Ik ben erg benieuwd of jullie de koffers sealen wanneer jullie naar Bali reizen.
Je leest erg uiteenlopende verhalingen en meningen, maar je moet er toch niet aan denken dat iemand jou er uit pikt wanneer hij iets onwettelijks wilt vervoeren.
Ben erg benieuwd naar jullie mening/ervaringen en weet iemand de kosten van het sealen?
Ik vlieg inderdaad meerdere keren per jaar, soms voor een reis van een weekendje en soms voor een paar maanden tot een jaar. Ik heb nog nooit iets vervelends meegemaakt. Ik heb geen waardevolle spullen in mijn tas, dus iets eruit pakken zullen ze niet. En iets erin stoppen: ja, het kan. Maar ik heb het idee dat de meeste mensen die drugs vervoeren dit (al dan niet onder dwang) zélf in hun tas hebben gestopt.
Ik stop mijn backpack wel altijd in een flightback. Deze doe ik dicht (niet op slot). Mijn tas is zo enigszins beschermd, met name tegen vuil en vocht.
Ik begrijp hieruit dat sealen je ook geen enkele garantie geeft.
Ach, er vliegen zoveel mensen naar Bali en hoe vaak komt het voor dat er bij iemand rotzooi in zijn tas/koffer terecht is gekomen?
Ik hoop niet vaak.
Wanneer je op de band ziet dat je seal open gescheurd of gesneden is , niet je koffer van de band afhalen , maar meteen een luchthavenambtenaar, douanier, politie waarschuwen.
Dit geldt dus ook voor je koffer met sloten en eventuele bagageriem!
Ja, eergisteren werd er ook weer een Italiaan gearresteerd op de luchthaven. Die wist “echt niet” hoe er godsnaam 1,4 kilo hashiesh in zijn handbagage terecht heeft kunnen komen
Zal jullie op de hoogte houden. Mijn gok: 15 jaar lik op het “goden-eiland” in eerste aanleg en 3 maanden later in hoger beroep 12 jaar.