Backpacken met een KOFFER

Hey iedereen,

Ik ben al lang aan’t twijfelen of ik nu een halfjaar met de rugzak ga rondreizen of met een koffer en dan nog zo’n kleine rugzak, voor korte trips. Ik reis liever met de koffer, vind het ook echt veel handiger en niet belastend voor de rug (krijg wel snel rugpijn).

Ik ben dus niet het type dat bergen gaat beklimmen of dagen rondtrekken, wel avontuurlijk maar nt de doorsnee backpacker met slaapzak, tent en volledige backpackersuitrusting.
Ben wel van plan om de zoutvlaktes in Bolivia te bezichtigen en heb begrepen dat je hier wel een paar dagen voor moet uittrekken. Ik reis ook enkel met de bus. Ben ook al eerder naar Peru geweest en met bus gereisd, dus vind het nt echt een probleem in de bus.

Dus ik zoek vooral mensen, die ervaring hebben in het reizen met een koffer door Z-Amerika.

Groetjes

Hoi ik heb zelf nog geen revaring met reizen in zuid amerika maar ben me er wel in aan het verdiepen op het moment.
in de topics over zuid amerika is hierover wel al vanalles te vinden.
Met koffer zou toch niet zo handig zijn omdat je vaak slechte wegen hebt waar je met je koffer niet zo handig overheen rolt. dan moet je dus altijd sjouwen wat ook niet erg goed is voor je rug. ook in bussen en treinen kan je met een koffer niet zo goed uit de weg.
je hebt wel koffers met schouderbanden heb ik ergens gelezen…

maar je moet maar eens kijken in de topics van reiscafe zuid amerika… daar word je vast wijzer van.

groetjes kelly

Beste Modhu

Een koffer is inderdaad geen goed idee. Rugzak is optimaal (neem wel een flightback mee). Een prima tussenweg is een stevige reistas met wieltjes. Er zit tevens een uitschuifbaar handvat aan. Zelfs nog banden om 'm op de rug te dragen. Ik heb daar onlangs een half jaar mee door Zuid Amerika gereisd. Ik vond deze reistas op de Zwarte Markt te Beverwijk. Verder een kleine rugzak voor dagtrips is aan te bevelen.
succes
John

Ik ben ook niet iemand die met een backpack op bergwandelingen maakt, maar toch reis ik wel graag met mijn rugzak. Er zijn toch vaak momenten dat je bv. gewoon overdag aankomt in een stadje/dorpje en een hotel zoekt, en eerst even de kamers wilt beoordelen… en als het tegenvalt, loop je weer door naar een volgend hotel (taxi’s in Brazilië zijn vaak best duur, dus als het even kan die ik het liever te voet).
Of je wilt van je hotel naar het busstation om door te reizen naar de volgende plek, en het is maar 10 minuten lopen en een veilig plaatsje… daar ga ik niet helemaal een taxi voor nemen.

Inderdaad zijn er wel aardig wat plaatsjes met schattige maar erg hobbelige kinderkopjes in de straten, of zandwegen, of wel stoepen maar niet met nette rolstoel-verloopjes… dus niet echt handig voor je koffer.
En in de trein is het ook wel makkelijker. Je bent gewoon zelf als geheel (incl. je ‘huis’ voor een half jaar) veel compacter en mobieler en kunt dus ook makkelijker je spullen in de gaten houden, vooral als het ergens heel druk is.

Wat wel een alternatief kan zijn is inderdaad zo’n combi: een koffermodel backpack. Opent met een grote rits rondom, heeft wieltjes, maar ook banden voor als je hem als backpack wilt dragen. Volgens mij perfect voor jouw situatie. Ik zie er veel Amerikanen mee lopen in Amsterdam.
Maar inderdaad wel zoals hierboven gezegd, voor vluchten of busritten een zak hebben om hem in te doen, om ietwat te beschermen tegen beschadigingen en vuil. Ik gebruik zelf altijd zo’n goedkope aardappelzak, maar ik weet niet of die om zo’n koffer heen past.
En niet beknibbelen op de prijs, goedkope tassen kunnen snel kapot gaan en je wilt echt niet in Zuid-Amerika opeens met een kapotte rits of kapotte bodem zitten.

Oh ja en probeer niet meer dan 15, hooguit 18 kilo mee te nemen anders sjouw je je alsnog een breuk. En dan heb je nog wat speling (tot de 20 kilo die je mee het vliegtuig in mag nemen) voor eventuele souvenirs.

Succes!
Cécile

Thanks for the tips, Cecile.
Ik ga dus toch ook voor de backpack kiezen…aangezien waarschijnlijk iedereen daar met een backpack zal rondlopen en dan val ik een beetje uit de boot met mijn koffer…

Groetjesss

Wildebeast and Nomad hebben prima backpacks, verkrijgbaar bij o.a. Perry Sport, Bever zwerfsport e.d. En niet zo duur als Northface, Fjallraven e.d.
Misschien kom je toch nog wel koffermodellen tegen of backpacks met een rits rondom om handig de hele achterkant te openen i.p.v. alleen bovenin.

Overigens heb je bij een backpack óók nog een kleinere tas nodig, als handbagage in vliegtuig of bus, en voor dagtripjes. Lees deze draad met heel veel tips en info…