Als meid alleen naar Cuba

Hallo!

Ik ga binnenkort voor 2 maanden naar Mexico toe. Graag wil ik vervolgens voor een paar (twee?) weken doorvliegen naar Cuba.

Graag wil ik weten of jullie tips hebben voor een vrouw (25) alleen. Ik heb begrepen dat er niet echt hostels zijn, maar ik wil wel graag veel mensen leren kennen.

Waar kan ik het beste slapen? En is het verstandig om een casa of iets van tevoren te boeken? En als ik vanuit Havana door wil naar Trinidad ofzo; moet ik dan al accomodatie geregeld hebben of dat terplekke zien?

Verder heb ik omdat ik al aan het reizen ben geen contant geld bij me. Alleen mijn creditcard (mastercard). Is dit genoeg om mee uit de voeten te kunnen?

Ik hoor het heel graag van jullie!

Gr. Hanneke

Hoi!! Cuba is geweldig, je zal erg geen spijt van krijgen.
Alleen reizen op Cuba is inderdaad wat meer een uitdaging dan elders, omdat er inderdaad geen hostels zijn. Jammer en het kan ook nog wel eens duur uitpakken, omdat je dezelfde prijs voor een kamer betaalt, of je nu alleen bent of met zn tweeën. Maar ik denk dat dit allemaal wel goed zal komen, ik neem aan dat je met de Viazul bus rond gaat reizen? Hier ontmoet je genoeg andere reizigers en als je een andere alleen reizende treft is het maar al te makkelijk om daarmee een casa te delen.

Van te voren een casa regelen kan, maar zeker in plaatsen als Trinidad, Cienfuegos en Viñales kun je gewoon aan komen wandelen. Er is altijd wel een leuk plekje vrij voor je. Voor aankomst in Havana zou ik wel van te voren even wat regelen, omdat je om je visum moet invullen waar je de eerste nacht verblijft.

Er zijn geen pinautomaten op Cuba en bij de bank of Cadeca (een soort GWK die je in elk plaatsje wel hebt) wordt er flink commissie gerekend als je je creditcard gebruikt: 10%!. Je creditcard mag overigens niet van een Amerikaanse bank afkomstig zijn, maar bijv een Mastercard van de ING is geen probleem. Dus misschien dat je in Mexico wat Euros zou kunnen halen en deze in Cuba zou kunnen wisselen?

Veel plezier!

1 like

omdat je om je visum moet invullen waar je de eerste nacht verblijft.

Hoef je niet meer in te vullen.
Kijk HIER voor een afbeelding van het vernieuwde visum.

Cuba is een veilig land hoor, zeker als ge u verstand gebruikt, ik heb altijd bij mensen thuis geslapen zogezegde casa particulare, goedkoop, lekker gegeten en zeer gemakkelijk om te vinden
Ze staan aan elke busstation, ik heb zo heel het eiland rondgereisd, alleen de eersten Havana had ik geboekt
Let alleen op met de rum, ze doen er meer rum in dan cola, rum is namelijk goedkoper