Ik kan een dichte flightbag (ook wel transporthoes genoemd) voor je backpack van harte aanbevelen.
Veel dieven zijn nog altijd gelegenheids- dieven en met een transporthoes over je rugtas word het al een stuk moeilijker. Ik heb er een met een rits die ik dicht doe met een cijferslot. Met een cijferslot kan je ook geen sleuteltjes kwijtraken en deze is ook goed gekeurd door de TSA dus als ik naar of via Amerika vlieg heb ik minder problemen.
Een andere goede reden is dat de bagage op veel luchthavens via transportbanden vervoerd word en hoe minder hengsels, banden etc uitsteken des te beter. Ik werk op een luchthaven en ik heb zelf gezien hoe een tas vast bleef zitten en daarna door een grote koffer die erachter kwam los werd geduwd. Alleen toen was wel de rugzak aan stukken!
Ook vind ik deze transporthoes fijn omdat op je terug reis je de vuile was gewoon naast je rugzak kan stoppen.
En je rugzak word niet vies of vuil. Ik denk zelfs dat de douane en andere dieven minder belangstelling heeft voor je als je aankomt met z’n vieze transporthoes om je tas heen.