Tips voor reizen in Cuba 2016

Mijn vriend en ik zijn afgelopen maart voor 1 maand in Cuba geweest. We hebben een blog geschreven over onze ervaringen daar, maar ook een informatie pagina met tips voor als je wilt backpacken in Cuba. Hierin staat informatie over veiligheid, vervoer, kosten, accommodatie, eten, etc.

12 tips for traveling in Cuba:

1 like

Leuke blog!

Zeker de moeite waard om te lezen!

1 like

Mij vriend en ik gaan zeer waarschijnlijk ook een maand naar Cuba (half januari- half februari 2017) als onderdeel van onze reis door midden Amerika. De tips op jullie blog zijn super nuttig, en leuk geschreven :slight_smile: Welk budget zou je aanhouden per dag? (Vliegtickets niet mee gerekend)

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Wij hebben het uiteindelijk geredt met een budget van 60 euro per dag. Maar dat was hard werk. We hebben in elk stadje kilometers gelopen om goedkope lokale restaurants en cafés te vinden. We moesten elke keer de discussie aan met casa particular eigenaren dat we niet bij ze wilde ontbijten en dineren. We hebben zo veel mogelijk lokale vervoermiddelen gebruikt en niet de toeristenbus. We hebben heel erg opgelet bij elke geldtransactie dat we wel het juiste geld terugkregen. Doordat we geen auto hadden (is erg duur) waren we niet echt mobiel. Het is lastig om zelfstandig uitstapjes te maken voor bergwandelingen of natuurparken zonder in bezit te zijn van een auto. Dan ben je aangewezen op tours, gidsen en taxi en dat is heel duur. Wij hebben dat soort dingen dus niet echt gedaan.

Ik weet niet of je naast de tips ook onze blog over cuba hebt gelezen met daarin wat we hebben gedaan incl foto’s? Daar lees je dat we op prachtige stranden hebben gelegen en te voet veel hebben gezien. Voor ons was dat prima genoeg, maar ik weet niet hoe jullie zijn en of jullie daar ook genoegen mee nemen.

Wij vonden een maand cuba veel te lang en andere wereldreizigers die daar een maand waren ook. Dus ik wil jullie adviseren om goed na te denken of je echt een maand naar cuba wilt. Er zijn zoveel andere mooie landen in midden en Zuid amerika. We waren bijvoorbeeld 5 weken in ecuador en we waren daar graag nog veel langer gebleven.

Nog een paar tips voor cuba.

• zorg dat je cuc voor peso wisselt (wij wisselende ongeveer 30-50 cuc per keer).
  • huur voor 2-4 dg een scooter als je in vinales bent.
  • huur een fiets als je in havana bent.

Alvast heel veel plezier met voorbereiden en als je nog vragen hebt, dan horen we het graag.

Groetjes

Sent from my SM-G800F using Wereldwijzer mobile app

1 like

Hier wat budget overdenkingen… Budget voor Cuba

1 like

Dank voor de tips en links! We kiezen ervoor om ongeveer 3 weken te gaan, met het zelfde budget, zodat we iets meer speling en ruimte hebben. Mochten we tzt nog vragen hebben komen we bij jullie terug :slight_smile:

Sent from my SM-G920F using Wereldwijzer mobile app

Zijn er wel makkelijk tours of gidsen te boeken in Cuba? Ik wil namelijk graag vanuit Cienfuegos en Baracoa tours boeken de natuur in.

Sent from my SM-T530 using Wereldwijzer mobile app

bedankt voor de vele tips !

groeten , Geert ,

1 like

Ja hoor, dat is geen probleem.

hey Travelini ,

waar huurden jullie fietsen in Havana ? en wat betaalden jullie ?

groeten ,Geert ,

Hoi Geert,

Wij hebben fietsen gehuurd bij CubaRuta Bikes. The owner is a really nice guy.

Www.cubarutabikes.com, calle 16 no 152.

I can’t remember what we paid, but it should be on the website. You can rent a bike for a few hours, a day etc and they also do nice tours.

Don’t worry if you get a flat tire underway, their are repair shops everywhere. Sorry, ik zit al heel de dag tussen mensen die Engels spreken, en merk nu opeens dat ik in het Engels aan het typen was.

Veel plezier in Cuba!

Groetjes,

No problem , en bedankt !

zeg toch nog een vraagje ivm gebruik CUP’s (MN’s,pesos) … wordt dit duidelijk aangegeven waar je hiermee terecht kan ?
waar wel en waar niet , of heb je dat eens ter plaatse vlug door ?

bye , Geert ,

Voor toeristen is alles in CUC en voor de locale mensen alles in Peso. Toen wij er waren was het 25 peso voor 1 Cuc. Wij hebben 2x cuc naar peso omgewisseld op de zwarte markt en 1x in een bank.