Backpack of koffer?

Aloha,

31 november vertrek ik met een vriend naar drie weken naar Thailand en Laos (Gibbon Experience). Na Laos willen we nog naar Phuket en Koh Phi Phi. We twijfelen echter of we nu een backpack mee moeten nemen of een reiskoffer op wieltjes. In een koffer past meer, maar een backpack is mogelijk handiger mbt mogelijk slechte wegen.

Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan? Koffer of backpack?

Thnx!

Er past meer in een koffer??? Dat hangt natuurlijk van de maat van je backpack af :wink:

Zelf zou ik gewoon een backpack meenemen. Makkelijk te dragen op je rug, en ook makkelijk op het dak van een bus te leggen. Zelf heb ik altijd een flightbag/regenhoes over mijn rugzak, die mijn tas (en de inhoud) beschermt tegen regen en stof. Bovendien biedt het een beetje extra bescherming tegen diefstal en maakt het dat je je tas op slot kan doen.

Op veel plekken in Thailand zijn de wegen vaak niet goed, en dat maakt het lastig om dingen met (relatief) kleine wiletjes voort te trekken.

Ja ik zou ook zeggen een backpack ook praktisch gezien. Boot op en af is ook makkelijker met een backpack.

gr van Moira

backpack

ik zou persoonlijk ook liever een backpack gebruiken dan een koffer, is gewoon handiger als je van het ene naar het andere vervoersmiddel moet ook handiger in een bus of trein en idd met die kleine wieltjes onder een koffer draag je die toch de meeste tijd

gr dirk

Neem voor deze landen een Backpack mee, ten eerste zijn je handen altijd vrij. Neemt minder ruimte in beslag en als je in gebieden komt waar de wegen niet verhard zijn en het heeft geregend, heb je een probleem met je koffer. Zwaar is een backpack ook niet want je loopt nl niet 10 km met je tas rond

Heel veel plezier en geniet van je vakantie

( ga je naar Koh PIPI via Railey of van Koh PIPI naar railey absoluut geen koffer meenemen) Jemoet dan een heel stuk door water lopen en das geen pretje met een koffer)

Om te beginnen: dit is niet hatelijk bedoeld !!!:slight_smile:
Maar ik zou maar 1 dag eerder vertrekken, want november heeft toch echt maar 30 dagen !:vak02:

Hallo.

Een goede en stevige BACKPACK.

@ Polderjongen: November is toch een schikkel maand :confused:

is met een koffer naar thailand echt niet te doen?
( wij gaan alleen naar thailand…de 1ste keer, beginnen in BKK en vandaaruit Ayutthaya, Kanchanaburi en dan naar t zuiden waarschijnlijk…ko lanta, krabi, ko phi phi)

Wij hebben maar 1 backpack en een koffer vind ik in een vliegtuig wel veel handiger…

Gezien je route is het wel te doen. Maar neem voor het eilandhoppen, probeer dan een kleine koffer mee te nemen. als je op een grotere ferry stapt is het geen probleem maar vaak heb je de longtail boten en dan moet je een paar meter het water in en dan is de koffer niet handig. Maar geen zorgen gewoon gaan en genieten…

ik zou ook backpack nemen. maar ach koffer zal ook wel gaan hoor.