Auto huren of chauffeur?

Hallo iedereen,

Ik ga 21 maart voor 2 weken naar Cuba met mijn vriend. Ik twijfel om een auto te huren en zelf rond te gaan reizen of ter plekke een chauffeur te huren voor 2 weken. Wat raden jullie aan? En hoeveel kost een chauffeur ongeveer voor 2 weken? Ik kijk uit naar jullie tips en adviezen!

Groetjes,
Nikki

Wij zouden jullie aanraden lekker zelf rond te rijden door Cuba. De wegen (zeker hoofdwegen) zijn meestal prima te doen en wij vonden het fijn om zelf over de uitgestrekte wegen te rijden.

Je zou even contact kunnen opnemen met Yennis Torres. Zij woont en werkt in Cuba als reisprofessional en kan je als beste adviseren omdat zij er woont. Je vindt haar via de website van TravelMoodz.com, die reizigers rechtstreeks verbindt met lokale gidsen wereldwijd. Je kunt Yennis via de volgende link rechtstreeks benaderen en vrijblijvend om advies vragen. Haar bedrijf verhuurt ook auto’s met of zonder gids:

http://www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/yenis-torres/tours-en-excursies

Veel plezier en succes met alle voorbereidingen!

Wij hebben er ook voor gekozen om zelf rond te rijden. Lekker op je eigen tempo. Rijden hoe en wanneer je wilt rijden, stoppen wanneer en waar je wilt stoppen. Natuurlijk heb je met privé chauffeur ook wel een deel van deze vrijheid, maar het zou voor mij toch anders voelen.

Ik weet niet of het veel geld scheelt, want kan me voorstellen dat lokale gidsen misschien wel minder vragen dan grotere verhuurbedrijven. Weet ook niet hoe dat verzekeringstechnisch werkt, mocht er onderweg iets gebeuren.

Ik zou gewoon zelf rijden. Wij zijn in november 2 weken gegaan als 2 meiden en hebben geen problemen gehad. Op sommige stukken weg rijd je even iets langzamer, maar in het algemeen zijn de wegen gewoon goed te doen. Wel goed opletten met bedriegers en laat bij de meeste hotels of casa’s particular je auto “beveiligen” door een mannetje die jouw auto in de gaten houdt… kost je een paar CuC en je weet dat je auto in goede staat er nog staat met de banden heel…