hygiëne, ik vermijd ze liever. Verder ongedierte maakt me niet zo uit. Tas goed dichthouden werkt prima.

Zeker een smartphone of mini laptop meenemen, veel plekken hebben gratis wifi en dan is dat heel handig. Tja, gewoon goed oppassen en er gebeurt echt niks mee.

heb e een link van die guesthouse? ik had even op internet gezocht en volgend google maps ligt dit 22 km van kaosan road… dus ik zit waarschijnlijk op een verkeerde guesthouse te kijken ofzo…

groeten

Omdat ik ook niet super veel te besteden heb voor de aankomende vakantie, en toch aardig wat dingen wil ondernemen, hoop ik dat iemand me hier verder kan helpen…
Heb namelijk een vraag over een aantal dingen, wat de prijzen/entree daarvan zijn…
Misschien is de vraag te lastig, maar deze dingen zou ik graag willen gaan doen…
En als ik een idee heb van wat het ongeveer kost, kan ik daar een beetje rekening mee gaan houden :slight_smile:
Alvast bedankt… :slight_smile:

(pattaya)
Elephant village
Yellow submarine
Crocodile farm/Million stone park
Tiger zoo
Underwater world
Koh Larn
Khao Kheow open zoo
Nooch tropical garden

Boat trip BKK

tis niet gezegt dat ik alles ga doen… is de tijd misschien iets te kort voor, anders word het zo’n drukke vakantie… maar als ik weet wat ik ervoor betalen moet, kan ik een beetje kijken wat me het leukst lijkt… :slight_smile:

Gr Kevin :slight_smile: