Bangkok airport

Hallo,

Aanstaande zondag vertrekken mijn vriend en ik voor een rondreis door thailand, we doen dit wel georganiseerd maar vinden het toch spannend. het is de eerste keer dat we echt gaan rondreizen, en met al die verhalen die je hoort over o.a. drugs die in je koffer word gestopt, en taxi chauffeurs die je oplichten of beschuldigingen van diefstal in duty-free winkels ben ik wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met dit vliegveld?
en hoe zit het met je koffer, en handbagage sealen op bangkok airport?

Ik dacht dat het sealen van een koffer al 2 a3jaar is afgeschaft.Altijd zien voor je vertrekt uit je hotel dat je bagage ff checkt,zien of er niets verdacht aan je koffer is gebeurd,vb:een kleine(mes)inkeping.De meeste mensen geven hun koffers en rugzakken in bewaring,voor ze vertrekken naar het vliegveld,altijd controleren,zie dat er niet aan je slotjes zijn geprust.Altijd vragen aan de taxi chauffeurs om hun meter op te zetten,indien als hij niet op je verzoek ingaat,dan neem je een andere taxi.gegroet:georgessiam.

is het er dan zo erg?

Erg is het zeker niet in Bangkok,maar mensen die voor de eertste keer naar Thailand gaan,willen het reilen en zeilen kennen;dingen waar ze moeten voor opletten,wat ergens normaal is,vind je niet? gegroet:g.s

zeker! ik vertrek volgende week ook voor de eerste keer.

Vandaat men vraag :wink:

Wel Gerbas je hebt een goede keuze gemaakt met Thailand te nemen,mooie tempels,watervallen,natuurparken en het belangrijkste,de spontane lach van de bevolking!!gegroet:georgessiam.

Je hebt een georganiseerde reis dus veel dingen hoef je zelf niet te regelen
De kans dat ze iets in je koffer is bijna 0
Geniet voor al van dit mooie land je krijgt zeker heimwee als je weer thuis bent:THAILAND::cambodia:

Volkomen gelijk Fransjes,had het meer in de backpackers omgeving,waar je bagage wordt opgeslagen voor bepaalde uren,en dat het geen kwaad kan om ff te checken voor vertrek naar het vliegveld.gegroet:georgessiam.

Ik vraag me nog steeds af waar die bange vragen en weinig opbeurende antwoorden aan ontspruiten.

• Drugs in koffers? Antwoord = niet van toepassing zolang je je eigendom in de gaten houdt!
  • Taxi-chauffeurs die je oplichten? Antwoord = Je laat jezelf oplichten - voor het tuktuk-ritje is op dit forum al genoeg gesproken.
  • Het vliegveld zelf vindt ik gemoedelijker als heel Schiphol en ja het is stukken duurder als buiten het vliegveld (muv sigaretten, maar wie rookt er nog), buiten het vliegveld is het wel voor meer als 90% (?) namaak en daar zijn de prijzen dan ook naar.

@ Georges
Georges, je snelheid van antwoorden is vaak zo snel, dat je goedbedoelde hulp mensen soms het verkeerde laat denken. Voor mij zijn je antwoorden meestal de oorzaak van onbedaarlijke lachbuien, als ik zie hoe de rest er op reageert - :lol:.

Ga met een gerust hart naar Thailand - doe ik al jaren. Je hoeft alleen maar de “do’s en dont’s” te respecteren (maar waar is dat niet zo) en je beleeft een vakantie die al je niet-Thailand vakanties doet verbleken.

Veel plezier,
Joe

Als je echt bang bent voor drugs of iets dergelijks in je koffer kan je hem op het vliegveld van Bangkok gewoon laten sealen.
Ik ben 2 jaar terug geweest en heb hem toen ook laten sealen.

Je handbagage laten sealen zou ik niet doen.
Daar zitten voornamelijk spullen in die je nodig hebt tijdens je reis (?) en niet erg handig als je dan weer alles er af moet trekken.

Kan ffkes niet volgen Joe?ha ha ha!!Maar natuurlijk is Thailand een veilig land om heen te gaan!Zeker als je in een groep reist,individueel zoals ik doe,let ik op bepaalde dingen,heeft te maken met problemen die ik vroeger had meegemaakt.Mensen bang maken is het laatste waar ik aandenk Joe!!Maar de mensen moeten mij nemen hoe ik in elkaar zit,soms ernstig,soms te grappig!gegroet uit het"warme"brrrrr:Belgie:georgessiam.

…het is je vergeven en nu maar hopen dat mijn vrouw het niet ziet.

Cheers,
Joe

Ha die Joe,ik rook wel geen havanna’s maar een ander merk,en het schilt inderdaad het dubbele als je sigaretten koopt op de luchthaven dan down town.overlaatst voor 1koffie en een puntboterham 150bath betaald p.s:die boterham kon je in je holle tand steken(zo klein)gegroet:georgessiam.

Hier had ik bij mijn vorige reis ook bang voor… Maar wie zou er nu drugs in je tas stoppen. Het zou dan al luchthavenpersoneel moeten zijn want je moet je tas ALTIJD in de gaten houden.