Ik zou van de zomer best graag een maandje naar Cuba willen. En daar bijvoorbeeld twee weken spaans leren en twee weken rondreizen. Weet iemand of het makkelijk is om in Cuba in je eentje te reizen en of je veel mensen ontmoet?
Ik kan op je vragen geen antwoord geven. Maar mocht je inderdaad naar Cuba gaan dan kan ik je wel een contact geven in Havana. Een Cubaanse vrouw (ongeveer 35 jaar oud) van wie ik veel over Cuba te weten gekomen ben toen ik daar voor werk een dag of veertien was. Stuur een e-mail naar [EMAIL=“hendrikvo@hotmail.com”]hendrikvo@hotmail.com
Een heel goed plan, wil je dat via een organisatie doen in Nederland, of zelf rondreizen en spaans leren. Rondreizen via openbaar vervoer, liftend of zelf een auto huren?
Ja hoor, geen enkel probleem. Er zijn je heel veel mensen voor gegaan die alleen gereisd hebben (ik idem dito) en veel mensen kom je zonder inspanning tegen. Niet alleen toeristen, maar je zult ook veel interessante Cubanen tegenkomen.
Ik ben wel van plan dat dan via een Nederlandse organisatie te doen. Maar ik hoorde dat je bijvoorbeeld in Guatemala best op de bonnefooi kan gaan, omdat daar ter plaatse heel veel telenscholen zijn waar je je gemakkelijk aan kunt melden. Dit schijnt veel goedkoper te zijn. Is dat in Cuba ook zo?
Rondreizen ga ik dan met het openbaar vervoer doen.
Het ligt in Cuba net iets moeilijker denk ik
Ik heb geen ervaringen met Spaanse scholen in Cuba en ik weet ook niet of het mogelijk is daar ter plaatse zoiets te regelen. In Guatemala is dat inderdaad goed te doen en vaak ook iets goedkoper.
Rondreizen in Cuba met het openbaar vervoer is wel de goedkoopste manier maar niet echt de efficientste manier om veel Cuba te zien in korte tijd.
Vorig jaar zijn wij een week op rondreis geweest in cuba. Wij deden het weliswaar met een auto en dat ging ons zeer goed af. Het opnebaar vervoer si zeer slecht behalve in Havana!!
Het is wel een superland om naar toe te gaan. Hoe het zit met de spaanse les weet ik niet. De mensen zijn heel vriendelijk maar je moet natuurlijk waar dan ook op je hoede blijven. liften kan natuurlijk ook dat doet de plaatselijke bevolking ook
Ik zit er ook over te denken om richting Cuba af te reizen deze zomer.Heb tot nu toe vooral in zuid amerika rondgereisd. Ik ben Eveline, 24. Ik heb dit keer echter géén zin om alleen te gaan! Wat zijn zo ongeveer jouw plannen? Misschien dat we e.e.a. kunnen combineren, als jouw dat ook leuk lijkt natuurlijk. Dan merk ik het wel.
In Cuba kan dat zeker ook, als je weet waar de scholen zitten. Dat is het enige probleem, er zijn er gewoon niet zoveel. Maar ze juichen nieuwe mensen altijd toe. Van waar ik geweest ben (in Santiago, in de wijk Sueño), weet ik dat er op het moment gewoon erg weinig toeristen zijn en die hebben ze juist hard nodig, want het is hun grootste bron van inkomen.
Dus, Danielle, mocht je naar Santiago de Cuba willen gaan om Spaans te leren, dat weet ik wel het adres van de school waar je terecht kan. Raquel, de organisatrice, zal je met open armen en veel warmte ontvangen!
Ik vertrek eind oktober begin november ook in mijn eentje naar Cuba op rondreis. Ik hoor dat het vrij veilig is daar en dat de mensen zeer vriendelijk zijn. Ik weet niet hoe je de resi gaat doen, maar als je zoals ik doet ( backpacken ) leer je toch vanzelf mensen kennen?
enfin, dat hoop ik toch he haha
Ja natuurlijk! Maar je moet wel bedenken dat Cuba nog niet zo heel toeristisch is en hoewel je zeker ook veel Cubanen tegen zal komen, wordt het toerisme wel heel erg beschermd. Ik vind nog altijd dat de beste manier om mensen (Cubanen) te ontmoeten is om in Casa Particulares te overnachten en dan met Cubanen die je ontmoet op stap te gaan. (Overdag en 's avonds)
Die kunnen je dan echt het leven laten zien zoals het is en dat is prachtig.