Thailand.. Gevaarlijk?

Hallo iedereen!

Eind februari 2015 wil ik voor een paar maanden met een vriendin Z.O Azië verkennen… We zijn van plan te eindigen in Thailand. Nu is het zo dat ik heb een paar van die drugs horrorverhalen (dat men toeristen oplicht, drugs verstopt wordt in hun baggage, kledij, …) gelezen en ik sta een beetje angstig tav Thailand… Is het iets waar ik me zorgen om moet maken? Of gebeuren van die zaken regelmatig?

Ik kijk er erg naar uit om te vertrekken en rond te trekken daar, maar het is ook mijn eerste reis en ik weet niet meteen wat ik mag/kan verwachten van dat land. Dus het blijft een beetje door m’n hoofd spoken.

Alvast bedankt!

Je hoord wel eens van die verhalen,gewoon je gezond verstand gebruiken.Altijd je bagage nakijken voordat je naar de luchthaven gaat.
Natuurlijk is Thailand een heerlijk land om daar je vakantie door te brengen,kisje!

Via Wereldwijzer app

Maak je niet druk om al die verhalen die je hebt gelezen. Thailand is niet gevaarlijker dan welk ander land dan ook. Zoals Georges al zegt: gewoon je gezonde verstand gebruiken, dan hoef je je geen zorgen te maken. Helaas zijn er veel toeristen die hun verstand niet gebruiken als ze op reis zijn…

In aanvulling op de anderen: maak je vooral niet druk over drugs die in je kleding of bagage worden gestopt, dat komt echt niet voor.

Hee Kisje,

Geen zorgen !

De kans dat je wordt “opgelicht” is overal aanwezig, maar dan praat je over kleine bedragen. Je hebt het niet eens door.
Het zit m vooral in het transport, ik raad je aan om eerst even rond te vragen hoe je het best van A naar B komt.
De mensen van je hotel of guesthouse zijn hierbij vaak behulpzaam, en ook bij mede-gasten even informeren kan voordelig zijn.

Stel, je wilt ergens heen, en zij hebben hetzelfde plan, dan kun je meestal vrij gemakkelijk een minibus huren.
Je bent met vier, dan zijn de kosten lager dan met twee. Spreek GOED af wat de prijs is, en wat de reis omvat.

De stad waar oplichtingspraktijken het meest voorkomen, is Bangkok. Ik raad je dan ook aan om niet in Bangkok te beginnen.
Wanneer je gratis of voor 10 baht vervoer door een tuktuk of taxi wordt aangeboden (typische Bangkokscam) NIET op ingaan,
je eindigt in een winkel met nepjuwelen of kleding van een slechte kwaliteit. Ook komt het voor dat je wordt aangesproken door een keurig geklede dame/heer die quasi-geinterresseerd vraagt wat waar je heengaat. Op je antwoord wordt gereageerd dat het " vandaag gesloten" is, maar de persoon weet nog wel iets anders. Ook dan kom je in een winkel terecht…

In Bangkok vraag je , wanneer je een taxi neemt, of hi/zij de meter wil aanzetten, weigert hij/zij dit, dan meteen uitstappen. Je herkent de taxi’s aan het bord taxi-meter bovenop.

Hans.