Talenreis Cuba

Hey allemaal,

Eind Juli wil ik graag naar Cuba om daar een talen- en eventueel een danscursus te volgen. Ik wil graag 4 weken blijven en ik ga liever met een organisatie dan daar een adresje opzoeken, want ik heb niet zo heel veel ervaring met alleen reizen. En eerlijk gezegd durf ik dat ook niet echt aan. Ik ben al druk aan t rondzoeken via internet en vrienden, maar tijd is geld. (Mijn lastminute ticket naar brazilië was echt té duur gewoon).
Ik vind het heerlijk om alleen te reizen, maar eenmaal aangekomen zou ik graag met een groep mensen van ongeveer mijn leeftijd willen optrekken. Geen hotel/strand vakantie dus, en als het kan wil ik zoveel mogelijk bij de lokale bevolking betrokken raken :zon02:

Ik heb de volgende organisaties op mn lijstje, maar de vlucht is hier exclusief: studytravel, Lexton, Plustaalreizen.

Is iemand hier bekend mee? Of heeft iemand andere tips?

Ik hoop echt dat iemand kan helpen want ik wil zsm een ticket boeken.

:cuba:

Thanx!!!

Hoi RLJ,

Hartelijk welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer! Tof dat je naar Cuba wilt gaan, het mooiste land ter wereld met de meest vriendelijke bevolking!

Ik ben zelf met Study Travel naar Santiago de Cuba geweest en dat was werkelijk een geweldige ervaring. Je kan hier mijn reactie lezen op Study Travel (de eerste referentie is de mijne).

Ook DEZE TOPIC gaat daarover, want mét Study Travel kom je in Santiago bij Raquel terecht. Het is echt een aanrader: goed georganiseerd, vriendelijke mensen en gewoon een super ervaring!

Succes met de te maken keuze en alvast een goede reis gewenst!

Liefs,
Carolina

Hallo, ik heb geboekt bij Spanish Language Travels en vlieg 4 juni naar Holquin omdat ik graag naar Santiago de Cuba wil. Ik vond de prijzen heel schappelijk. Bovendien heb ik 10 salsalessen erbij geboekt (ik heb maar 2 weken taalles) en verblijf ik bij een gastgezin met meerdere personen (kon je aangeven, het schijnt een groot huis te zijn) . Klassikale lessen worden niet gegeven, het zijn privélessen. De prijs is incl 2 maaltijden per dag.
Al je nog iets wilt vragen hoor ik het wel, groetjes Ineke :vak01:

Hey,

bedankt voor jullie reacties. Ik ga volgende week naar een informatie bijeenkomst van studytravel, lijkt me erg leuk.
Maar ik vraag me nog wat af:

• Carolina, jij bent in Santiago de Cuba geweest, maar heb je ook nog andere plaatsen bezocht? En is het mogelijk Havana te bezoeken? of is dat echt te ver weg?
  • Ik las dat er een festival in S. de C. is, wanneer is dat? En hoe moet ik me dat voorstellen? Want ik zou dan een talenreis boeken, maar is het dan vakantie ofzo?
  • Hoe lang is het eigenlijk vliegen naar Cuba? En hoe zijn jullie geweest, rechtstreeks/overstap en met welke maatschappij? Ik heb nl liever een overstap
  • Hoe lang van te voren hebben jullie geboekt? Ik was van plan in augustus te gaan, of misschien laatste week juli en dan 3 weken augustus. Maar mn moeder vraagt zich af of ze nog wel plek voor me hebben bij study travel, gezien het nu al bijna mei is…

Thanx! Gracias!
Rowan-leigh

Ik vlieg met Arke-Fly op Holquin, zij vliegen op 1x in de week, zaterdag’s
word je pas bij het gastgezin verwacht en s’maandags beginnen de lessen bij mij alleen een paar uur in de ochtend. Het beste is de lessen meer dan 6 weken van te voren te boeken, daarvoor moet je je ticket al geregeld hebben. Ik ga natuurlijk niet in het echte hoogseizoen dus ik zou echt ruim van te voren boeken. Jammer dat je niet in juni gaat! Voor mij is het ook de eerste keer naar Cuba en alleen. Groet Ineke