Bagage sealen of reishoes??

Ik vind een reishoes over de backpack eigenlijk een dure investering en je moet hem de hele reis meedragen.
Daarom overweeg ik mijn backpack op Schiphol te laten sealen voor vertrek.

Heeft iemand ervaring met het sealen van bagage i.p.v. de backpack in een reishoes?
Kun je je bagage op het vliegveld van Managua ook laten sealen?

Tien jaar geleden heb ik voor mijn reis naar Indonesië mijn bagage laten sealen op Schiphol. Ik deed dit vooral ter voorkoming dat er spullen in mijn bagage werden gestopt. Eenmaal aangekomen was het plastic best beschadigd, bagage zag er wel goed uit. Ik heb echter ook gehoord dat je door het sealen van je bagage extra de aandacht trekt bij de douane…

Via Wereldwijzer app

Een goedkope reishoes is goedkoper dan sealen. Deze weegt 215 gram, dus meeslepen de hele reis lijkt me ook niet echt een punt. Onderweg ook wel handig, als je eens in de stromende regen een busreis maakt me je tas op het dak, blijft de boel tenminste droog :slight_smile: Of schoon, je wilt soms niet weten hoe je tas er aan toe is na een maandje busreizen in India, en dat zal in Nicaragua niet anders zijn denk ik zomaar.
Een hoes in een neutrale kleur, zodat niet zichtbaar is wat er in zit is ook wel eens handig in het geval van potentiële bagagerovers. Een tas waar ook aardappels in zouden kunnen zitten nemen ze minder snel mee.

Tatonka Protection bag eenvoudig - campz-nl

1 like

Ik heb ooit in Peru een aardappelzak gekocht, ideaal. Touwtje erom en het is extra beschermd tegen vocht en schade (uiteraard niet 100%). En toch niet zo verdacht als een gesealed tas. De douane moet immers ook je spullen kunnen controleren?

Maar een travel bag is toch niet zo duur? En heel lichtgewicht? En komt ook goed uit voor het reizen met de bus! Onderin dat busruim is het ook viezig.

1 like

Afgelopen week in Lima (Peru) mijn tas laten sealen. 10€ per tas. We moesten overstappen in New York en daar is van 1 van onze 4 tassen de seal afgehaald en het slot opengeknipt om de tas te controleren. USA heeft wel n kaartje in de tas achtergelaten dat ze de tas hebben gecotroleerd.

als je via de USA vliegt heeft sealen geen nut. De douane in de USA maakt je koffer open. Ze breken desnoods het slot. Dat iemand iets in je koffer stopt is onwaarschijnlijk. Iemand die kwaad wil zal eerder een koffer uitzoeken die op slot is (zo’n slotje is in 3 seconden open). Vetklaar dan maar eens hoe die vreemde spullen in je koffer zijn gekomen. Hij zat immers op slot? Sealen en hoezen? Overbodig.

Via Wereldwijzer app

Ik gebruik nooit een hoes. Enige overweging zou inderdaad slecht weer of vuiligheid zijn.
Maar ik stop.de loshangende bandjes weg en lever rugzak zo in op de luchthaven.

Via Wereldwijzer app

Nou ik ga echt niet op reis zonder mijn backpack hoes! Drie jaar geleden heb ik dankzij advies een backpack hoes aangeschaft bij Seal & Go en ik heb er veel profijt van.
Inmiddels heb ik aardig wat geld bespaard doordat ik niet telkens moest sealen/wrappen op andere luchthavens. Daarnaast hebben mede reizigers vaak last gehad van een vertraagde backpack (komt door de banden en touwtjes) en ik heb daar (tot nu toe) nooit last van gehad. Lees ook Bekijk onderwerp - Bagage sealen voor vluchten? | Veelzijdig Maleisie Community

Groetjes!

Ik vind een hoes ideaal. Heeft 7 maanden mijn backpack beschermd. Ik weet nog dat alle bagage in een bus tussen Chili en Argentinië helemaal onder het stof en zand uit het laadruim kwam. Was ik wel blij dat ik een hoes had hoor! (Om maar even 1 van de vele voorbeelden te noemen) Daarnaast ziet bagage verpakt in zo’n hoes er naar mijn idee minder aantrekkelijk uit om te stelen dan een mooi/kleurrijke backpack. En verder inderdaad tijdens vluchten of ander vervoer: niemand kan er iets in- of uithalen. Mijn flightbag was na het einde van die reis ook goedkoper dan altijd sealen.