Wie heeft er zin om 3 weken een Spaanse taalcursus te gaan volgen in Cuba?
Met mij een kamer (casa particulares) te delen (het liefst een vrouw). Dat scheelt weer in de kosten. Het kan ook zijn dat je geen cursus wilt volgen maar wel ergens 3 weken wilt blijven zitten. Is ook prima natuurlijk.
Ik heb van Carolina een leuk adresje in Santiago gekregen (zie ook op de Cuba reisforum). Wellicht zijn er mensen die nog andere goedkope taalcursussen weten (Havana of elders mag ook)???
hallo Sabine!!
Jammer dat je dit jaar al wil gaan, omdat ik volgend jaar minimaal 3-4 en maximaal 6 weken naar Havana, Cuba wil gaan. Ik doe dit via een reisorganisatie die niet erg goedkoop is, maar waarbij je wel een zeer mooi appartement krijgt en een certificaat krijgt na afloop van je Spaanse les. Indien je in een 2-persoons appartement verblijft, scheelt dit zeer in de kosten. Ook kun je bij je spaanse les voor een zacht prijsje salsa les krijgen. De school zorgt voor allerlei uitstapjes die grotendeels gratis zijn en sommige met een kleine bijdrage. Zo ga je bijvoorbeeld naar een echte salsaclub waar je je salsalessen in de praktijk kunt brengen met de locals.
Mijn droom is om naar Cuba te kunnen gaan, alhoewel tickets en reis niet goedkoop zijn. Het enige probleem is dat ik 18 jaar ben. Ook al ben ik volwassener voor mijn leeftijd, mijn ouders vinden het niet goed als ik alleen naar Cuba zou gaan, wat ik zelf ook een beetje beangstigend vindt. Laat me wat weten indien je interesse hebt om volgend jaar wellicht met mij mee te gaan, lijkt me heel leuk.
Groetjes, Brigit
ik ga eind van het jaar naar Cuba voor 2 maanden dus kan ook niet met je mee…
Wilde wel even kwijt dat Cuba zeeeer goed te doen is alleen.
Een erg veilig land waar niemand je wat kwaad doet.
Alleen in Amsterdam lopen is erger.
Ben er nu een paar keer geweest en Cuba is echt te gek!
Ga er nu heen om mijn spaans verder te leren.
Tis een aanrader en hoop voor jullie beide dat je kan gaan.
Ik heb geboekt via Study Travel.
Goede organisatie.
Ticket via Martinair geboekt en ben totaal rond de 3000 euro kwijt.
6 weken spaans in Havana + salsa 3 weken en daarna nog 2 en halve week vakantie in Varadero.
Tis echt goed te doen!!!
Succes
Ik zit er ook aan te denken om n taalcursus in Cuba te gaan volgen, maar het alleenreizen lijkt me ook wel eng.
Ik ben nog nooit alleen op ‘vakantie’ geweest.
Maar heb jij al een idee waar je de cursus wil gaan volgen?
Mij lijkt t namelijk ook leuk om salsacursus te volgen.
Ik hoor t wel!
heeyyy
ik ben ook van plan om in de zomer voor 2 of 3 weken weg te gaan… weet alleen nog niet waar na toe … denk aan madrid of cuba idd…
ben afgelopen zomer 4 maanden in spanje geweest (in mn eentje :)) en dat is me zo goed bevallen… heb daar gewerkt en stage gelopen… ech super
en wil deze zomer het liefste ook voor paar weken weg gaan… alleen of met een reisgenote… en het MOET een spaanstalig land zijn… ben 2 jaar geleden een week in cuba geweest op vakantie en dat was echt super… maja in 1 week zie je niet zoveel he. ben toen in varadero geweest en wil heel graag terug… en dan het hele land doortrekken
nu is het zo dat ik even moet kijken hoe het met mijn werk zit… of ik verlof krijg of dat ik besluit te stoppen en de hele zomer weg te gaan…
laat maar wat weten als het je wa lijkt…
je kunt me oook mailen op: [EMAIL=“Steefke_1985@hotmail.com”]Steefke_1985@hotmail.com
groetjes