Ik weet dat ze verkocht worden bij Bever zwerfsport wij hebben ze voor een grote backpack en 20 euro per fligtbag betaald.Je zou ook via marktplaats eens kunnen kijken of dat tweedehands word aangeboden.gr van Moira
Het zijn indianen verhalen over mensen die drugs in je tas stoppen. Er is maar 1 reden om een tas of koffer te sealen of een flight bag te nemen, dat is als bescherming dat ze er its UIT nemen.
De flightbag gebruiken wij niet alleen omdat ze er iets niet uit mogen halen maar ook als bescherming tegen vuil.
Als je weet hoe vies mijn flightbag is geworden in het afgelopen jaar dan ben ik blij dat ie er toch elke keer omheen zit.
Onze backpacks zien er daardoor nog onwijs netjes uit.
Wij doen de flightbag er ook omheen als we met de bus of trein gaan waar altijd flink gegooid word met je backpack.
Verder gebruiken we ze ook als bescherming tegen regen door hem er half in te vouwen werkt perfekt.
ja maar een fligtbag is niet alleen dus voor diefstal zoals ik al schreef maar ook ter bescherming van vuil want als ze een ding wel zijn in Thailand vind ik dat ze viespeuken zijn.
Ik moet eigenlijk zeggen hun normen en waarden liggen soms ergens anders dan schoonmaken van bussen en treinen.
ja wij doen hem in treinen en bussen er ook om, vooral als de backpack op het dak komt te liggen. maar ik zag ook wel eens mensen die er zo’n boodschappentas (waar iedere thai mee loopt als hij reist )omdoen zodat het minder opvalt dat het een toeristen tas is en hij niet zo snel meegenomen wordt door iemand anders.
Ik kan niet in jouw persoonlijke ervaringen treden Moira, maar de opmerking dat het in Thailand viespeuken zijn, moet ik met grote klem tegenspreken.
Ik woon er de helft van het jaar en reis er ook veel. Ik moet zeggen qua hygiene ! Ik ken geen volk wat vaker per dag onder de douche gaat, zijn kleren wast etc. Ik heb nog nooit in een vieze bus of vieze trein gezeten in Thailand. Ik eet al jaren dagelijks van straatkraampjes en heb daar nog nooit een slechte bevalling van gehad.
Ja inderdaad soms is het rollend materiaal wat ouder, maar verwissel dat niet met vies. En als het nieuw is (BTS, MRT) dan zijn ze er ook nogeens extra zuinig op, geen graffiti, geen vuiltje (moet je eens mee aankomen in de metro in A’dam!).
Ja soms leven mensen onder armoedige omstandigheden maar dan nog vegen ze hun hut vijf keer per dag schoon.
Zijn er dan geen viespeuken in Thailand? Jawel die zijn er ook net zoals wij die er ook heel veel hebben. Maar waar hebben we het over? Thais denken op hun beurt dat wij allemaal viespeuken zijn…over (voor)oordelen gesproken…
Sorry mijn mening is dat ik de treinen in Thailand niet echt schoon vind en er zijn flink wat kakkerlakken te vinden en de toiletten vind ik ook niet erg schoon.
Ik wil nog wel zeggen dat ik de thai zelf niet vies vind maar hun bussen en treinen.
De thai is inderdaad heel schoon op hun zelf daar zal ik ook nooit wat over zeggen.
Ik ben veel in Thailand ook zo’n groot deel van het jaar.
het zijn inderdaad verhalen die niet zo vaak voorkomen.maar het gebeurd wel soms.
Als je 1 voorbeeld hebt waar inderdaad dingen in bagage zijn gestopt op Schiphol/Bangkok en er later op Schiphol/Bangkok er weer zijn uitgehaald door handlangers: graag.
Ik ben er ook van overtuigd dat dit allemaal indianenverhalen zijn.