Hoi hoi,
Weet iemand of het mogelijk is om je koffer te laten sealen op het vliegveld van Cancun??
Gr,Diaan
Hoi hoi,
Weet iemand of het mogelijk is om je koffer te laten sealen op het vliegveld van Cancun??
Gr,Diaan
Of het er kan weet ik niet, maar vraag me af of het nut heeft. Iedere koffer wordt voor het inchecken namelijk opengemaakt en doorzocht. En ik durf te wedden dat een mooi gesealde koffer daar niet aan ontkomt. Seal gaat er vrolijk af, koffer gaat open en doorzocht. Maar misschien kan het NA de controle, zou het zo niet durven zeggen. Ik heb het niet gezien in elk geval maar er ook niet specifiek op gelet.
Bel eens met het Airport zou ik zeggen www.cancun-airport.com staat vast wel een infonummer, en gezien de vele Amerikanen die er arriveren zal er vast wel een Engelssprekende telefoniste zijn.
Succes!
Oke dat wist ik niet dat iedere koffer open gaat voor het inchecken…
Bedankt voor de informatie!
Gr,Diaan
elke koffer wordt gecheckt???
dan heb ik elke keer veel geluk gehad denk ik. Nog noiot meegemaakt namelijk.
Maar sealen vind ik zelf ook een beetje onzin. Gewoon goed op je koffe letten voor je incheckt.
Op het vliegveld van Guadalajara wordt inderdaad iedere koffer gecontroleerd. Hoe het op de andere Mexicaanse vliegvelden zit weet ik niet.
Niet joh? oké, bij ons wel en niet met steekproeven maar werkelijk iedereen. Misschien gewoon ‘pech’ gehad dan. Al is het geen drama natuurlijk, niks te verbergen.
Ben zelf ook niet zo van het sealen, sluit je koffer goed af en let op wat je doet. Is hij bij aankomst open meldt je direct in alle eerlijkheid bij de Douane. Kost je wel de nodige tijd, maar minder dan wanneer je achteraf moet gaan uitleggen dat die pakken wit poeder niet van jou zijn… :dope:
Volgens mij is drugs in onschuldige toeristenkoffers al lang achterhaald door de Mexicaanse drugskoeriers. Zij hebben veel betere en minder riskante kanalen op Schiphol zoals grondpersoneel, douane en marechaussee die voor hen de weg vrijhouden.
Kan iemand mij uitleggen wat de voor- en nadelen zijn van laten sealen en waarom zou je het wel of niet laten doen?
Tja… als voordelen worden genoemd dat er zogenaamd niemand iets in je koffer kan stoppen (of eruit halen). Er zouden mensen zijn die stiekem drugs in je koffer doen, lopen zij geen risico. Maar ook volgens mij is dat al een oud verhaal.
En uit je koffer stelen kan nog steeds, je seal is kapot en je weet meteen dat er iemand in je koffer heeft gezeten, maar ja, je bent het nog steeds kwijt…
Ik zie zelf het nut er niet zo van in. Als ik reis met een backpack zit er een stevige flightbag omheen met een goed slot op de ritsen. Als er aan gerommeld is zie je het ook meteen.
Vlieg ik wat luzer met een koffer heb ik een samsonite met een goed slot, krijgen ze ook open maar dan met geweld, en ook dat zie je.
Misschien iemand die iets meer pro sealen is nog argumenten?
Op Cancun is het mogelijk om je koffers te laten sealen en het hangt er een beetje vanaf via welk land je vliegt als je een rechtstreekse vlucht naar nederland hebt worden de koffers dus niet open gemaakt voor de checkin via USA is vaak een ander verhaal. En ja het is mogelijk dat de koffer na de checkin wordt open gemaakt maar dan alleen als er iets verdachts in zit.
Groetjes,
Patrick
Nou wij vlogen direct op Schiphol en iedereen ging open met de koffers. (en op schiphol zeker één op de drie mensen opnieuw…) Maar wellicht was er extra controle of misschien wel een tip over onze vlucht of zo.
Hallo allemaal,
De eerste keer dat wij in Mexico waren, dat was in 2005, werd er bij iedereen 1 koffer geopend. En ook van 1 persoon werd de handbagage grondig doorzocht( 1 persoon van ieder stel/gezin) Vorig jaar werd er niet 1 koffer geopend.Ik heb t ook nog niet meegemaakt dat we bij binnenkomst van Mexico dmv steekproef de koffers moesten openen.
Maarja, als ik dit jaar weer ga, zal je zien, krijg ik wel rood licht!drie keer is scheepsrecht;)
Wat ik wel afgelopen jaar had dat ik na de controle mijn handtas open moest maken. toen ze een lege sevet zag, was t in orde. maar bij aankomst in de hotelkamer ging ik mijn tas uitpakken en bleek dat ik gewoon nog een broodje kaas erin had zitten.
Dat was wel een beetje dom van mij…