Hoi,alleen reizen is heel goed te doen,ik ga zelf ook eind mei alleen naar Cuba. Is nu voor de derde keer dat ik alleen ga.Voorgaande keren had ik zo aanspraak of het nu nederlanders of engelsen etc waren.Fijne vakantie!
Heb je een auto gehuurd in je eentje of heb je gebruik gemaakt van het openbaar vervoer? Ben je trouwens je reizen begonnen in Havana of Varadero bijv… ?
Ik ga (maar) 2 weken en wil gewoon een stukje van Cuba pakken en dat zien…
alleen reizen is geen enkel probleem in Cuba, maar het zou goed zijn als je een beetje spaans kunt. Openbaar vervoer werkt prima, bussen zijn betrouwbaarder dan treinen. In je eentje een auto huren is niet echt gezellig lijkt me. Het is eenvoudig om bij Cubanen thuis te overnachten, in casas Particulares. Als je interesse hebt kan ik je wat tips geven. Heb je al een idee wat je zeer zeker wilt zien? Ben je ook van plan nog een paar dagen aan het strand te liggen? Ik heb meerdere keren alleen in Cuba gereisd en heb er ook als reisbegeleidster gewerkt.
Je kunt in Cuba prima alleen reizen. Ik doe het al jaren.
Heb je een goede gids? De Lonely Planet is behoorlijk accuraat.
Zoek daarin naar een goede Casa Particular voor je eerste nacht. Reserveer die alvast vanuit hier, dat is een prettig begin van je reis.
Ga vooral NIET naar Varadero, daar is niks aan.
De tickets naar Cuba zijn afgelopen jaar inderdaad veel duurder geworden.
Je kunt LTUR proberen voor last minute tickets.
Of op www.cubaforum.nl kijken.
Een overnachting kost tussen E 17 en E 25 in een casa particular.
Eten in een casa ± E 8,- (diner) E 3,- (ontbijt). Een blikje bier kost 1cuc= ±E 0,80.
Autohuur is duur. Als je alleen bent kan beter met de bus reizen.(Viazul).Cuba I Bus-schedule, Informations, Adresses, Tips
Cuba is een van de veiligste landen van Latijns-Amerika, dus alleen reizen zou geen probleem moeten zijn. In 2 weken zou je het eiland rond kunnen en (bijvoorbeeld) volgende steden kunnen bezoeken: Havana, Trinidad, Santa Clara, Camagüey en het tropische Santiago de Cuba aan de zuidkust.
Alleen reizen in Cuba is inderdaad heel goed te doen. Het verblijven in Casas particulares is erg aan te raden, dat is goedkoper en leuker dan hotels. Natuurlijk is het dan handig dat je wat spaans spreekt zodat je ook met je hosts kunt communiceren. Het openbaar vervoer is prima.
Verwacht geen luxe (als je niet in dure hotels verblijft) maar een prachtig land met hele vriendelijke mensen en heel veel muziek!
Que lo disfrutes mucho!!
Paul
2 jaar geleden heb ik 3 weken alleen gereisd op Cuba en eigenlijk alle belangrijke plaatsen en gebieden wel gezien en overnacht. Ik vloog vanuit Brussel met Jetairfly (een enkeltje voor 280 euro, goede prijs vond ik toen :))
Ik vloog op Varadero, maar daar heb ik niet overnacht natuurlijk, want als je naar Cuba gaat om van Cuba te genieten, dan ga je niet naar Varadero!
Als je alleen reist, is het een stuk duurder dan dat je met zn 2en reist, want je betaalt dan 25 dollar per nacht ipv 12,50 dollar per nacht… dat scheelt een hoop! Wat ik heb gedaan is gewoon gezellig met de bus van plaats naar plaats en daar kom je wel andere reizigers tegen met wie je aanspraak krijgt en daar zou je dan eventueel een kamer mee kunnen delen, scheelt een hoop en is nog gezellig ook!
Mocht je vragen hebben over specifieke plaatsen etc, kan je me altijd even een prive berichtje sturen.
Toevallig al wat aant opzoeken op i-net, ik ga ook alleen reizen en zie nu ook inderdaad dat je op de meeste plaatsen voor 2 personen moet betalen…
Weten jullie plekken / casa’s waar dit niet hoeft?
Je betaalt altijd voor een twee-persoonskamer in Cuba in de casas particulares. Een paar grote hotels hebben één-persoons kamers, maar daar wil je vast niet naar toe.