Alleen reizen Cuba

Hoi!

In december ben ik van plan om 3 weken naar Cuba te gaan. Ik reis alleen als vrouw en spreek een beetje spaans, tegen die tijd hoop ik beter spaans te spreken. Ik vroeg me af of er iemand is die ervaring heeft met alleen reizen door Cuba en hoe dit bevallen is? Ik heb begrepen dat het gebruikelijk is op cuba in casas particulares te verblijven. Is hier de mogelijkheid om ook andere mensen te ontmoeten? Of zijn er ook (backpacker)hostels te vinden op Cuba? Het lijkt me erg leuk om te plekke wat mensen te ontmoeten om samen mee te reizen voor een dag/paar dagen. Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt,
Sophie

Hoi, een aantal van je vragen zijn hier al beantwoord: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=112707

Ja, reizen kan alleen. Maar alleen is ook maar alleen.
Een echte backpackers cultuur is er niet, je moet je een casa niet voorstellen als een hostel met backpackers. Een casa is een huis waar mensen wonen, en waar ruimte over is voor twee (soms meer) gasten.

Wil je samen reizen met iemand, dan raad ik je dat toch aan om dit vantevoren te regelen. Veel mensen in Cuba hebben hun reis namelijk al min of meer uitgestippeld, reizen samen of reizen met een georganiseerde reis.

Natuurlijk kun je altijd wel andere mensen ontmoeten, die zullen dan met name in Trinidad, Havana, Varadero, Pinar del Rio en Vinales te vinden zijn en minder in steden zoals Camaguey en Santiago de Cuba.

Hoi,
Ik ben het helemaal eens met het vorige advies.
Ik heb Cuba samen met een vriendin van mij bezocht en wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld, maar wij zijn altijd met z’n tweeen geweest. Ik verwacht echter dat een alleenreizende vrouw niet tegen problemen van onveiligheid aanloopt, zolang je je gezonde verstand gebruikt.
Het slapen in casa particulares is erg leuk, je leert de cultuur kennen en als je een beetje spaans spreekt kun je s avonds op je schommelstoel een gesprek aangaan met de verhuurder. Als je geen spaans praat wordt het een stuk lastiger en praat je alleen met handen en voeten of met een woordenboek spaans. Zo hebben wij ons verstaandbaar gemaakt.
Cuba is inderdaad niet echt een backpackersland zoals bv Australie. Het is dus een stuk lastiger om in contact te komen met anderen.
Het is in ieder geval een geweldig land, dat wil ik je wel meegeven!!!