Veiligheid in Thailand

dag iedereen,

Ik heb nog een vraag over veiligheid van een andere aard.
Ik lees overal dat je moet oppassen met drugs. Uiteraard gebruik ik dat daar niet en neem ik de gewone veiligheidsmaatregelen in acht, zoals geen spullen van anderen aannemen of bewaren, op je spullen letten etc. Ik ben alleen een beetje bang dat mensen spul in je bagage stoppen. Gezien de hele hoge straffen schrikt mij dat af. Gebeurt het vaak dat er drugs in de bagage van toeristen wordt gestopt die dan jaren de gevangenis in gaan?

groet Mariette

ik zal niet zeggen dat dit nooit gebeurd maar ik durf wel te zeggen dat het begoorlijk minder gebeurd dan dat wordt gezegd, maar je moet natuurlijk wat zeggen als je met drugs in je bagage wordt betrapt, als je het toch niet helemaal vertrouwd kan je op schiphol en de meeste andere luchthavens je bagage insealen

Hee Dirk,

Weet je ook of je in Bangkok je bagage kunt laten sealen?

ja hoor dit kan in bangkok ook al weet ik zo snel even niet waar op het vliegveld je dit precies kan doen, maar ik heb het er wel gezien

Ik dacht dat het sealen van een koffer al 2 a3jaar is afgeschaft.Altijd zien voor je vertrekt uit je hotel dat je bagage ff checkt,zien of er niets verdacht aan je koffer is gebeurd,vb:een kleine(mes)inkeping.De meeste mensen geven hun koffers en rugzakken in bewaring,voor ze vertrekken naar het vliegveld,altijd controleren,zie dat er niet aan je slotjes is geprust.

Ik durf het wel te zeggen: dat gebeurt niet. Sprookjes, alleen omdat smokkelaars dit als excuus gebruiken.
Dus ik zou me daar absoluut niet druk om maken.

Ik ben alleen een beetje bang dat mensen spul in je bagage stoppen.

Dat is een fabeltje. Denk maar even logisch mee:

• Een smokkelaar moet eerst weten of jij op de goede vlucht gaat.
  • Dan moet hij jouw koffer er uit pikken, voorzichtig openen, vullen, en netjes afsluiten.
  • Dat moet ergens gebeuren nadat je je koffer op de band hebt gezet, en voor die koffer het vliegtuig in gaat. Dat is erg weinig tijd, en er lopen aardig wat mensen rond.
  • Bij aankomst moet een handlanger jouw koffer er uit pikken. Die moet dan precies weten welke koffer. Voorzichtigheid is dan niet van belang, gewoon openen en legen. Maar wel de juiste koffer, en de meeste koffers lijken erg op elkaar. En dat op een drukke internationale luchthaven waar dit soort zaken bepaald niet door de vingers gezien worden.

Als je gewoon goed op je hand bagage let, geen teddybeertjes van vreemden accepteert loop je geen enkel risico. En op je hand bagage letten is meer van belang dat je de boel niet kwijtraakt dan dat iemand je een cadeautje geeft.

:chin:Laat op een vliegveld nooit je baggage(ook hand baggage) uit het zicht er word soms wel eens een klein beetje DRUGS in gedaan om jouw te latenpakken zo dat zij door kunnen gaan met een grote partij DRUGS
afleidings tactiek
WEES ALTIJD OP JE HOEDE
Ben je met vreemde op stap geweest kijk altijd je koffer even na of er niets perongeluk is in gevallen.:thailand::cambodia:

Sprookjes.

Ik vind dat er veel naar films wordt gekeken(Bangkok Hilton),als ik sommige hier bezig zie op het forum!!
Men onderscheid fictie met de werkelijkheid,de kans dat men drugs in je bagage verstopt is “nihil”
Wat wel waar is,dat men “soms” de traveller er in stinkt met de zogezegde “verklikkers” men bied sommige drugs aan,en de volgende hoek wordt men al opgewacht door de politie.
Spreek wel terug van 20jaar geleden,ofdat dit nu nog gebeurd daar heb ik mijn twijfels over.
In iedergeval voor de zoveelste keer,gebruik je gezond verstand laat je niet in met drugs.

Let eerder op het verkeer dat is het meeste waar het aan schort qua veiligheid, ook bij het oversteken gezien de andere rij richting .

Ik weet niet of je met een koffer reist of met een backpack. Maar koop gewoon zo’n transporthoes bij de Perrysport (20-30 euro). Dat biedt een paar voordelen, dat je tas niet zo snel kan beschadigen en daarnaast kan er niet zo makkelijk wat in gedaan worden of uit gehaald worden. Ik denk dat dat laatste eerder van toepassing is als dat eerste.

Ook is die hoes wel handig voor als het regent, want als je een iets duurdere koopt is ie ook waterdicht (tot op zekere hoogte) en kan je hem om je tas heen doen. Daarnaast ook erg handig als je meer mee terug neemt (souveniers) als mee daarheen. Dan kan je dat eventueel een tas vastmaken aan je backpack en zit het totale packetje in de transporthoes.

Het is een heel verhaal geworden, maar goed, komt er eigenlijk op neer: geen zorgen over maken! :slight_smile:

Fictie in mijn ogen,als je jou tas laat staan op welk vliegveld dan ook ter wereld ben je hem eerder kwijt dan dat ze er wat in stoppen. Ik geloof er dan ook helemaal niets van…:chin:

:chin:Een gewaarschuwd mens telt voor 2 ik ben het met je eens 99% gebeurd er niks en zo als georges al zegt laat je zeker niet in met DRUGS

tenzij je een aantal jaren langer in Thailand wilt verblijven, maar je weet elk nadeel heb z’n voordeel: je slaapt dan wel in het HILTON

Ja het is wel het Hilton maar wat ik er van hoor bevalt het de meeste bezoekers niet echt hoor,het water van het zwembad is vuil,bedden te hard en het eten is ook niet meer wat je normaal verwacht van een Hilton lol2

ander voordeel je hoeft geen visum run te doenlol2

Haha dat is helemaal waar je slaapt in het Hilton en je hoeft geen visum run te doen het is een overweging waard haha

en de meeste guesthouses in thailand hebben geen dorm maar hier slaap je wel met meerdere mensen in een kamer wat het contact maken met lot genoten heel makkelijk maakt lol2

Ja, las een paar dagen terug in de Bangkok Post dat je wel 46 kamergenoten hebt, dus je moet niet contactgestoord wezenlol2