Koffers wel/niet sealen op shiphol??

Is het aan te raden je koffers te laten sealen?
Wij gaan via Eva air naar Bangkok en daarna gelijk door naar samui, controleren ze de koffers? wie heeft hier ervaring mee?

Dit thema is al vaak besproken op dit forum. Koffers sealen is vooral een mentale kwestie, als jij je er goed bij voelt dan moet je dat vooral doen. Ik vlieg vaak op en neer naar Bangkok en op de 400 passagiers zijn er altijd wel 1 of 2 die hun bagage sealen.

Vraag is waarvoor je bang bent. Dat iemand drugs in je koffer stopt? Niet logisch, lijkt mij water naar de zee dragen.

Koffers controleren gebeurt op alle vliegvelden ter wereld, dus soms ook in Bangkok. Ik heb het nog nooit aan de hand gehad, maar het kan. Ik kom altijd in Nederland aan de beurt…:mad:

Normaal zal ik dit nooit doen,het sealen van mijn koffer.
Maar als ik nog eens met Egypt-air vlieg van Bkk naar Cairo,dan zal ik dit beslist doen.
Toen ik aankwam op zaventem had ik vastgesteld dat er met een scherpe mes een inkeping is gemaakt in mijn reistas.
Met als resultaat,één Ipod en een slof marlboro dat was ontvreemd!g.s

Een gesealde koffer is niet tegen een mes bestand volgens mij Georges. Mijn Ipod en sigaretten gaan altijd mee in de handbagage…:chin:

normaal wel,maar ik had al een Ipod in mijn zakken van mijn trui,had een nieuwe gekocht in central pink kao.
Daar stond nog geen muziek op,zodoende had ik hem in mijn reistas gelegd!Had nog een slof sigaretten gekocht in het vliegtuig(heenreis)snap je het plaatje Falang?:chin:

Get the picture Georges…desondanks had sealen niet geholpenlol2:vak01:

:chin:kan je door labelen zo niet zal ik niet sealen als je bagage contolle hebt in bkk moet je toch de seal verbreken
groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Daar geef ik je 100% gelijk in!Maar dit is de eerste maal dat het mij is overkomen,en ze zeggen “een ezel stoot zijn eigen geen 2 keer”!Dus in het vervolg de dure dingen als handbagage meenemen!:chin: