Hotel of casa voor de eerste nacht wel of niet?

Hai,

Ik vertrek binnenkort samen met mijn vriend voor een maand naar Cuba. We komen aan op Varadero maar willen het liefst snel doorreizen naar bijvoorbeeld Mantanzas… Nu lees ik overal dat het verplicht is om voor de 1e soms zelfs voor de 2e overnachting iets geboekt te hebben. Ook lees ik dat het opgeven van een naam van een bestaand hotel genoeg is om aan deze verplichting te voldoen… Wat is nu de exacte gang van zaken? Moet je bijvoorbeeld een bewijs van reservering kunnen tonen bij aankomst…? Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik vind het nu nogal verwarrend :confused: , het liefste kijken we gewoon ter plaatse wat we gaan doen…

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Angelique

heel veel landen willen inderdaad weten waar je gaat slapen. Wat je “moet” doen is inderdaad gewoon een hotel op zoeken op internet of in de LP en die onthouden en opschrijven/opgeven.

No Problemo

Veel plezier,
Jeroen

Ik heb de laatste paar keer gewoon ‘casa particular’ ingevuld op m’n visum, bij de vraag waar ik verbleef. Was voor de douane geen enkel probleem.
Tot voor enkele jaren gaf ik steevast ‘Hotel Pernik’ in Holguin als verblijfplaats op (vliegveld Holguin) Of ‘hotel Mariposa’ in Havana. (vliegveld Varadero).

Mijn favoriete plek blijft nog wel hotel Deauville om dit op te schrijven bij aankomst in Havana maar ben er al ruim een jaar niet meer binnen geweest.
Trouwens met het nieuwe type visum hoef je tegenwoordig niet meer op te geven waar je de 1e nacht gaat slapen, migratie weet nu onderhand toch wel dat de meerderheid bij casas verblijft als je geen vakantiepakket geboekt hebt.

Varadero wil trouwens wel eens moeilijker doen bij binnenkomst Cuba. Maar omdat je toch geen hotel meer hoeft op te schrijven op het visum, zoek een bestaand hotel op in Varadero (Cuatro Palmas) en dat de bevestiging via email is en je dus geen papiertje hebt… moet voldoende zijn.