rugzak of koffer

hoi, ga 3 weken naar cuba, rondreizen, zonder auto, per bus, zou graag koffer meenemen ipv rugzak maar is dat wel handig? hoop op reacties. Anne

Mijn ervaring is dat reizen met een rugzak in de meeste gevallen heel praktisch is, veel praktischer dan een koffer. Ik heb geen ervaring met reizen in Cuba maar het lijkt me dat het in alle landen ongeveer hetzelfde is. Zolang je het natuurlijk niet te zwaar maakt :wink:

Mijn ervaring is dat reizen met een koffer in de meeste gevallen heel praktisch is, veel praktischer dan een rugzak. Ik heb ook geen ervaring met reizen in Cuba maar wel al meer dan 20 jaar met koffer in Azie.

Nou cuba123, doe je voordeel met onze aanbevelingen :wink:

lol2

and the winner is…: Zaan
ik ga met een koffer, geen tijd meer om rugzak te kopen:-)
cuba, heb heeel veel gehad aan jullie reacties:-)

Ieder heeft zijn eigen voorkeur denk ik, maar ik reis al decennia door zuid India.
Ik heb de koffer afgezworen voor het reizen in trein in bussen. Je stouwt een tas makkelijker onder banken ed en ook door de vaak nauwe gangpaden manoeuvreer je veel gemakkelijker. Daarbij komt nog het feit dat je op stations ed met een reistas die je kunt omtoveren tot rugtas heel comfortabel alle trappen en andere hindernissen kunt nemen.
Neem echter wel een stevige (reis/rug-)tas. Ik heb veel plezier van het feit dat ik geen harde onderzijde heb met wieltjes. Ik kan de “banden” in de bodem wegstoppen en heb zo een handige draagtas.
De zijkanten hebben vakken die natte zaken kunnen herbergen etc. Kortom: Voor mijn reizen in India ideaal, maar voor iemand anders misschien niet
(O ja, rol je kleding altijd op ipv alles te vouwen.)