advies gevraagd

hallo,
ik heb wat advies nodig:
ik ben al heeel lang helemaal weg van cuba…(ik weet ook niet hoe t komt) ik ben er nog neit geweest, maar in januari ga ik voor 6 maanden naar zuid amerika om spaans te leren. ik zou dan heel graag naar cuba willen!! is het dan leuk om 6 maanden in cuba te zitten? en is het een probleem dat ik 18 ben? ik heb namelijk gehoord dat er alleen maar wat oudere mensen zitten. ik wil dan een tijd naar school om spaans te leren. en natuurlijk ook zo veel mogelijk van het land zien, van de mensen zien en van de cultuur en gebruiken meemaken!
heeft iemand tips en adviezen?
o en hoe duur is het op cuba? dingen als eten ed!
alvast bedankt
teuntje

Hallo Teuntje,

Welkom op het Cuba-forum ! Een half jaar op Cuba…, wat ben je een geluksvogel. Zou mij niet verbazen dat ik je op Cuba tegen kom, want ik zit op de springplank…

7 Jaar in Toscane in la Bella Italie is mooi, maar om de een of andere drang die uit mijn onderbewuste steeds opstijgt wil ik voor langere tijd naar Cuba.
Weet ook niet hoe dat komt, echt niet.

Je kunt op Cuba uitstekend Spaans leren.
Cara Caroline heeft daar veel overgeschreven.

Gebruik de zoek-funktie en je zult heel veel en zeer zinvolle info, adressen etc. vinden en veel antwoorden op je vragen.

Wel heb ik de indruk dat de meest actieve leden op dit moment de laatste 2 weken op vakantie zijn gegaan. (naar Cuba natuurlijk)

Het Cuba is relatief klein en iemand die 6 maanden op Cuba zit…is meer dan alleen van Harte Welkom…, want dat wordt een Cuba-deskundige…

Distinti Suluti
Arturo

Was vergeten dat iemand die langer dan 5 maanden naar Cuba gaat, direct 5 sterren krijgt…

Ciao
Arturo
p.s.
Heel veel info over Spaans leren op Cuba vind je hier op het Cuba-forum in de sin de sub-rubriek:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=24963

Hoi Teuntje,

Super tof zeg, dat je erover denkt om een half jaar naar Cuba te gaan! Ik ben jaloers!!! Zou graag weer terug gaan, maar op het moment zit 't er voor mij ff niet in.

Dat je 18 jaar bent, lijkt me echt geen probleem. Op Cuba zitten absoluut niet alleen maar ouderen, als je maar zorgt dat je van de typische toeristenoorden wegblijft (zoals bijvoorbeeld Varadero). Niet dat daar alleen maar ouderen zitten overigens… Uiteraard moet je wel beseffen dat Cuba nog absoluut niet zwaar toeristisch is, dus je zal ook niet super veel jongeren tegenkomen.

Een reis naar Cuba is iets speciaals, iets wat niet zomaar iedereen doet. Dat maakt de ervaring des te mooier (vind ik). Besef wel dat het geen goedkoop land is. Qua verblijf hoeft het nog niet duur te zijn (zeker als je heel lang blijft, lijkt het me dat je heel goed kan afdingen op de prijs), maar sta er bij stil dat Cuba je aan zal grijpen, waardoor je de mensen zal willen helpen.

Het lijkt mij een geweldige ervaring om een half jaar (of liever langer nog) op Cuba wilt blijven, maar hoe het voor jou zal zijn, hangt heel erg af van wat je precies met deze reis wilt.

Succes!

Liefs,
Carolina