Lees ons Cuba reisverslag !

Hi all,

Wij hebben een geweldige reis naar Cuba gemaakt en daar een resiverslag met foto’s van gemaakt.

Je kunt het vinden op:
http://www.onestop-travel.nl/cuba/cuba-reisverslag.html

Heel veel lees- en kijkplezier!
Robert & Els

Hoi Robert en Els,

Ziet er mooi uit die site van jullie. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt!!

Wij zijn echte Azië fans maar willen nu ook eens een ander stukje van de wereld ontdekken. Cuba lijkt ons erg mooi en boeiend en wij (mijn man, zoontje van dan 5 jaar en ik) zitten te denken om deze zomer naar Cuba te gaan. Maar ik heb en paar vraagjes:

Hoe lang zijn jullie in Cuba geweest en hebben jullie al die tijd een auto gehuurd of met de bus gereisd?
Hadden jullie de laptop meegenomen om alle verhalen en foto’s er daar al op te zetten?
Ik las dat jullie een stadsrondrit hebben gemaakt in een oldtimer. Lijkt mij ook erg leuk. Is het daar makkelijk te regelen en spreekt de chauffeur ook engels?
Wij willen niet alles van te voren vast leggen en daar op zoek gaan naar leuke accomodatie. Hebben jullie dat ook gedaan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!!

Natasja
www.dewereldreizigers.com

Hoi Natasja,

Allereerst complimenten (van een andere Ernhemmer) voor jullie mooie site!
:slight_smile:

Cuba is echt super. Wij hebben een rondreis met Summum gemaakt. Dat is heel goed bevallen!
Je hebt daar namelijk regelmatig de vrijheid om zelf wat programmainvulling, los van de groep, te doen.

Wij hebben rondgereisd met de groep, met een bus.
Nee, wij hadden toen nog geen laptop bij ons op reis. Dat doen we nu dus wel altijd: handig voor b.v. het reisverslag!
Volgens mij waren wij toen 3 weken op Cuba. Die reis wordt nu niet meer aangeboden door Summum.

In Cuba is alles (ook rondritjes in oldtimers, erg mooie oude Amerikaanse sleeën) heel goed te regelen, zodra je met geld wappert!

Of het handig is om alles ter plekke te regelen, weet ik niet. Het zal een hoop gedoe geven (hoe goed is jullie Spaans?) en je gaat gegarandeerd te veel betalen, ben ik bang!
Wel heel avontuurlijk. Een Lonely Planet gids kan je een hoop verder helpen, vermoed ik.

Heel veel Cuba vakantie voorpret toegewenst!

En wil je nog wat Cuba landinformatie en reistips (mocht je deze nog niet hebben ontdekt) nodig hebben:
http://www.onestop-travel.nl/cuba/cuba-landinformatie.html

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het wel, he?

Hoi,

Bedankt voor je reactie. En wat toevallig dat jij ook uit arnhem komt!!!

Wij willen graag naar Cuba en niet alles van te voren regelen. Wel de autohuur, dat lijkt me wel zo handig. En dan met de lonely planet verder trekkken. Dat hebben we tijdens onze reis door Azië ook zo gedaan.

Tijdens onze lange reis hadden wij ook de laptop mee maar ik weet niet of dat ook kan in Cuba. Kom je zonder problemen de douane door? En heb je wel internet verbinding op Cuba?

Gelukkig hebben we nog even tijd om daar over na te denken :wink:

Als er nog meer vragen naar boven komen laat ik het wel even weten.

Groetjes,

Natasja

Hoi Natasja,

ik heb net ff rondgeneusd op het web. Een laptop meenemen wordt afgeraden. En stel je niet te veel voor van de internet access in Cuba! Voor Cubanen is dit nog steeds gecensureerd. De enige optie om echt online te gaan, is via internetcafe’s die speciaal voor buitenlanders zijn.
Zie bijvoorbeeld:

Wat nu net in mij opkomt is: schrijf je reisverslag op een smartphone, als je die zou hebben!
:wereld:

Hallo!!
Superleuk reisverslag.

Ik ben vorig jaar naar Cuba geweest: rondgetrokken met de Viazul bus. Dat viel me 100% mee: meestal op tijd, nette bussen en nog goedkoop ook. Ik vond het het allerleukst om bij de mensen thuis in Casas Particulares te overnachten. In Havana heb je ook genoeg leuke hotels.

Internet in Cuba is ‘interessant’ en een laptop meenemen heeft idd niet zo veel zin. Gewoon in de LP kijken waar je kunt internetten en daar heel snel even een mailtje sturen, want een half uurtje internetten kost zo €6. Ik had gewoon ouderwets een reisdagboekje mee. Heerlijk ouderwets schrijven op een patio schommelend in een schommelstoel.

Ik heb de beste en leukste tips gehaald uit Lonely Planet, forums (zoals deze, al was ik toen nog geen lid) en gekregen van reizigers die ik onderweg tegenkwam. Ik heb wat tips over Havana op mijn website gezet, mocht je dat leuk vinden om te lezen:

(Mocht je zelf tips willen geven over Havana: kom maar door!)

Als je een excursie wilt maken, zoals een rondrit met een old timer, kun je dat regelen bij de Cubatur desk in Hotel Ingleterra. De dames daar zijn ontzettend behulpzaam en vriendelijk.

Rondreizen op Cuba moet je gewoon doen, het is af en toe best een uitdaging, maar het is het helemaal waard. Gewoon gaan!

Groetjes!

Hoi!

Ons Cuba reisverslag is verhuisd naar:
http://www.onestop-travel.nl/cuba/cuba-vakantie.html

Veel lees en kijkplezier,

Robert & Els van Hall

Ziet er mooi uit. Wij gaan eind mei/begin juni 2011 naar Cuba maar ik zit een beetje met het probleem hoe je het best je geld daar kunt omwisselen of opnemen met creditcard bij de bank, aangezien je niet kunt pinnen en ik ook geen zin heb om duizenden euro’s mee te gaan nemen. Wij gaan eerst een rondreis maken met een auto en prive-chauffeur voor 11 dagen en daarna nog naar Varadero voor 7 dagen. Lijkt me geweldig en we kunnen dan heerlijk Salsa-dansen op straat; zie bijv. [ame=“SANCTI SPIRITUS - MARZO 2010 - YouTube”]YouTube - SANCTI SPIRITUS - MARZO 2010[/ame]

Heb je misschien nog meer tips waar op te letten e.d. ? Thx alvast Indesco