Taalcursus vraagjes

Hallo, ik zit er aan te denken om n taalcursus in Cuba te gaan doen.
Ik had er een paar vraagjes over, en hopelijk kunnen jullie die beantwoorden:

• Ik zie zoveel organisaties waarbij je kan boeken, maar heb geen flauw idee watvoor nu goed is…Wat raden jullie me aan?
  • Mijn Engels is redelijk, ik kan me zeg maar redelijk duidelijk maken, maar meer ook niet. Geeft dit problemen met het Spaans leren?
  • Hoelang kan je het beste gaan voor redelijk resultaat, ik ken al een beetje Spaans.
  • Watvoor stad raden jullie me aan?
  • Zijn er veel Nederlanders tijdens de cursussen, zou het opzich best fijn vinden als ik terug kan vallen op een Nederlander (qua uitleg ed)

Alvast bedankt!

Groetjes

Hoi hoi,

Ik ben zelf met Study Travel naar Cuba geweest, Santiago de Cuba om precies te zijn, en dat is me echt ontzettend goed bevallen! Je kan mijn referentie nog op hun pagina lezen, zie HIER. Het is de eerste reactie die je tegenkomt. :slight_smile:

Of er andere Nederlanders zijn, dat is altijd de vraag, maar er komen meer en meer Nederlandse toeristen in Cuba. Volgens mij kun je ook bij de reisorganisatie vragen of er in de periode dat jij wilt gaan al andere aanmeldingen zijn.

Of je snel Spaans leert, tja, dat is per persoon verschillend. Ik zeg altijd dat je met 3 weken al een aardige basis opbouwt, maar daar is niet iedereen hier het met me eens… Persoonlijk pik ik vrij snel talen op, zeker als je een beetje een intensieve cursus doet en in een gastgezin verblijft waar ze geen Engels spreken. Je MOET dan wel en voor mij is dat een hele goede drijfveer. Daarnaast vind ik Spaans gewoon een super leuke taal, dat maakt het leren wellicht ook gemakkelijker.

Succes alvast en een goede reis gewenst.

Liefs,
Carolina

Spaans voor buitenlanders kan je volgen aan de universiteit van
Havana zie onderstaande link
http://www.uh.cu/infogral/estudiaruh/postgrado/english.html

havanalover

het idee om terug te willen vallen op een nederlander zou ik uit mijn hoofd zetten - zo leer je beslist geen spaans. Een kamer huren bij een spaanstalige mevrouw. Als je er even niet uitkomt - geen probleem, ze weet precies wat je nodig hebt en daar zorgt ze dan ook wel voor. Verder kom je in de grote steden met engels ook prima vooruit maar ik zou dit vermijden