Afgelopen vakantie is mijn backpack één keer opengemaakt tijdens een busrit, normaal zit er niks waardevols in maar dit keer was ik vergeten om mijn ray ban zonnebril in mijn gewone rugzak te doen waar ik normaal al mijn waardevolle spullen in hield. Gelukkig had ik de busboy van de busmaatschappij door, en vroeg hem na aankomst bij het eindstation of ik mijn bril terug mocht… Maar helaas rende hij weg :(.
Gelukkig heb ik uiteindelijk via het busnummer de naam van de busboy kunnen achterhalen, en hem heb ik toen aangegeven bij de tourist police waarmee ik hem toen ook 2 dagen later opwachten totdat hij zou arriveren (hij reedt om de dag hetzelfde traject). Bij aankomst werd hij meteen gearresteerd en werd er een zoeking gedaan door de hele bus, helaas werd hier niks gevonden… Maar daarna gingen ze ook meteen een huiszoeking doen bij hem thuis, en warempel daar werd mijn bril gevonden . Ik kreeg hem wel pas een week later terug, nadat ik naar de rechtbank was geweest.
Maar dit verhaal even tussendoor - Ik denk dat het zeker niet onverstandig is om een klein slotje mee te nemen voor op je tas, ook al is dit geen garantie dat er niks gestolen gaat worden. Maar het verkleint de kans wel. Zoals Liu al aangaf, als ze iets nodig hebben krijgen ze het wel. Maar ook zoals Marjo al aangaf, er zijn nog steeds meer goede dan slechte mensen op de wereld. Blijf ten alle tijden je verstand gebruiken en luister naar je Intuïtie.
Beveiligen met slotjes e.d heeft ook geen enkele zin want als ze in een back pack of een koffer willen zijn snijden c.q. breken hem open en moet je een nieuwe kopen wat dikwijls duurder is als een paar kledingstukken vervangen.
De beste oplossing is zoveel mogelijk alles van echte waarde bij je in zicht houden.
Dat is inderdaad ook waar wat je zegt, nu bekijk je het weer helemaal van de andere kant. Het is denk ik wat je persoonlijk het fijnst vind. En over afsluiten gesproken, ik heb een nederlands stel ontmoet met allebei een koffer met een enorm slot erop, maar gek genoeg - toen ze op hun hotel kamer aankwamen, vonden ze wel allerlei rare pillen in hun koffer die ze nog nooit eerder hadden gezien. Dus afsluiten geeft geen garantie dat er niks gebeurd, maar het kan je wel een veiliger gevoel geven.
Ben het ook eens met de thekurp om je koffer niet af te sluiten,maar wel je passport en geld dicht bij de hand te hebben!! in winkels zijn de kassa-lades altijd open,dan kunnen de inbrekers zien dat er geen geld er in ligt,het bespaard hun de moeite om de kassa’s mee te nemen!!dit even on topic gezegd!g.s
Beetje vaag verhaal hoor… Eigenlijk geloof ik nooit zo in dat gedoe dat mensen zomaar zooi in je tas verstoppen zonder het er ook weer uit te halen… Aan de andere kant ben ik dan toch weer angstig dat zoiets toch gebeurd (waar ik ook heenga).
Enfin, ik zit me dus ook te bedenken hoe ik mijn backpack moet gaan ‘beveiligen’ voor de vlucht naar Thailand…
Ik vind het ook weer zo overdreven om een dure flightback te kopen om 'm in te stoppen. Is ook weer gelijk extra ballast. Wellicht idd tie-rips of een of ander slotje ofzo? Iemand suggesties?
Met plastic laten omwikkelen! Of het in NL kan, weet ik niet, heb er niet op gelet. Maar in BKK kan het zeker! Kost je geloof ik 50 Baht.
Je zet je tas/koffer op een draai schijf en daar draait plastic om heen net zoals de pallets met goederen voor bijv een supermarkt.
Je moet iig behoorlijk je best doen wil je het weer kunnen lospeuteren:D
Ik had slotjes, vraag me niet waarom, een mes erdoor en ze zijn ook in mijn tas. Het idee denk ik. En ga er vanuit dat er op vliegvelden niet zomaar idioten met messen lopen…
Dit is zo’n apparaat. Natuurlijk nog geen 100% zekerheid maar dat heb je nooit. Maar het vertraagt, zo moet je maar denken. Je kan nog zulke goede sloten op je huis hebben, als ze echt binnen willen dringen dan lukt t ze ook! Je vertraagt alleen maar…
Ik heb daar inderdaad over nagedacht, maar denk niet dat het heel praktisch is met een backpack… Echt heel makkelijk is dat folie niet los te krijgen zonder mes/schaar en dan sta je dus ergens op het vliegveld in Bangkok te hanessen met een rugzak die je niet op je rug kan doen omdat je 'm zo ingepakt hebt en dat folie er niet vanaf krijgt (Dat zou echt iets voor mij zijn namelijk haha)
Een flightbag hoeft niet duur te zijn hoor!
Ik heb er inmiddels 1 via marktplaats gekocht en die was maar 7,50 inclusief verzendkosten!
moet alleen nog uitvinden hoe die om mijn tas past, zodat de hengsels erdoor kunnen… Op zich hoeft dat niet want mijn backpack is H2O proof, dus ik kan ook die gaten dichtnaaien en dan daar de tas in tijdens de vlucht.
Op zich ben ik tijdens het backpacken niet zo bang dat men iets in mijn tas stopt, maar ik ben er wel van overtuigd dat als je een flightbag eromheen doet het er minder aantrekkelijk uitziet om moeite te doen om er eventueel iets in te stoppen op het vliegveld… En de tas zelf…die probeer ik ook nog dicht te doen met slotjes. Waardevolle dingen gaan in een klein rugtasje met mezelf mee.
Je kan op Schiphol ook tas laten sealen. Kost je € 7,50. Ze verkopen ook Flightbags voor € 20,00 en ook slotjes voor je rits van de fightbag. Die kan de Douane indien nodig open maken zonder je tas te vernielen. Kijk maar eens http://www.sealandgo.nl/
Met mijn backpack ga ik niet op reis zonder een flightbag. Het zorgt ervoor dat je hengsels en banden niet achter wat dan ook blijven hangen. Daarnaast is het handzaam voor de heren van de bagageafhandeling.
Ik vind het aardig duur trouwens, 7,50 :retard: Ik meen dat het op de luchthaven van Riga een euro ofzo kostte…
Ik denk dat ik gewoon maar ff op Marktplaats voor een flighbag ga kijken. Is 100x praktischer dan dat lastige sealen en meer dan een paar schoenen, ondergoed, t-shirtjes en een broek heb je niet bij je, dus ook niet echt de moeite van het stelen waard… De belangrijke dingen zitten toch in een normale rugzak.