Rondreis Cuba

:paranoid: Hallo daar,
Heeft iemand ideeën, tips?

Ik heb inmiddels uren op het internet doorgebracht omdat ik met kerst graag naar Cuba wil, met een groep wil reizen (iig niet in m’n eentje) met bus (ben er nog steeds niet in geslaagd mijn rijbewijs te halen), langer dan 14 dagen, heel Cuba wil zien, echt niet meer dan € 1800 incl belastingen wil uitgeven en het is me niet echt gelukt iets te vinden dat nog beschikbaar was.

Djoser, baobab, shoestring, koning aap, etc zijn niet meer beschikbaar.

Ik heb nog wel intireizen.nl gevonden. Is dat iets?

Is er iemand die hier meer over weet te vertellen?
Mijn dank is groot:tongue:

Groetjes,
vera

Vera,

Van intireizen weet ik niets, maar Cuba is dé lokatie bij uitstek om ook in je eentje er naar toe te gaan. Geef je gewoon op bij een Salsa-dans-cursus en je vindt partners genoeg… :slight_smile:

Maar als je persé niet alleen daarheen wilt gaan, dan zou je een bijdrage kunnen plaatsen in het “algemene " gedeelte van dit Cuba-forum onder de titel “Zoek reis-partner naar Cuba”
In deze rubriek komen alleen mensen die
" het laatste nieuws op het gebied van reizen, vakantie en de reisbranche in Cuba” ,zoals de titel aangeeft, zoeken.

Maar wàt zoek je vooral op Cuba ? de ZON ???
Die is er overal.

Arturo

Wat Arturo zegt is zeker waar, Cuba is uitermate geschikt om alleen te doen. Dat gaat ook super goed met openbaar vervoer. De bus (http://www.viazul.com) is zeer goed en comfortabel en de trein is ook okay.

Verder heb ik ook nog even snel op internet gesurft. Heb geen idee van de prijzen en/of beschikbaarheid, zeker voor december niet, maar kijk ook eens bij Aratours, Arakea of Book a Tour. Die zien er wel aardig uit.

Succes!

Laat je ons nog weten of het gelukt is?!

Liefs,
Carolina

Hai Arturo en Carolina,
Dank voor jullie reacties.:smile:
Ik wil al jaren naar Cuba om een aantal redenen.
In het algemeen houd ik van Caribische temperaturen (ben voor een groot deel opgegroeid in Suriname) ik wil Cuba zien voordat Fidel is overleden omdat ik denk dat alles dan anders zal worden, ik wil het land dat er in geslaagd is, ook al heeft de bevolking bittere offers moeten brengen, de VS het hoofd te bieden met mijn eigen ogen zien, voelen en ervaren . Ik houd van dansen (salsa en merengue) en dus ook van de muziek.
De reden dat ik liever niet alleen ga, is dat ik geen gedonder wil met de mannen. Ik voldoe aan een aantal schoonheidsidealen en heb gewoon geen zin in gezeik. Daarnaast is mijn Spaans niet geweldig. Ik ben alleen naar Egypte geweest en dat was heel erg leuk en goed te doen. Maar als de Cubaanse mannen vergelijkbaar zijn met Spaanse, Caribische, Griekse dan wel Italiaanse mannen vrees ik dat ik alleen op vakantie naar Cuba niet zo heel leuk zal vinden.
Ik zal vanavond na werktijd kijken naar jullie tips. Nogmaals bedankt!

Groetjes/liefs,
Patricia

Oh, (wij) arme mannen; wat is de natuur toch wreed.

Veel liefs van
Arturo

Hahahahaha, jajaja Arturo, dat je 't weet! :wink:

Nou Patricia, als je ergens ter wereld goed alleen naar toe kan gaan, of je nu knap of lelijk bent, rijk of arm, Cuba is daar het meest geschikte land voor. Als er een volk vriendelijk is, dan zijn het de Cubanen, ja, zelfs de mannen.

Uiteraard zullen ze je vleien, zullen ze proberen vriendschappen of meer met je te sluiten, maar voor een Cubaan is “nee” ook echt “nee”. Mijn ervaring is, één keer kun je reageren zonder dat ze toenadering doen, reageer je na een tweede keer weer, dan zullen ze contact proberen te zoeken. Wat niet verkeerd is hoor.

Er zijn uiteraard ook vervelendere Cubanen, die alleen op geld of een ticket het land uit zijn, maar ik vind dat je die er erg goed uit kan pikken als je een beetje mensen kennis hebt.

Heel eerlijk, Cubanen zijn geen volk dat puur op het uiterlijk gaat, voor de seks hoeven ze de buitenlanders niet per se, want dat hebben ze genoeg. Cuba is heel vrij wat dat betreft, zo kan elke Cubaan gratis aan condooms komen bijvoorbeeld.

Nee, als ze al ergens op uit zijn, dan is het eerder dat ze hopen op de mogelijkheid om het land te kunnen verlaten. Dus Patricia, maak je geen zorgen. Als je naar Cuba wilt gaan, ook alleen, dan is dat daar geen enkel probleem! JUIST in Cuba niet.

Liefs,
Carolina

Hallo daar,
Nou ik heb wel wat teweeg gebracht, geloof ik met m’n opmerking.:slywink:
Het was allemaal niet zo kwaad bedoeld, hoor. Mannen kunnen best aardig zijn…:biggrin:
Bedankt voor je uitleg Carolina.
Het met je mee willen vanwege je paspoort geldt overigens niet alleen voor Cuba. Ik ken het van andere plaatsen en ja dat is inderdaad vrij snel duidelijk. Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen, als dat je enige escape route is.

Ik heb de websites die je noemde bezocht en de reizen waren of te kort of met fly&drive. En helaas geen rijbewijs. Ik ben gaan kijken bij Intireizen.nl en heb daar alleen een optie op genomen. Dus er is nog niets zeker. Ik kon nergens zien of de groep al vol zat dus dat hoor ik nog.

Arturo, Ik heb nu bij het algemene onderdeel van forum een oproep geplaatst. Had gisteren wat beter moeten opletten. Maar het was de eerste keer dat ik deze website bezocht.
Mensen nog een prettige avond en een prettig weekend

Groetjes,
P

Hoi Patricia,

Ik hoop dat het je gaat lukken en dat je nog een plekje weet te bemachtigen. Cuba is echt geweldig! Maarreuh, ik denk dat ik nu even verder ga in je andere post hahaha, dan houden we het centraal.

Liefs,
Carolina

Cara Vera73, neen het is dus eigenlijk: Cara Patricia33…

Je bijdrage in het algemene gedeelte van het Cuba-forum gezien. Mensen die met de kerst een reisgenote voor het warme (letterlijk hoor) Cuba zoeken gaan dus naar:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=31683

Daar heb je trouwens ook de mogelijkheid de rubriek “Mijn Foto-album” te gebruiken…, want ik zou wel eens willen weten wat “een aantal schoonheidsidealen” nou precies inhouden… :slight_smile:
Grapje hoor.

Ik ga verder deze sub-rubriek niet verplaatsen:
Carolina: de uitzondering bevestigt de regel…

Allen veel liefs van
Arturo

Hola,
Het gaat niet lukken met een groepsreis naar Cuba. Alles is vol:crybaby: . Dus het wordt of een andere keer en komende kerst ergens anders heen of ik besluit als nog in m’n eentje te gaan of vind een reisgenoot.
Ik wil jullie in ieder geval hartelijk bedanken voor de reacties!!!

En misschien Arturo, heel misschien zet ik wel een foto in het album. :smiley:

Liefs,
P

Hoi Patricia,

Jammer dat het deze kerst niet zal lukken. Maar geloof me, Cuba is ook echt supergoed te doen alleen. Dus als je een goedkoop ticket kan vinden, wat weerhoudt je dan nog?

Liefs,
Carolina

Hey,

Ik ben ook op zoek naar een groepsrondreis of reispartner die, net als ik de sfeer, cultuur, dans etc wil opsnuiven in cuba.Dit liefst in gezelschap zodat je de ervaringen en gebeurtenissen kan delen. Heb je nog steeds zin om te gaan? Ik ben een 21jarige studente en zou wel enkel rond de paasvakantie of zomervakantie kunnen. Liefst zou ik ook low budget willen reizen en slapen bij mensen thuis etc. Ben je geïnteresseerd dan kan je me steeds een mailtje sturen. Het zou echt super zijn!
Voorts een algemene oproep, als jullie nog tips hebben mogen jullie me die altijd laten weten!

Hoi hellen,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Leuk dat je naar Cuba wilt gaan! Mocht je daadwerkelijk een reisgenoot zoeken, wellicht is het dan een optie om ook een oproepje in het “Reisgenoot Gezocht!” forum te plaatsen!

Succes!

Liefs,
Carolina

Hallo, ik ben zelf op zoek naar mensen die deze zomer naar cuba willen gaan of die al zijn geweest en me er iets over kunnen vertellen. Ik wil nl 2 weken half july een rondreis gaan maken maar weet ook nog niet zeker of het oke is om dit in mijn eentje te gaan doen ookal ben ik vrij zelfstandig en ondernemend. Ik kwam jou berichten tegen en vroeg mij af of jij uiteindelijk nog gegaan bent of dat je nog wilde gaan?
groetjes kim

Hoi kim,

Welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Leuk dat je naar Cuba wilt gaan! Er is werkelijk geen land veiliger om alleen te reizen dan Cuba. Lees eens wat meer hier op ons Cuba Forum, daar kun je inmiddels aardig wat ervaringen lezen over reizen op Cuba.

Mocht je daadwerkelijk een reisgenoot zoeken, wellicht is het dan een optie om ook een oproepje in het “Reisgenoot Gezocht!” forum te plaatsen!

Succes!

Liefs,
Carolina

Hallo,

Wij zijn in februari 2007 naar Cuba geweest met Baobab.
Geweldig meegevallen.Onze groep bestond uit 20 personen.
Heb je nog vragen over deze reis mag je me altijd mailen.
Heb ook een videoversag gemaakt van deze reis.
Kan je bekijken op volgende link:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-949424253765163857
De kwaliteit is spijtig genoeg niet deze van een dvd, maar ja dat komt door Google

Veel kijkplezier

Hoi Vera,

Ik ben Erwin, drie jaar op Cuba geleefd.

Eerste tip is om een goedkope vlucht te vinden.
Normaal is martinair 800,00 voor een retour, in de aanbieding kan dat
dalen tot 375,00 euro. Ook kun je via Belgie/Brussels reizen tegenwoordig,
met een Belgische maatschappij.

Die 1800 kan iets krap zijn, ligt aan je manier van reizen, leven, Spaans.
Een twee persoonskamer in een huisje is 15-25 dollar per nacht.
Eten rond de 10,00 per dag, tenzij je ook zelf af en toe kookt, dat gaat schelen op termijn.

Bezoek in ieder geval het volgende: Havana, Vinales(+Soroa?), Trinidad, Santiago, Baracoa.
Handige planning is:
Week Havanna en Vinales, week Trinidad, week Santiago en Baracoa.

greets & have fun in Cuba
:vak02:

Erwin