Koffer, reistas of toch rugzak

Aangezien ik altijd met een koffer op vakantie naar 1 vaste plek ging. Hebben wij nu besloten om naar Thailand te gaan met alleen een ticket op zak en daar dan op de bonnefooi Thailand bewonderen. We proberen wel steeds een aantal dagen of kort weekje ergens te blijven. Wij blijven 3 weken weg en ben ik toch wel zeer benieuwd of het ook te doen is met een koffer(tje) ipv rugzak!?!

Ook las ik ergens op een forum, dat het met het openbaar vervoer in Thailand het moeilijker wordt om dit met een koffer of grote rugzak te doen…:mad:
Planning is met een tussenvlucht van BKK naar Chiang Mai te vliegen en evt. met de trein terug naar BKK.

Wat zijn jullie ervaringen en kom je sowieso echt alleen backpackers tegen met een rugzak of toch ook met een koffer…

backpack.
Veel flexibeler in bewegen.

Ben ik het mee eens!
Altijd gereisd met een rugzak en dat is erg handig. Zelfs toen we 7 maanden met een jong kind (3 jaar) op reis gingen hebben de rugzak meegenomen. Maar wij zijn wel wat meer in beweging, blijven zelden een hele week ergens.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Natasja
www.dewereldreizigers.com

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik zou altijd voor een backpack kiezen. Een reistas is ook nog wel te doen, maar een rugzak is het minst “hinderlijk” tijdens het reizen.

Koffer is gewoon lastiger als je van terminal naar terminal naar bus, naar taxi etcetera moet…

Koop je wel een flightbag, want dan heb je maar 1 slotje nodig, komen je riemen nergens tussen en wordt je rugzak niet vuil in laadruimtes en op dakdragers.

Bedankt voor jullie reacties!
Drea

wij hadden vorig jaar winter(kerst 2009) voor het eerst een rondreis gemaakt dus ook voor het eerst met een rugzak. Wij hadden een retour ticket Bangkok geboekt en zijn daar verder gaan reizen met binnelandse vluchten ,trein en bus van Bangkok naar Chang-Mai (noorden) en zo weer afgezakt naar het eiland Koh Chang (zuiden). Een wereld vakantie was het. Het plan is om komend jaar weer zo’n vakantie te gaan maken.

Tenslotte zijn wij met één koffer (geen grote natuurlijk) en één reistas door Thailand gereist.
Zowel in de taxi, nachttrein, bus, minivan, ferry en stukjes lopen hadden wij met de koffer helemaal geen problemen en was het ook voor de ‘breekbare’ souveniers een uitkomst.

Dank je voor de info. Wij reisden ook altijd met een niet te grote koffer (zowiezo niet teveel maanemen) maar twijfelden om voor onze rondreis op de bonnefooi in Thailand nu toch een rugzak te gaan kopen. Denk dat we nu toch de koffer weer meenemen.

Persoonlijk ga ik voor de backpack gewoon omdat je die lekker makkelijk mee kan nemen en je niet hoeft te slepen. Een koffer is heel handig als je in de zelfde plaats blijft hangen.

We zijn eruit!
We kopen een rugzak op wielen Vaude Module).

Ik reis nu al een paar jaar met een reistas op wielen, ik wil nooit een heel stuk lopen met mijn baggage dus vanaf het vliegveld zo snel mogelijk met de taxi, trein of bus naar het meestal vooraf gereserveerde hotel.

Dit kan dus ook als je op de bonnefooi gaat maar niet iedere dag naar een andere plaats, je kunt ook een paar plekken uitzoeken waar je naar toe wilt en dan is het niet erg om een koffer of reistas mee te nemen.

Als je veel wilt lopen, dus om naar hotels en/of bussen te lopen dan kan een rugzak handig zijn.

Gr., Frank

Vroeger had ik een rugzak om door heel Thailand te reizen,maar een mens wordt een dagje ouder,dus vind ik een reistas op wielen ideaal voor mij.
Had verleden jaar nog in de action een reistas op wielen gekocht voor slechts 17,50euro het was zijn geld waard!

Ik heb ooit zo’n koffer op wielen gekocht, en ik heb deze veel te weinig gebruikt… De wielen bleven voor mijn gevoel achter elke oneffenheid haken. Nee, doe mij maar een rugzak.

Tja lieve Jenny,maar jij schilt ook qua leeftijd met mij.lol2
Neen alle gekheid op een stokje ik vind het voor mij ideaal,natuurlijk moet je met je reistas op wielen niet in het zand gaan wandelen!!
groetjes:georges.

Vandaag de “rugzak op wielen” gekocht. Het is een nieuw model Vaude Rails geworden. Meer een koffermodel rugzak op wielen, maar we vinden dat die makkelijker zijn om in te pakken. kun je de kleding goed opgevouwd erin leggen. Zit ook nog een schoudertas op geritst.

Zit best redelijk comfortabel op je rug. Niet voor lange bergwandelingen maar wel kortere tijd zoals om om van ho(s)tel naar ho(s)tel te reizen. Is de weg slecht, wil je met de klong, dat gaat die zo op je rug, anders achter je aan trekken.