Ik ga in januari voor 2,5 week naar cuba met een vriendin. We vliegen naar havana en gaan vanaf daar ook weer terug. We willen de reis een beetje betaalbaar houden, dus eigenlijk geen auto huren.
Het plan is ov/shared taxi. We willen ook wel een aantal keer een hike doen maar dat niet als vervoer maar meer als uitstapje. Fiets is ook zeker nog een optie als dat aan te raden is!
Lekker vooruitzicht! Met openbaar vervoer is prima te reizen in Cuba. En zeker als je elke keer toch een paar dagen op bestemming blijft ook budget-technisch nog redelijk interessant. Heb je al enig idee wáár jullie allemaal naartoe willen?
We twijfelen nog heel erg of we alleen aan de westkant blijven of wel door gaan en ook naar Santiago de Cuba willen. Hebben jullie tips van waar je sowieso heen moet?
Dat ligt er een beetje aan wat je belangrijk vind…hoe reis je graag, wat wil je graag zien en wat wil je doen (strand, duiken, wandelen, steden, etc)? Mijn ervaring is dat als je heel snel reist, je voornamelijk aan het afvinken bent en niet perse echt meer ziet. Als je het niet erg vind om snel te reizen is Santiago wel te doen. Wil je iets rustiger reizen, dan zou ik het met 2,5 week bij het westen houden. Je zou nog kunnen vliegen, van Havana naar Santiago en dan vanaf daar terugreizen, maar dat heeft natuurlijk ook gevolgen voor het budget…
Ja dat is mijn ervaring ook dus ik wil het liefst niet alleen maar dingen afvinken inderdaad. We zijn in totaal 19 dagen op Cuba zonder de aankomst en vertrekdag mee gerekend. We willen een combi doen van steden, historie, natuur (dus ook wat hikes) en ook een beetje relaxen op het strand. Vliegen is inderdaad budgettechnisch niet echt leuk denk ik.
Ben je al terug uit Cuba?
Ik ga in mei 2 weken met een vriendin en wij willen vanuit Varadero naar Trinidad, maar twijfelen over vervoer. Wat zijn jullie ervaringen en tips?