Spaans leren!

Hallo,
Wij gaan naar Cuba en kunnen geen Spaans spreken.
We gaan al over 5 weken weg!
Dus, hoe kunnen wij heel snel Spaans leren spreken op een snelle en makkelijke manier??
Wie heeft tips voor ons?

Groetjes,
Maaike

Hoi Maaike,

Ik vind zelf de site van Mailxmail wel goed. Het is een spaanse site, met goede, gratis taalcursussen! In alle talen! Zoek in de zoekregel bovenaan op “curso Español”, daar vind je veel. De derde optie lijkt me wel okay, basic spanish for foreigners. Zoek ook eens op “Spaans”, daar vond ik 2 opties, met handige woordjes en zinnetjes (met Nederlandse vertaling!).

Succes!

Liefs,
Carolina

dank je! ga ik zeker proberen.
Is het nodig, Spaans spreken in Cuba?
Of kom je met Engels ook een eind?
groetjes Maaike

Nou… Zeker als je in Casas wilt overnachten is het een aanrader een beetje Spaans te kunnen. Hoeft maar minimaal te zijn, maar dat je je toch net verstaanbaar kan maken is wel handig. Cubanen zijn in ieder geval heel vriendelijk. Mocht je het toch echt niet spreken, dan zullen ze zeker alle moeite doen om je te begrijpen.

Een andere goede tip is een simpel klein boekje meenemen dat heet “hoe en wat in Spaans”. Heeft praktische, vakantie informatie in een klein bundeltje opgesteld. Ideaal! Die zijn er van verschillende merken, maar met deze heb ik zelf ook goede ervaring.

Ik was trouwens van de week bij de boekhandel Van Pierre in Eindhoven en daar zag ik ook een boekje dat heette zoiets als “het woordeloze boekje”, met alleen maar plaatjes. Misschien erg overdreven, maar als je écht niets van de taal spreekt wellicht toch handig! :wink: (Ik kan het helaas op internet niet vinden…)

Tot slot, ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar in het uiterste geval kan je daar altijd ter plekke nog een paar uur/dagen/weken les nemen! :slight_smile:

Succes!

Liefs,
Carolina