Samen reizen met een Cubaan

Hallo,

Ik ben van plan om in November terug naar Cuba te gaan. Echter was eerst het plan om samen met een vriendin te gaan maar zij kan nu toch niet meer mee.
Aangezien ik Cuba niet uit mijn hoofd krijg en vooral een bepaald persoon daar krijg ik het niet over mijn hart om thuis te blijven.
Vorige keer ben ik met een groepsreis meegegaan maar dit keer wil ik dan echt alleen en geen rondreis meer. Echter lijkt het me dan wel leuk om samen met die vriend een beetje rond te gaan reizen.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik heb wel gelezen dat Cubanen inmiddels wel in een hotel mogelijk verblijven maar ze mogen niet met elke vorm van vervoer mee. Of is dit inmiddels al verandert? Of niet zo streng? En als we gewoon met CUC betalen? Want dat is geen probleem.

Is het eigenlijk toegestaan om bij mensen thuis te verblijven die geen casa particular zijn? zo ja, heeft iemand hier ervaringen mee? hygiëne en kwaliteit van het eten?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Desirée :zon02:

Hoi Desirée,

Ja hoor, ik ben meerdere malen met 1 of meerdere Cubanen door Cuba gereisd, zeker nu je met Cubanen ook in hotels mag overnachten zie ik geen probleem.
Het enige vervoer dat Cubanen niet mogen gebruiken is de boot, verder alles…

Om bij Cubanen thuis te slapen, dus geen officiele casa particular, heb je een A2 visum nodig. Deze regel je bij immigracion van de stad waar je wilt verblijven. De regels die er worden gehanteerd verschillen van stad tot stad, dit zal je dus even bij je vriendje moeten navragen hoe dit zit in zijn stad. Sommige steden moet je getrouwd zijn of officieel eerste graads familie.

Succes
CJ

Hoi CJ!!

Dankjewel voor je tip! ik heb het gelijk aan hem gevraagd hoe dat zit met het visum. maarja waarschijnlijk neem ik hem dan gewoon gezellig mee de rest van het land door! is voor ons allebei leuker. Maar in ieder geval heel erg bedankt!

Groetjes,

Desirée