flight bag

Ik ga 14 juli samen met een maatje backpacken in Thailand voor 3 weken. Nu vroeg ik me af of je een flight bag nodig voor je backpak. Verder vroeg ik me af of het beter was om onze laatste week Phuket voor 1 week te bezoeken of Koh sumai, koh tao en koh pangan. De eerste 2 weken zitten we in bangkok en het noorden. De laatste week ergens aan een bounty eiland…

groeten

Wij zijn nu aan het rondreizen en hebben al veel plezier gehad met onze flightbag.
Hier de voordelen.
Als je vliegt en je doet de flightbag erom en hij is opgesneden kun je hem zo aan de douane geven dat ie is opgesneden en dat jij er geen verantwoordelijk meer voor neemt.
Verder vinden vliegtuigmaatschapije het handiger ivm dat er niks meer uitsteekt.
Verder gebruiken wij het ook tegen regen dit omdat wij geen regenkap voor onze backpack hebben. Verder alle reizen met de bus en trein dan doen wij hem er omheen. Ik reis nooit meer zonder.

Phuket is erg toeristisch dus moet je wel van houden. Koh Samui is ook toeristisch. Maar koh Phangan en Koh tao daar zijn veeel jongen mensen en minder toeristisch nog wel.

gr van Moira

flightback zeker doen.

koh tao vond ik erg relax en vele malen beter dan Phuket.

oke thanx, gaat ik er nog eentje aanschaffen. Enige idee waar? Verder nog tips? of mooie bezienswaardigheden in Bangkok/Thailand? Groeten

perry of bever bijv.

tips zie mijn site.

Bever sport verkoopt het zeker daar hebben wij onze backpack en flightbag gekocht.
Als je de mogelijkheid heb zou ik naar Chiang Mai gaan en eventueel een trekking doen als je daar van houdt. De natuur is daar helemaal geweldig. Ko Phi Phi is ook erg mooi.

gr van Moira

Koh Phagan is een aanrader, echt waar! Ben er drie jaar geleden geweest …Heel erg leuke, romantische overnachtingsplaats aan het strand…ZAAAAALIG, we zijn er uiteindelijk 2 nachten langer gebleven dan het oorspronkelijk gepland was!

Flight bag heb ik nog nooit meegenomen…

domme vraag, maar wat is een flightbag?

ff google.
maar dat is een tas die over je backpacktas gaat.
Dit ter bescherming van de tas bij vluchten of tegen de regen.

tegen wat bescherm je het dan?
mogelijke schade of ter preventie dat er mee gefoefeld wordt?

lijkt me alvast een zeer interessant topic voor de onwetende medemens als ik :d

beide.
Zowel schade als gefoefeld.
Soms leg je je tas in een bus, bussen in het buitenland kunnen mega smerig zijn… dan liever je flightbag smerig dan je backpack.

In mijn optiek een must om aan te schaffen tijdens het backpacken.

waarvoor dank!!