er komt schot in

nu staat het vast, ik ben van plan voor 2 weken naar cuba te gaan, ik weet het, niet echt lang, maar meer kan er financieel niet aan af. ik heb enkele boeken van cuba geleend uit de bibliotheek, in één van de boeken staat in dat je moet kunnen aantonen (bij het landen aan de douane) dat je een hotel geboekt hebt, is dit nog steeds zo?, ik was van zin om ter plaatse naar een casa part. te zoeken, hoe was dit bij jullie?, in havana kosten ze omgeveer 30euro/nacht , weten jullie iets beter? januari, februari en maart zijn even duur volgens mij klopt dit volgens jullie? hoeveel heeft jullie reis zo gekost?, tips?
geld maakt ni gelukkig zeggen ze…, maar het is toch gemakkelijk :slight_smile:
ik heb gekeken bij boeking.com maar daar staat cuba niet bij, hoe zou dat komen?
groetjes

Haai,

Wij hebben twee jaar geleden de eerste nacht in een hotel overnacht en dus ook in nederland vastgelegd, zodat je daar niet voor verrassingen komt te staan.
In Cuba kun je bij een particular wel reserveren maar mocht je voor een bepaald tijdstip niet aanwezig zijn en er komt een andere klant dan komt die persoon gewoon in je kamer te zitten. Kom je alsnog later aan dan kun je dus dikke vette pech hebben. Wij hebben het meegemaakt al waren wij de personen die geluk hadden en de dikke duitser die kwam was niet zo amused.
Wij hebben de rest van de vakantie niet vastgelegd en telkens op het einde van de dag een particular bezocht en telkens was hij vrij, dus steeds geluk gehad.
Wij zijn 3,5 week weggeweest, alleen in casas geslapen en gedurende de gehele periode een auto gehuurd. Inclusief vlucht waren wij 2500 euro kwijt. We hebben daar dus bijna 2000 euro uitgegeven.
Ik zou op eigen houtje gaan en als je de toeristische plekken wilt ontwijken vooral niet naar Varadero gaan. Cubanen die in Varadero werken mogen daar komen de overige cubanen dus niet, het echte cuba leer je daar absoluut niet kennen.
Succes met het voorwerk enheel veel plezier

Voor je visum moet je eigenlijk inderdaad een overnachting in een hotel hebben. Daar kraait geen haan naar als je een bekend hotel in Varadero op je formulier zet, en vervolgens kun je lekker in een casa slapen :slapen:

De Havana bewoners willen inderdaad meer geld hebben voor hun casa, maar je hoeft er niet meer voor te betalen dan overige plaatsen, spreek een prijs af en laatje niet bedonderen :slight_smile:

Voor je visum moet je eigenlijk inderdaad een overnachting in een hotel hebben.

Nee hoor, die verplichting is vervallen.