Alleen naar Cuba

He hallo iedereen,

Mijn naam is liselotte, 25 jaar oud.

16 maart ga ik voor 5 weken alleen naar Cuba en vroeg me af of het een beetje goed te doen is? Heb al wel veel van andere mensen gehoord en gelezen dat het erg rustig is qua backpakkers. Maar wilde toch even weten of het daadwerkelijk zo is.

Hoop dat jullie me wat meer kunnen vertellen. En mischien is er iemand die rond die tijd ook van plan is om te gaan waar ik mee kan afspreken.

Zo ie zo heb ik er onwijs veel zin in. Tips zijn altijd mooi mee genomen.

Groetjes Liselotte

Beste Liselotte,

Hartelijk welkom op het Cuba Forum van Wereldwijzer. Ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan een bezoek aan ons forum.

Ik heb nog nooit een mooier en prettiger bereisbaar land meegemaakt als Cuba. Ook heb ik nog nooit vriendelijkere bevolking gezien als de Cubanen. Als er één land is waar je goed alleen kan reizen, dan is het Cuba.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je helemaal niet hoeft uit te kijken. Cubanen zijn arm, dus laat je bagage nooit onbeheerd achter (behalve in een Casa Particular).

Een goede tip: stop je rugzak vol met dingen die je niet per se mee terug wilt nemen. Juist dingen als kleren, zeep, badprodukten, schoolmaterialen (papier en pennen vooral!) e.d. zijn geweldige kadootjes om weg te geven of om om te ruilen voor iets dat jij wilt.

Heb je al nagedacht over de route die je gaat volgen? Of staat dat nog helemaal vrij?

Ik wens je in ieder geval alvast een hele goede reis en voor nu veel plezier met de voorbereiding!

Liefs,
Carolina

hoi carolina,

Heb inderdaad al mee gekregen dat het erg veilig is en de mensen erg vriendelijk zijn. Voorgaande jaren ben ik al alleen wezen rijzen in Zuid-Oost Azie en in Indonesie. Dus ervaring in het reizen heb ik gelukkig al.

Dank je voor de tips qua spullen en cadeau’s.

Vliegen doe ik op en Havana en terug. Eerst wil ik richting Santiago reizen (trinidad, santa clara, cienfuegos), dan weer terug en pinar del rio bezoeken.

Ben nu bezig met een zelf studio spaans voor beginners, maar wil denk in havana ook nog een cursus spaans doen. Weet Iemand mischien een leuk adres in Havana voor een Cursus?

Ik vroeg me ook af hoe het zit met andere reizigers, Omdat er geen hostels zijn lijkt me erg eenzaam om te reizen. Klopt dat? Of kom je toch wel genoeg reizigers tegen om mee rond te reizen?

Groetjes liselotte

Hoi Liselotte,

Eenzaam hoef je je niet te voelen, misschien kom je niet altijd buitenlandse reizigers tegen, maar de Cubanen zijn heel vriendelijk en gastvrij. Altijd bereid tot een praatje.

Ik ben niet bekend met een cursus in Havana, maar in Santiago ken ik een hele goede. Zie HIER: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=24963. Daar ben ik zelf meerdere keren geweest en heb ik erg goede ervaring mee. Ik weet dat zij ook contact hebben met een school in Havana, maar daar heb ik helaas geen gegevens van.

Succes!

Liefs,
Carolina

Hi,

Misschien zou je je aan kunnen melden bij couchsurfing.com. Dat is een site waar mensen een slaapplek aanbieden en die kunnen je vaak ook een beetje rondleiden in de omgeving. Toevallig zag ik laatst dat er wel een aantal couchsurfing adresjes zijn op Cuba, misschien een idee als vervanger van hostels… Veel plezier en succes daar!

Slaap alsjeblieft niet in huizen die NIET officieel geregistreerd zijn als Casa Particular. Niet voor jezelf (hoewel je in het extreemste geval de toegang tot Cuba ontzegd kan worden), maar vooral voor de Cubanen. De Cubanen kunnen daar grote problemen mee krijgen, te beginnen met enorme boetes. Boetes die voor hen onbetaalbaar zijn.

Couchsurfing is leuk, maar in Cuba alleen bij geregistreerde casas. Daar breng je niemand mee in de problemen.

Liefs,
Carolina

okeuh wist ik niet

Vandaar dat ik het even vermeldde! :wink:

Liefs,
Carolina

Hallo,

Ik ga van 31 jan t/m 15 febr alleen over het eiland reizen. Dus daarna kan ik alles vertellen over het hoe en wat. Mocht je vragen hebben, dan laat maar horen nadien.

groeten ilona