Ik denk erover deze zomer naar Thailand te gaan. Ik ben mij aan het inlezen over de veiligheidssituaties. Ik ben bekend met de risico’s van berovingen (ws. door toeristen), het gevaar van drugsbezit en de ongelukkig in het verkeer etc. Op de site van het ministerie van buitenlandse zaken (minbuza.nl) las ik iets over de politieke situatie in Thailand en de komende parlementsverkiezingen begin juli.
Heeft iemand een idee van de (politieke) situatie in Thailand momenteel?
Is dat een punt om zorgen over te hebben of is dat, als je alles met je gezonde verstand doet, niet aan de orde?
Verkiezingen zijn er op 3 juli , doch geen probleem !
Indien er toch ergens problemen komen opdagen , gewoon deze plaatsen vermijden.
Wij vertrekken ook op 07 juli en maken ons geen zorgen ,anders passen we de reisroute aan !:chin:
De verkiezingen zijn geen probleem. Maar als de Thaksin-partij wint, kunnen er wel weer problemen komen na de verkiezingen. De gelen hebben de slechte gewoonte om, wanneer ze niet krijgen wat ze willen, de luchthavens te bezetten.En dat is echt vervelend! Maar dat zal nog niet zo snel gebeuren, de zomer is nog veilig…
De huidige PM heeft opgeroepen om de uitslag van de verkiezingen te aanvaarden ( wat het ook is ) en rustig te blijven.
De kans dat de roodhemden winnen is groot maar zal onmiddellijk na de verkiezingen geen problemen geven!
Mvg
En de rode branden de winkelcentra af als ze hun zin niet krijgen…
Dit zijn opmerkingen waar niemand veel aan heeft vind ik persoonlijk.
De situatie is op dit moment rustig wat het gaat doen na de uitslag weet niemand je te vertellen. De beide kanten roepen op om de uitslag te accepteren dus de kans is vrij groot dat het nog wel even rustig blijft. Helaas kan niemand in de toekomst kijken. Blijf gewoon scherp en probeer het nieuws te blijven volgen en net wat Liu al aangeeft pas eventueel je schema er op aan het land is groot genoeg om ‘‘problemen’’ te vermijden en gewoon heerlijk te genieten in het mooie l.o.s :chin:
De kans dat de Pheu Thai de verkiezingen winnen is idd vrij groot. Maar als ze niet genoeg zetels winnen, moet nog maar blijken of er een andere partij is die een coalitie met ze wil vormen…
De zus van Thaksin, Yingluck, is overigens de nr 1 op de lijst van Pheu Thai…Thaksin heeft dus een marionet aangesteld die precies kan uitvoeren wat hij wil…
Hopelijk blijft het gewoon rustig dit keer…Thailand heeft nu al genoeg ellende gehad…
Maar in een interview met de bangkokpost geeft hij al aan dat ze zeer waarschijnlijk niet de nieuwe PM gaat worden omdat hij haar meer geschikt vind achter dan voor de schermen… Persoonlijk hoop ik niet dat Thaksin wint,vind deze man zich teveel richt op de korte en niet op de lange termijn. Ik denk ook dat het hem meer om de macht en het geld gaat dan daadwerkelijk wat veranderen aan bv corruptie,machtsmisbruik etc. Maar goed dit alles is een persoonlijke mening.
Bedankt alvast voor het uitleggen van de situatie!
Het is altijd afwachten inderdaad hoe zulke politieke ontwikkelingen lopen.
In ieder geval krijg ik het idee van jullie dat het geen reden is om niet naar Thailand te komen.
:chin:Probeer dagelijks wat nieuws te achter halen over situatie rond de verkiezingen en mocht er wat aan de hand zijn tot heden was het protest niet echt op de toerist gericht (uitzondering bezetting vliegveld)
blijf dan uit de buurt van de eventuele protestten
groetjes Fransjes:THAILAND:
De verkiezingen in Thailand zijn altijd op een zondag en verder moet je rekening houden met het volgende:
grote kans dat uitgaansgelegenheden sluiten op de avond VOOR de verkiezingen
grote kans dat er een alcohol-schenk en -verkoop verbod is van zaterdag 18.00 uur tot en met zondag 20.00 uur of zelfs middernacht
grote kans dat er “pre-elections” gehouden worden tijdens het weekend voorafgaand aan de officiele verkiezingen, dan geldt hetzelfde qua sluitingstijden en alcohol-verkoop/gebruik.
De voorlopige uitslag is vrij snel bekend, maar de officiele en definitieve uitslag laat altijd een paar dagen op zich wachten.
Tijdens de verkiezingen zul je niet veel onrust aantreffen; misschien een beetje VOOR of NA de verkiezingen. Een Thai is van huis uit niet zo demonstratie-achtig, behalve als bepaalde personen de menigte gaan betalen, tja…
Verder het advies, wat al aangehaald is en wat door MinBuZa ook gegeven wordt: Meng je niet in demonstraties en mijdt gebieden in Bangkok waarin met name regeringsgebouwen gelegen zijn.
Wij vliegen 7 juli naar Bangkok, komen op 8 juli aan, en willen op 9 juli het Grote Paleis en de Wat Pho bezoeken. Mocht het onrustig zijn, is het dan verstandig om dit te doen?
Hoelang laat de uitslag gewoonlijk op zich wachten?
Waar in Bangkok zijn de regeringsgebouwen?
We zijn al eens in Bangkok geweest, maar zijn er toen ook maar enkele dagen geweest, dus ik ken Bangkok nog niet zo goed.
Op 10 juli vliegen we naar Cambodja, dus zijn eigenlijk maar 1 volle dag in Bangkok. Daarna moeten we wel nog een keer overstappen op Bangkok, en als we terugvliegen naar Nederland hebben we nog 1 overnachting in een airporthotel bij BKK.
Wij vertrekken dezelfde dag maar maken ons niet druk , eventueel route aanpassen maar er is geen vuiltje aan de lucht heb gisteren nog naar Thailand gebeld.:chin:
Persoonlijk denk ik niet dat als er onrusten zouden zijn (onder groot voorbehoud, natuurlijk) er niet geprotesteerd zal worden rond deze plaatsen. Wat Pho is echt een heiligdom en the grand palace is een symbolische plaats voor de koning. Twee zaken waar men volgens mij niet zullen demonstreren.
Maar het beste dat je kan doen is het nieuws een beetje volgen denk ik.
En nog eens: zeker kan je niet zijn, niet over het al dan niet protesteren en niet over eventuele plaatsen…
Sowieso zou ik me niet te veel zorgen maken.:chin:
Zorgen maken doe ik ook niet hoor! Maar ik was benieuwd of die plekken goed te doen zijn als het onrustig is. Maar uiteraard laten we ons ter plekke informeren!
:chin:Er zijn internet cafes te over daar kan je eventueel het laatste nieuws tot je nemen
groetjes Fransjes:THAILAND:
Of ze moeten het internet plat gooien dan houd deze optie op natuurlijk