Kosten om 2 maanden door Cuba te reizen

Hoi

Ik ben van plan om ongeveer een maand door cuba te reizen. Maar ik ben zeer slecht in schatten en kan niet zeggen hoeveel mij dit kan kosten.
Ik ben student en zal duslow budget reizen dus met openbaar vervoer rondtrekken en in hostels slapen.
Is cuba een duur land? En is het beter om in casas te slapen dan hostels?

Mercie voor de hulp alvast

Hanne

Beste Hanne,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer!

Om meteen met de deur in huis te vallen: Cuba is geen goedkoop land. Dat komt voornamelijk door het grote verschil tussen verkoop aan toeristen en verkoop aan Cubanen. Dat zit 'm in het geld, want er is speciaal “toeristengeld” en er is geld dat de Cubanen uit kunnen geven. Als toerist kun je die peso cubano (lokale munt) ook wel in handen krijgen, maar officieel mag het niet.

Casa Particulares kosten tussen de 15 en 20 euro. Verblijf alsjeblieft niet bij huizen die niet geregistreerd staan. Hoewel de Cubaan je graag zal ontvangen, hij/zij kan daar heel veel problemen mee krijgen (te beginnen met een voor hen onbetaalbare boete).

Ik hoop dat je in ieder geval goed Spaans spreekt. Dan kun je vermoedelijk het voordeligste uitkomen. Er zijn Cubanen die Engels spreken, maar niet veel.

Ik vind het ook altijd moeilijk om te schatten hoeveel ik mee moet nemen. Vandaar dat ik daarom altijd maar een gedeelte in cash meeneem en de rest met mijn creditcard daar ter plekke opneem. In een schriftje houd ik altijd precies bij wat ik uitgeef, zodat ik dat toch wel bijhoud. Mijn uitgave zijn echter niet echt representatief, daar ik veel aan Cubaanse vrienden geef of dingen voor hen koop (niet echt vakantie-uitgaven dus).

Veel succes!

Liefs,
Carolina

Hallo Hanne,

Nou ik ben eens aan het rekenen gegaan.
Gebaseerd op recente gegevens en betrouwbare bronnen.
Wij gaan zelf namelijk van 28 Juni tot 23 juli naar Cuba.

Mijn oom en tante zijn net terug.

Dit waren hun uitgave:
Al deze gegevens zijn gebaseerd op 4 weken.