Cuba met kindje van bijna 2

We zitten te denken om begin 2015 drie weken naar cuba te gaan met onze dochter die dan bijna twee is.

Een auto huren lijkt me handig alleen alles wat ik tegen kom is behoorlijk duur (50 euro per dag of meer). Zijn dat normale prijzen in Cuba. Is het openbaar vervoer een beetje te doen? (we hebben ook met 1 jarige met ov door zuid-oost azie gereisd). We hebben wel een aantal ideeën wat we willen zien maar tips zijn welkom!
Kan je in Cuba goed op de bonnefooi reizen of is het toch beter om vooraf hotels te boeken, we slapen het liefst in lokale huizen.

Hallo

Ik kan je met alles helpen.
Ik organiseer individuele rondreizen naar Cuba.
Het is goed te doen om een mooie rondreis te maken.
Neem gerust contact met me op hoeft helemaal niet zo duur te zijn.
Gr Arjo Cubareis.nl 06 55 18 44 66

Bedankt voor het aanbod maar we vinden het prettig alles zelf te regelen.

Hallo,

Openbaar vervoer in Cuba is eerder af te raden en geeft je toch heel wat minder vrijheid.
Om een auto te huren ben je er best op tijd bij vanwege beschikbaarheid (prijzen stijgen naarmate minder autos beschikbaar).
Nu als je niet in hoogseizoen gaat valt dit wel mee.
Prijzen zijn vanwege geen import wagens inderdaad duurder dan in vele andere landen.

Voor overnachtingen kan ik je aanraden ter plaatse te zoeken naar overnachting.
Wij hebben dit ook zo gedaan in hoogsezoen zelfs. Je neemt bvb een lonely planet mee en gebruikt deze om te kijken in welke buurt er wat casas te vinden zijn. Via het gebruikte logo om casas aan te duiden vind je al snel wat huizen.
Je kan er makkelijk naar gaan kijken, prijs bespreken of op zoek gaan naar andere. Op voorhand reserveren is zeker voor niks nodig.
Je vindt overigens vrij makkelijk een degelijke casa!

Wij hebben toen een week op Varadero gezeten en twee weken rondgetrokken.
Hierbij hebben wij ongeveer volgende route gedaan:
Varadero - Havana - Pinar Del Rio - Vinales - Santa Clara - Cienfuegos - Trinidad - Camaguay - Santiago de Cuba - Playa la Heradura - … - Moron + Cayo Coco - Cardenas.

Alle grote zaken hebben wij zo ongeveer in de 2 weken en 3300 km gepropt. Zeer leuk en prachtige herinneringen.
Jullie hebben wat meer tijd, maar probeer zeker te slecteren, want één van de mooiste dingen aan Cuba blijven de mensen zelf!
Neem dus zeker ook regelmatig tijd om op een locatie te vertoeven en wat met lokale bevolking te praten.

Als je meer vragen hebt of dergelijke…Je vuurt maar af :slight_smile:

Jonas

Ik heb goede ervaringen met het openbaar vervoer, de Viazul bus is wat mij betreft prima. En prive taxi’s hebben ons voor relatief weinig geld van stad naar stad gebracht.
Het is ook beetje wat je zelf wilt en welk budget je gaat gebruiken.