Waar moeten mensen opletten als ze voor de eerste keer naar Thailand gaan?

We weten allemaal als je voor de eerste keer naar Thailand gaat,dat je enkele regels in acht moet nemen,zoals:bij het betreden van een tempel moet je je schoeisel uitdoen.
Ook bij het afspelen van het volkslied(station,bioscoop)ben je verplicht om op te staan.
Andere punt,Laat je niet in met drugs,de celstraffen in Thailand kunnen hoog oplopen!!
Waar moeten de mensen opletten als ze voor de eerste keer naar Thailand gaan?Je kunt hieronder allerlei tips geven;gaande van hotels,vervoer,zeden en gewoontes.
gegroet:georgessiam.:chin:

enkele tips:

-niet aan iedereen maar een wai geven

-niet boos worden in het openbaar, voorkomen gezichtsverlies is erg belangrijk

-raak nooit het hoofd van een thai aan

-wijs nooit met je voeten naar een buddha of thai, ook niet op geld gaan staan al het wegwaaid

-trap niet in de 10 baht rit van tuk tuk drivers

-Blijf weg van drugs!

-geef respect en je krijgt respect

-roken in openbare gebouwen is verboden

-topless zonnen op stranden/zwembaden is not done.

-in een taxi altijd checken of de meter aanstaat niet dan vragen of de meter aan kan zo niet uitstappen

-afdingen op eten in retsaurants/straatstalletjes is niet gebruikelijk.

-afdingen in de 7-11, makro, Big C, Tesco kan niet.

-de bekende thaise glimlach is niet altijd wat het lijkt

-de koninklijke familie is heilig in thailand dus zeg daar geen slechte dingen over, thailand heeft de meest strenge majesteit schennis wetten ter wereld.

Mocht je naar Wat Pra Kaew de Grand Palace (Bkk) of weet ik wat gaan en er staat een persoon voor de deur die zegt dat men pauze heeft, trap er niet in het zijn vaak “gidsen” die je dan naar andere dingen willen lokken om zo een paar Bath te verdienen…

Kijk en geloof met eigen ogen.

In Thailand kun je zo met iedereen mee, het is er veilig.
Behalve dan voor wat Somtampoepala ook zegt: Dit geldt niet voor Bangkok.

In Bangkok kom je zelfs mensen tegen (ook westerlingen) die met een mooi verhaal om geld vragen. Dit zal een Thai nooit doen.

Mensen die je aanspreken in Bangkok, of het nu tuktuk drivers, taxichauffeurs, of mensen in nette kleding op toeristische plekken zijn:
Altijd afwimpelen !

Hans.

Thailand is veilig en bangkok ook, maar om nou zo maar met iemand mee te gaan is ook weer overdreven, gewoon het gezond verstand gebruiken.

nou een Thai vraagt/leent geld heel makkelijk. Hoe vaak ik die vraag al niet gehad heb kan ik niet meer tellen.

als een aanbod te mooi is om waar te zijn dan…is het dat ook

Vertrouw alleen op jezelf en je gezonde verstand, mijn vrouw is Thai maar het “vertrouwen” in andere landgenoten tot zelfs bepaalde familie leden is zeer gering.

De glimlach/vriendelijkheid betekend niet dat je alles moet vertrouwen of dat alles wel goed zit ook niet bij westerlingen aldaar.

het grootste risico van een eerste bezoek aan thailand is en blijft toch wel dat je er erg verslaafd aan kan/zal raken en het je dus elk jaar weer tijd en geld zal gaan kosten om terug te gaan :beef:

Jahoeeeeeeee :cheer:

Dirkpie schrijft: het grootste risico van een eerste bezoek aan thailand is en blijft toch wel dat je er erg verslaafd aan kan/zal raken en het je dus elk jaar weer tijd en geld zal gaan kosten om terug te gaan

Sindsdien ben ik idd. zo’n 10 keer geweest, zo’n 250 dagen van een mensenleven verspeeld en elke keer “berooid” teruggekomen…
Dus: PAS OP!

Hans.

In Thailand bent u officieel verplicht altijd uw paspoort bij u te dragen, al wordt er

zelden naar gevraagd door de politie. Maak een (kleuren)kopie van uw paspoort

(de pagina waarop uw foto staat en de pagina ernaast) en draag die altijd bij u;

doorgaans accepteert men dat.

Loop niet te koop met uw rijkdom,vooral in het nachtelijk uitgangsleven kan dit andere mensen op slechte ideeen brengen!

Zeer waar…gezond verstand. Als je met alles rekening wilt houden, zoals in andere posts omschreven kun je beter thuisblijven.
Als je hier komt als vakantieganger maak je wel eens foutjes en deze worden je met een glimlach van oor-tot-oor vergeven.
Gewoon met een brok gezond verstand op vakantie gaan, dan komt het goed.

en daar twijfel ik nou vaak aan of mensen hun gezond verstand ook meegenomen hebben op vakantie

Tja, da’s ook weer zoiets. De meeste mensen hebben ze wel op een rijtje, maar meestal werken ze op vakantie in ploegen.

Amen :chin:

Ook waar je op moet letten,als je aankomt in survarnabhumi(airport)wissel juist genoeg euro’s aan de exchance om je taxirit/bus en één hotelovernachting te betalen.
eenmaal in het centum van Bangkok aangekomen,neem je tijd en schuim een paar wisselkantoren af,om te zien wie de beste geldkoers geef voor je euro’s.
Feestdagen en weekend is het wel aangeraden om tervoren je trein/vlieg of busticket te reserveren.

pinnen is overal mogelijk en voordeliger dan wisselen wel betaal je per pin transactie 150 bath dus het beste grote bedragen pinnen, het maximum is 20000 bath de eerste keer op het vliegveld kan je echter beter 19900 bath pinnen anders krijg je gelijk 20 briefjes van 1000 bath en daar hebben taxi’s soms niet van terug

Afdingen is in Thailand niet iemand geld aftroggelen of zelfs uitpersen, maar het tegenovergestelde: het is gewoon een kwestie van tot de juiste prijs komen. Als een Thaise handelaar je bijvoorbeeld “300 Baht” vraagt voor iets, dan heeft hij allang in zijn hoofd dat hij minstens 180 Baht ervoor wil hebben (60% van de vraagprijs).Wat je ook best kunt doen op een avondmarkt is ,kom tegen het sluitingsuur om één of ander souvenier te kopen,de thai’s zijn dan meer geneigd om flink wat van de verkoopsprijs af te doen.(zo doet ik het altijd)

Als je de 1ste klant bent van de dag moet je eens opletten veel verkopers gaan dan met het van jou ontvangen geld over alle goederen heen voor good luck. Je kan vaak ook dan niet op rekening kopen, ik heb dat bij een zaakje uit de buurt waar ik vaak noodle soep haal en later betaal als ik de 1ste klant ben ka dat niet moet ik ff wachten totdat er iemand komt die wel cash betaald ook voor good luck

Ja bijgeloof is de thai niet vreemd

gokken is illegaal en daarom een vd meest populaire volkssporten. net als prostitutie ook een zeer populair tijds verdrijf onder de thaise mannnen.