Tas dichtmaken/beveiligen

Goedemorgen!

Zijn er ook mensen die altijd tieraps (of hoe je dat ook schrijft…) mee hebben om de sluitklips van hun backpack dicht te maken? Ik heb namelijk haast geen ritsen op mijn backpack en dacht ok het zo elke keer dicht te maken. Maar als ik dat elke ochtend moet doen en iets nodig heb onderweg is dat ook weer niet zo handig lijkt me… Voor bustochten en vliegreizen wil ik een flightbag kopen. Deze kun je natuurlijk ook om je tas heen doen als je je guesthouse verlaat. Maken jullie je tas dan ergens aan vast?

Verder zat ik te denken om in mijn dagrugtas (die ik altijd bij me heb) een klein vak (soort grote moneybelt) te naaien waarin ik mijn paspoort, geld e.d. in kan doen, zodat wanneer iemand mijn tas openmaakt ze alleen bijv. een trui en drinken tegenkomen. Of toch een moneybelt onder je kleren? Dat lijkt me zo zweterig! Of een heuptasje? Maar dan loop ik met een backback, dagrugtas EN heuptasje te slepen.

Ik ga ook nog kijken voor een klein compact cameraatje, want mijn spiegelreflex meenemen lijkt me niet zo fijn en onhandig.

Op een site gelezen dat er van die handige draagportemonnees zijn. Die doe je om je nek terwijl zeg maar de vakjes aan de zijkant van je lichaam zijn. Toevallig laatst gezien bij een winkel van de ANWB.

Ook dat lijkt me niet lekker om onder je shirt te dragen…
Hebben de meeste guesthouses ook (gratis?) kluisjes? Ik heb ergens gelezen dat je dan wel zelf een slotje mee moet nemen? (de lijst wordt steeds langer, straks kan ik het niet meer dragen!) Dan kun je natuurlijk ook wat geld in je broekzak meenemen als je gaat eten, dat deden we in Brazilie, maar dat was een koffer en 1 hotel vakantie. Maar overdag loop je wel met al je ‘zooi’ en waardevolle spullen…

Sorry, zelf kom ik niet in guesthouses dus dat weet ik niet. Wat betreft het dragen onder een shirt: daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Daar wil ook ik wel eens last van hebben. Maar het blijft een handige optie.
Groeten

Ikzelf heb speciale broeken waar ik mijn geld in weg berg!!Had vroeger een geldgordel en ik vond het echt niet aangenaam om het te dragen.Over geld in een kluisje deponeren bij guesthouses?? tjaaa;niet echt mijn ding!!Tenslotte je bent in een (vreemd??)land,bij goede hotels van naam en faam kun je dat overwegen om je geld achter te laten,en alleen het noodzakelijke mee te nemen tijdens je trekking of bezoek aan het strand.gegroet:georgessiam.

Je zou voor je geld eens kunnen kijken voor een moneybelt, een broekriem met aan de binnenzijde een rits, zodat je geld er opgerold in kan. Minder zweterig dan op je lichaam.

Theo

Als ik het zo eens lees dan lijkt me een simpele ouderwetse portemonnee, goed opgeborgen in je broekzak natuurlijk, nog het beste.

verdeel het een en ander aan geld en pasjes qua rugzakken, zo ben je niet alles kwijt als er wat vervelend gebeurt. verder heb ik wel 4 weken gebruik gemaakt van de kluisjes in hostels ging prima!!

mensjes toch-al die angsthazerij. het lijkt soms wel of jullie daar je levenstaak van maken. Ik breng zon 4 mnd/jaar in Thaild door-en verblijf meest in cheap guesthouses (voor de taalfanaten; hoStels zijn er hier heel weinig en kan je ook beter mijden). ALLES wat je naast je kamer extra wil kost je=zeg 5/10 bt dag (=10/20 sentjes). de meeste lockers hebben 2 sloten-1 van hun-en een haak waar je je eigen hangslot doorheen kan steken als extra borg. ALLES wat de bekpekker opeens merkt niet te hebben is als by miracle opeens voor weinig sentjes/baht alhier te koo-p-het is geen 3e wereldland.
Diefstal of beroving rechtreeks (en ik mag het weten-ik heb enkele seizoenen op alarmcentrale reisverzekering gewerkt en heb statistieken ervan) is zeer, zeer zelden. Wat jonge bekpekkers vooral in problemen brengt (niks erg-van sommige wordt je juist groot en wat volwassen) is DRONKenschap, verkeersongevallen en op z’n NL denken dat een grote bek alles wel regelt. Diefstal komt zeker voor-maar vrijwel altijd als je het toch niet merkt-bvb bagage in die beruchte toeristenbussen vanaf KhaoSarn (zo lekker goedkoop en makkelijk-hoef je je niet uit te putten dat busstation te vinden). Bovendien komen er 100.000en, zo niet miljoenen bekpekkers per jaar hier-die Thai hoeven jouw stink-kleren die zelfs niet eens een echt label hebben echt niet te hebben. En ze lopen zelf met nog betere en duurdere Ipods en laptops als jij bij je hebt.
wat bijna iedereen zegt die loopt te sjouwen met extra netten, clips en weet ik wat-na de 1e-of hooguit 2e dag nooit meer gebruikt. tassen/bekpeks vastklinken aan stangen in bus of trein laat vooral toen: hier! KIJK! beroof mij! ik heb kostbare zaken!
tot slot: de keren dat hulpvaardige Thai mij zelf vergeten/verloren spullen hebben terugbezorgd of gewezen zijn vele malen groter als dat ik kwijtraakte!

:chin:Ja ik kan me helemaal aan sluiten bij je verhaal een dingetje werk met een bankpas zorg er voor dat je gewoon niet te veel contanten op zak hebt .:thailand::cambodia:

Hoi,
Misschien wil je nog een tip van mij,dame backpacker boven de 50.
Ik draag een katoenen tasje ondr mijn afritsbroek op mijn ondergoed vastgespeld.Met buikgordel eraan.

Daar zit het allerbelangrijkste in nl mijn paspoort en bankpas of creditkaarten evt meeste geld.Zo’n tasje zweet nauwelijks en er zit een plastichoesje in voor als je door een tropische regenbui wordt overvallen.Loopt je paspoort niet door.
ik speld hem vast omdat ik heb meegemaakt dat ze de riem aan de achterkant doorsnijden in een volle bus,tasje valt aan de voorkant van je buik,weg belangrijke dingen.
bovendien vind ik als je er mee onder je kleding loopt lok je ook niet uit.
Zo’n ding koop je voor 8 euro bij de bever of zwerfkei oid.
Iedereen moet zijn eigen keuze maken maar ik heb in verschillende landen gemerkt dat de kwaden erg creatief zijn .
Je besproeien met ketchup als afleiding,tot je broek aan de achterkant opensnijden zonder dat je het merkt.
Ongetwijfeld is dat in thailland allemaal minder maar ik denk altijd maar;zonde van de tijd en het gezeur voor nieuw paspoort ed als het mij zou overkomen.Ik reis ook soms alleen en ben dus nooit bang of zo want ze zullen me moeten uitkleden om me te beroven(HA HA)
Hele fijne reis en denk maar zo er zijn meer goede dan kwade mensen,groetjes marjo

pse tok normul

Je bent weeral op los aan het lullen Bkkflyer!!stinkkleren draag ik niet(merk)mijn gsm is het type:nokia E-75(prijs mag je weten:370euro)en ik overnacht in goede hotels,die jij nog niet eens kunt betalen!schrap mij maar van de lijst(miljoenen "bekpekkers???)gegroet:georgessiam.

Ik vind het ook jammer dat Bkkflyer bijna alle mensen over 1 kam scheert. Ik ben jong (26), maar ik drink nooit, heb geen grote bek en gedraag met netjes in het verkeer. Dus in dat soort valkuilen zal ik niet vallen.

Het is toch redelijk normaal dat je je goed voorbereidt en nadenkt over wat er allemaal zou kunnen gebeuren? Het is juist fijn dat er een forum is zoals dit, zodat je vragen kunt stellen over hoe je iets zou kunnen oplossen van te voren! Als je in een lang nog nooit geweest bent, is het toch ook normaal dat je niet weet hoe men daar omgaat met de rijkere westeling? Ik snap ook heus wel dat ik niet met mijn Armani zonnebril (die ik niet eens heb) op mijn hoofd moet rondlopen en met mijn gouden kettingen (die ik ook niet heb) ook verkeerde mensen aantrek…

Bedankt andere mensen, want als onervaren backpacker zijn dit toch dingen waar je goed rekening mee moet houden!

Je hebt toch de juiste houding en dergelijk soort “thailand-liefhebbers” daar heb je totaal niets aan. Haal het beste eruit en je hebt een prima voorbereiding.:zon02:

Hoi Maryvonne.
Goed bezig als onervaren backpacker.
Niets mis mee om je te informeren en inderdaad er uit te pikken wat je het beste lijkt en dat is ook de bedoeling van een reisforum.
ik vind de toonzetting van Bkkk wel een tikkie negatief,voorbereiding en info inwinnen heeft niets met angsthazerij te maken.Bovendien zoals ik al schreef scheelt het ook in welk continent je reist.In somige landen moet je net iets meer op je hoede zijn en beter voorkomen dan genezen,zonde van je tijd.Wanneer ga je en waarheen? ik ga in januari weer ,alleen het zuiden en omliggende landen want de rest heb ik al gezien.fijne reis

Daar geef ik je 100% gelijk in,om jezelf zoveel mogelijk te informeren over het land(Thailand)het is de bedoeling om de mensen te helpen,en niet af te breken als er postings worden gedaan!!Het kan zijn dat hij iets weet over Thailand(bkkflyer)maar hij moet de mensen,niet behandelen als kleine kinderen.g.s

Marjo en Georgessiam, bedankt voor jullie reacties!

Je kan dit , je kan dat …
Zo’n 35 jaar terug stond ik daar in Frankrijk kreeg plots een pistool tegen mijn hoofd moest ik mijn rugzak afgeven en dan moest ik mij uitkleden …lach maar …en dan sta je daar zelf geen bewijs van eigen identiteit!
Probeer het cash te verspreiden , cc te mijden…
Maar als ze willen ben je toch alles kwijt !!!
Overal heb je goed en slecht !
Heb afgelopen weekend op spoed gezeten maaar wat daar binnenkomt van agressie verdorie tochhh.

zo, liu,dat is heftig in frankrijk.Je hebt helemaal gelijk als ze willen krijgen ze het toch wel.ik denk ook altijd maar ze moeten me uitkleden om bij mijn belangrijke zaken te komen maar je ziet dat dat toch ook kan gebeuren. nu ja dan is het maar noodlot kun je jezelf niets verwijten.
Goeie tip van weinig cash maar bv op de kleine eilanden van indonesie kun je niet pinnen dus dat moest voor de oversteek gebeuren.
Maar inderdaad dan maar verdelen.Mijn al wat oudere vriendinnen begrijpen dat gereis en vooral dat gezwerf door sloppenwijken en kampongs ook niet zo. maar soms moet je wel een beetje risico"s nemen als je wilt leven en dingen zien en doen.Bovendien in mijn geval lzat de wereld nog gewoon dicht vroeger dus moet ik nu wel gaan inhalen.groetjes