Budget Cuba voor 2 volwassenen en een kind.

Hallo Allemaal, Wij zijn aan het overwegen om in de zomervakantie (juli/augustus) een reis te maken van 4 weken door Cuba. Echter vind ik het lastig om ons budget te bepalen en of het betaalbaar is voor ons. De route die wij willen afleggen is:Havana, Varadero, Santa clara, Camagüey, Baracoa, Santiago di Cuba, Trinidad, Cienfuegos, Palaya giron, Havana, Viñales.

Is de route goed te doen met een kind en wat zal de reis ons kosten in totaal? Ik dacht zelf aan 4000 Euro exclusief de vliegtickets. Maar wat ik een beetje op het internet lees is dit echt niet voldoende. Ook zie ik er een beetje tegenop om het geld contant mee te nemen. Hoe gaan jullie om met zulke hoge bedragen? Zelf hebben we geen creditcard. Wellicht is het nog te overwegen om er 1 aan te schaffen voor de reis. Hoe makkelijk kunnen wij een Casa vinden. Lang zoeken met een kind van 6 zie ik niet zo zitten en iemand heeft er iemand recent ervaring met Airbnb (zelf gebruik ik altijd booking.com)? En hoe zit het met de regel, dat je verplicht 3 dagen in een staatshotel moet overnachten?Mocht dit niet haalbaar zijn, dan zullen we een andere bestemming moeten zoeken. Daarom zijn alle tips welkom, ook wat betreft de route.

dag ,

playa Giron , zou ik persoonlijk vervangen door playa larga !
wat casa’s betreft : ik reserveerde paar maanden vooraf via email onze casa’s. De meeste email-adressen vond ik terug via http://www.cubacasas.net/
ik betaalde nergens vooraf , maar bevestigde eens ter plaatse een paar dagen vooraf nog eens telefonisch via voorafgaande casa-uitbater
alle casa’s (10-tal) die ik op die manier regelde hielden zich correct aan de afspraken ! ( in praktisch alle kamers stond extra bed !)
prijzen in hoogseizoen (januari 2017) 25 à 30 cuc / voor 2 pers / nacht ( volgens mij ga je niets extra betalen voor kind ) behalve voor ontbijt
reken op 5 cuc/pers/ontbijt & avondmaal 10 à 15 cuc /pers
kwa budget kan je besparen als je over de middag een pizzaatje in local kraampje eet (+/- 10 cup = plaatselijke munt voor sobere kleine pizza)
of broodjes bijhaalt en zorgt dat je van thuis uit bvb smeerkaas en/of ander beleg mee neemt naar Cuba ! op die manier moet eten & slapen voor
jullie voor 100cuc / dag /gezin best kunnen …
Andere belangrijke kost = transport … wellicht is organizeren met taxi-ritten de beste oplossing voor jullie …
groeten , Geert ,

Je zou je route anders kunnen indelen. Bijvoorbeeld vliegen op Holguin en vervolgens globaal van Oost naar West reizen en vertrekken van Varadero, dan maak je iets minder km’s en heb je dus meer tijd.
Holguin, Baracao, Santiago, Camaguey, Santa Clara, Trinidad, Cienfuegos, Playa Giron Vinales, Havana, Varadero (Varadero om lekker te rusten voor de vlucht).

Hola Duiker,

Hier een goed stuk over Budget

Denk dat 4000 voor vier weken met twee en een half wel uit zou moten komen als je geen gekke dingen doet!