Ik ga vanaf 9 juli 3,5 week rondreizen door Cuba. Heb er nu al heel veel zin in!
De route die ik van plan ben te gaan doen is: Havana, Cienfuegos, Trinidad, Camague, Santiago de Cuba (carnaval!), Baracao en dan weer terug naar Santiogo de Cuba. Vanuit Santiogo de Cuba wil ik dan een binnenlandse vlucht nemen naar Havana.
Ik wil gaan reizen met de Viazul-bussen en gaan slapen in Casa particulares. Ben al begonnen met Spaans leren, want dat maakt het allemaal natuurlijk veel leuker.
Ik heb nog wel een vraag (nb: ik ben geen ervaren backpacker!).
Wat is het handigst? Het reizen met een backpack of met een koffer?
Ik dacht namelijk, dat een koffer misschien nog wel handiger was dan een backpack, omdat je die goed af kan sluiten voor je waardevolle spullen (met name geld). Lijkt me niet handig om met al mijn geld over straat te gaan. En dan geeft een koffer, die ik af kan sluiten mij een beter gevoel om achter te laten in mijn Casa dan een backpack…
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Oh ja, ben ook wel benieuwd of er mensen zijn die in dezelfde tijd ook door Cuba gaan rondreizen?
Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Tof dat je ook zo op korte termijn naar Cuba gaat. Je kunt hier veel vinden over het reizen in Cuba maar ook ervaringen delen en interessante Cubaanse onderwerpen bespreken. Ik zelf zit hier dagelijks voor de laatste nieuwtjes.
Het lijkt mij ook erg tof om rond te reizen op Cuba en om in casa particulares te overnachten. Wij gaan zelf van 28 juni tot 23 juli 2008. Ik ben in Januari begonnen met Spaans, want dat is toch wel erg handig. Er zijn Cubanen die Engels spreken, maar lang niet altijd…
**Wat is het handigst? Het reizen met een backpack of met een koffer? **
Mijn oom en tante zijn in december naar Cuba geweest ook met de viazul van casa naar casa. Zij reisde met een trolley van samsonite. Deze lijken wel op koffers, maar ze zijn van stof op wieltjes met een uitschuifbaar handvat, en gaan open door een ritssluiting.
Je ziet steeds meer mensen op deze wijze trekken, erg handig, niks meer op je rug en je kan de trolley vaak met een cijferslot op slot doen.
Wij hebben ze zelf ook gekocht en gaan er mee naar Cuba.
We nemen alle bij veel cash mee dat gaat dus in de trolley op slot. Daar naast hebben we dan een kleine rugzak die we meenemen op stap.
Aangezien je van de viazul meestal direct in een taxi stapt en je er niet heel ver mee moet rijden is dit een prima vorm van trekken in Cuba.
Een koffer zou ik niet nemen, veel te zwaar en onhandig.
Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Wat ontzettend tof dat je naar Cuba gaat! Als je het mij vraagt het mooiste land ter wereld. Ik wens je vast veel plezier met voorbereiden van de reis.
Wat betreft je koffer versus backpack vraagstuk: het is natuurlijk heel persoonlijk. De enige ervaring die ik met backpacken heb gehad, heb ik er gelijk een gruwelijke afschuw van gekregen. Zo irritant dat je net je rugzak opnieuw ingepakt hebt en gelijk alles weer gekreukt is! Daarbij heb ik gewoon gemerkt dat reizen met koffer veel relaxter is. Persoonlijk denk ik dat een backpack alleen echt nuttig is als je de jungle ofzo ingaat, echt gaat trekken bedoel ik dan.
Daarbij natuurlijk je eigen argument nog, dat je in een koffer vaak iets gemakkelijker dingen op kan bergen (en op slot kan doen). Heel praktisch. Probeer nooit teveel cash bij je te hebben of ergens achter te laten, hoewel je dat natuurlijk niet altijd voorkomen kan…
Dank voor je reactie! Mag ik vragen welk merk en model trolley jij gekocht hebt?
Zit nu namelijk een beetje rond te kijken op internet en ik zie nog niet zo snel een model, waarvan ik zoiets heb van ja dat is hem!