in juli ga ik met een vriendin en onze dochters 3 weken naar cuba. tickets geboekt, de rest nog niet. weet iemand een privé chauffeur met eigen auto die voor een goede prijs, voor hem/haar en ons een tocht van ongeveer 2 weken kan maken?
groetjes vera
Dan moet je bij hier Mallecon zijn…! Misschien kun hem via de berichtenbox hier een berichtje sturen…
Ook heel interessant voor U:
Hebben jullie ook al overwogen een auto te huren en zelf te rijden? Dat kan op Cuba echt heel goed te doen!
Een privé chauffeur die de weg weet, die als ervaren gids kan optreden, de mooie plekjes kent, etc. ,
is natuurlijk veel en veel leuker ! En zou volgens mij uiteindelijk wel eens behoorlijk goedkoper kunnen zijn dan zelf rijden…
Ik ben het helemaal eens met de schrijver van:
Ieder zo z’n voorkeur Wij werden er dan juist weer erg blij van zelf te rijden, de weg te vinden, uit te komen op onverwachte leuke plekken een heerlijk vrij te zijn in waar je gaat en staat.
leuke link!
-
-
- Updated - - -
-
zeker overwogen, doen we ook vaak, maar dachten als het niet te duur is ons te laten rijden
Neem van mij (met Mallecom-niveau 2++) aan dat je je laten rondrijden door een prive-taxi .je ongeveer 60 zestig procent, goedkoper uit en thuis bent…dan zelf een auto huren…
Een privé chauffeur kent niet alleen de letterlijke, maar ook de figuurlijke val-kuiltjes op de weg,
Mallecon weet best wel een telefoonnummer van een ervaren , betrouwbare gids met auto.
Maar je moet hem, net als iedere Cubaan, blijven bestoken met je vragen.
Uiteindelijk krijg je …Ja…O.K.
Bewijs…
Zie:
Wat een mooie discussie. Zelf rijden of je laten rijden. Even buiten de prijs om dan, want huren kan inderdaad best wel duur zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar zelf rijden, maar begrijp de voordelen van een ervaren chauffeur/gids heel goed. Hij/Zij kent de plekjes goed, ook die moeilijk in de gidsen of op internet te vinden zijn. En je hebt minder “stress” over het wel of niet optijd aankomen, waar je jouw auto veilig kunt parkeren etc. Voor mij geldt echter dat het auto rijden zelf een belangrijk onderdeel van de reis is. Niet alleen in Cuba, maar bijvoorbeeld ook in Europa. Het gaat niet alleen om de verschillende bestemmingen, maar ook de reis er naartoe. Het af en toe even niet weten of je juist rijdt, onverwachts op andere plekken uitkomen of juist op plekken waar zo weinig te doen is dat het eigenlijk ook weer mooi is om er te zijn. Daarnaast is het rijden ook gewoon lekker. Ongedwongen samen in de auto. Doen wat je wilt doen en wanneer je dat wilt doen.
Dus wat mij betreft voor beiden wat te zeggen, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat naar zelf auto rijden.
Als je toch opzoek bent naar een chauffeur, dan kan Arturo je dus misschien verder helpen. Als je besluit om zelf te gaan rijden…ik heb onze avonturen in Cuba (net als meerdere mensen hier) beschreven op mijn infoblog. Met tips over auto rijden in Cuba en bijvoorbeeld leuke routes die wij hebben gereden.
In ieder geval veel plezier!
Viatori,
Heel interessant èn heel nuttig die info op jouw link:
Ook de link naar reisroutes is heel waardevol.
Natuurlijk zou men ook de zaak kunnen combineren…:
Een week met chauffeur, een week alleen auto huren.
Zou ook voor anderen een mooie gelegenheid bieden de kosten te vergelijken…
Vooral de kosten van het totale plaatje, want ik denk dat je met chauffeur goedkoper tankt…,
goedkoper overnacht…en veel goedkoper in restaurantjes uit bent… etc. etc.
Dat denk ik ook wel. Als je alleen naar de kosten kijkt dan kun je tegenwoordig misschien beter een chauffeur ‘huren’. In 2012 betaalden wij voor 4 weken een auto slechts € 550,- voor inclusief verzekeringen. Maar dat was via Cardelmar, maar die biedt geen huurauto’s meer op Cuba sinds ze zijn overgenomen door Expedia (Amerikaans bedrijf). De mogelijkheid bestaat dat ze nu terugkomen naar Cuba, maar nog geen zekerheid. Daarna betaalden we al € 850,- voor 3 weken. Groot verschil.
Maar goed, met chauffeur ben je niet alleen en dat kan je minder leuk vinden. Dat is persoonlijk.