Visum en verblijven in echte hotels

Hoi allemaal,

Ik heb mijn visum hier gekocht via de neckermann bali. Je krijgt daar een brief bij met oa de volgende tekst…:
Uw visum is alleen geldig als toeristenvisum, dwz dat u gedrurende uw verblijf wordt geacht in officiele toeristenhotels te verblijven. Indien u andere plannen heeft adviseren wij u om voor vertrek contact op te nemen het het consulaat van Cuba in NL om problemen te voorkomen.

Op je visum dien je de naam van het hotel neer te zetten waar je in 1e instantie gaat verblijven…? Wij wilden eigenlijk in Varadero meteen een Casa Particulare gaan verblijven…
Dat is dus niet slim?
Een casa moeten we dus sowieso maar niet op het visum zetten dan…?
Iemand ervaringen mee? Of met controles?

…:zon02:

Zo’n 2,5 jaar geleden is het visum veranderd en hoef je niet meer op te geven waar je verblijft en je hoeft al helemaal niet uitsluitend in officiële hotels te verblijven.
Op onze website kun je Hier meer informatie vinden.

Hoi Cubaplaza!

Dank voor je reactie. Het rare is dat ik bij Neckermann dan denk ik de oude versie van het visum gekregen heb. Hoe kan dat dan?
Hoef ik dan denk je bij nummer 5/adres in Cuba niks meer in te vullen??

Ervaring hiermee?

Alvast dank!!

Blijkbaar zijn ze bij Neckermann nog niet door hun oude voorraad heen.
De laatste keren dat ik het oude visum nog moest invullen, vulde ik bij vraag 5 gewoon in: ‘casa particular’ en dat leverde geen probleem op.
Misschien Neckermann bellen, dat je het nieuw model visum wilt hebben?

Dank je! Ze doen wel lang over hun oude voorraad dan!
Heb je toevallig nog een tip voor een leuke case in Varadero?

Gr Susanne

Schrijf anders het adres van een bekend hotel op, deden we vroeger ook altijd.